Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 1021 ggr
carsbo
0

springspår o ponnyronden

idag fick jag sp som var på några sidor varav 1/3 handlade om ponnytrav….dessutom var ponnysiderna bara om dom duktigaste i sverige och inte som förut, att dom beskrev hur alla loppen kördes och så. är det nån mer här än jag som tycker att den nya tidningen är mycket tråkigare än den gamla?? jamenar dom kan väl skriva om comander crow i den riktiga travrondes ist och skriva att tex julia malmberg tog sin första seger med pontus II?

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

giffan
0

Det tog 10 min att läsa den… (Läste inte om comander crow)

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

carsbo
0

#1 inte ja heller han e ju i fel tidning han ska ju va i travronden jue =S

HannaIndigo
0

Håller med dig! Visst den är ju mycket snyggare & så nu me färgbilder men den ska väl ändå handla om ponnytrav? Jag tkr själv det är roligare att läsa om dom som kanske tog sin första seger, lite fakta om någons tävlingsponny & resultat från olika tävlingsdagar så som det var i Ponnyronden. Finns så mycket om stortravarna redan så blev ganska besviken när det handlade så lite om ponnyerna.

gotlandsruss
0

jag har inte ens fått min än:(

carsbo
0

#3 precis ja fattar inte varför dom alltid måste klämma in stortravare överallt!kan vi inte få ha NÅN tidning där det bara står om ponnytrav??

ryttarn
0

Ni som klagar på SP, hur många gångeer skickade ni in bidrag till ponnyronden? Huvudanledningen till samanslagningen är att både klubbar och medlemmar, rent generellt, var så usla på att skicka in artiklar och andra bidrag. Visst, jag tycker oxå att det är för lite ponnytrav i SP men anser att vi har oss själva att skylla. SP skall vara en tidning för ungdomstravet och ponnytravet, så länge inte vi innom ponnytravet tar mer aktiv del i skrivandet utan vill ha allting serverat kommer ungdomstravet att domminera SP.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

StuteriSolo
0

Så skicka in MASSA artiklar till nästa nummer, och brev med synpunkter, så kanske det blir ändring!

thilda-
0

Jag har inte ens fått min :S

Belindaa
0

#6 det är klart, vi kanske var dåliga på att skicka in, men ändå så lyckades dom göra en hel tidning som bara handlade om ponnytrav, och den var i princip lika tjock (tycker jag) som SP är nu.
Och det är inte med i närheten lika mycket ponnytrav-saker som det var i Ponnyronden nu i SP. Så dom har ju ändå tagit bort en del ponnytrav…

carsbo
0

men förut så redovisade dom tävlingsdagars lopp, ska vi skriva dom med? det är det som jag skulle villja läsa om. och om tex hanna arvidsson vinner sin första seger med plutten III så är det ju inte hon som ska skriva och skicka in den? jag förstår vad du menar med att skicka in artiklar, såg förut om en som hade skickat in om sin häst. men om man tänker hur lång sp e nu, så skulle ponnyronden bli lika lång om dom skrev om lopp och om nån häst har sprungit under 2,00 och den som ägde den hästen skulle skärt blivit stolt över att se sin hästs nammn i den,eller?

jessssica
0

#10 Ja så brukar det vara, att man ska skicka in själv. När dom redovisade lopp från tävlingsdagar så brukade 'vi' själva skicka in det oftast. Alltså om nån i klubben tycker det är roligt att skriva och intervjua de som tävlar så brukar de skriva ihop en sammanfattning från loppen och resultat från tävlingen själva och skicka in.

Dom brukar ju inte direkt ha någon reporter från tidningen som är ute och intervjuar och sånt från alla tävlingar. Det brukar man från varje klubb göra själv istället. Kanske bestämma nån som tkr det är kul att fota, skriva o.s.v. sen får man skicka in det själva. det var väl så ponnyronden "levde" tror jag, att aktiva inom ponnytravet skickade in roliga och viktiga saker man ville ha med i tidningen.

divansson
0

Nej!  Nu är det vi som tävlar/tränar och föder upp ponnytravare som får ta tag i att det blir mer i SP  :)    Skicka in lite artiklar, skriva in om ponnydagar, lite bilder osv..   Trots allt bara att mejla in. Då blir det roligare läsning för alla :)

Vi kan inte klaga när vi inte är aktiva i den ;)

Bergas-Flisa
0

mohaha:D jag är stolt:D En bild ja tagit var med i den woho:D

_Jag_
0

Jag tyckte den var helt okej =) Vi fick den i skolan (går trav) Och har fått hem den. =)Intressant information som är läsvärd. Inte bara alla resultat från alla lopp en tävlingsdag sim det lätt blev i den förra. Kom igen nu folk skicka in roliga artiklar om ni vill läsa mer om ponnyer.

ahlblom
0

Dom ringde till mig..

giffan
0

#6 men nu är det ju en som är anställd just för att göra tidningen. Så något lite bättre borde man ju kunna förvänta sig. Tycker jag iaf.

~ Anneli ~ 

juliapettersson
0

Tyckte den var bra, jag!

marika-J
0

Jag satt nyss och läste ponnyronden från 2000, den var ca 30 sidor tjock med mkt information och "ponnybörsen" som jag tyckte var lite rolig att läsa nu om hästar som nu är väldigt framgångsrika travare..

Men det jag menar är att det var 8, snart 9 år sedan. Det händer mycket på 9 år och bla att vi är mer aktiva på internet, som då tex ponnytrav.ifokus.. här diskuteras det mesta redan, skulle denna sajt försvinna kan jag garantera att tidningen blir tjockare ;)

Och det här med att det står mkt om storhäst, det är ju bara för att de vill få oss mer intresserade så klart, enligt min uppfattning iaf.

HansP
0

Jag tycker den är MYCKET bättre än de två senaste årens Ponnyronden.

#18 Ponnybörsen är ingen idé att ha i tidningen. Hästen är såld innan tidningen kommer. De flesta annonserar ju på internet.

Mvh Hasse

Jennie_A
0

#18 Mycket av det som stod i tidningen då finns på internet idag. Jag läser i princip allt på nätet istället för tidningar.

Kratern
0

Jag säger varken bu eller bä om SP.

Är däremot lite nyfiken på en sak. Finns det någon här som kan få fram lite statistik…. Är främst intresserad av antalet starter i pengahandicaplopp kontra rekordhandicap? Hur många inställda lopp i resp. handicap?

Det klagas ju i en av artiklarna på nedgången av anmälningar. Där skyller man bl.a på att det föds färre barn. Herregud har man inte mer självinsikt?

För mig skulle det vara väldigt intressant att se hur utgången av 2008 blev när det skulle vara 50% av vardera penga- och rekordhandicap. Vilket fick flest anmälningar? Eller blev det lika?

HannaIndigo
0

Jag mejlade in till SP om det här att det var så lite ponnyer med och då fick jag till svar att SPTF och STC har bestämmt att dom ska göra en mer allmän tidning för både ponny och häst inom travet. Sen så kmr det bara 4 nr per år så då hinner resultaten från tävlingarna man skickar in bli inaktuella menar dom och så har dom inte råd med fler än 2o sidor heller. Nu har man ju lite förståelse för det och istället kan vi ju skicka in lite egna artiklar och bilder till nästa tidning!

giffan
0

#21 Stog det inte något om att det va för många tävlingsdagar i år, och att det var även en av anledningarna till inställda tävlingsdagar. Jag skulle vilja se någon statistik på det med, hur många tävlings tillfällen det har varit under de senaste året.

~ Anneli ~ 

Kratern
0

#23 Jo, det stog detGlad….Men jag tror inte att det är hela anledningen. Flört

HansP
0

Ang. egna skrivna artiklar/reportage från tävlingar.

Vet ni om att ni kan skicka in till SPTF och får reportage utlagda på SPTFs hemsida? Om man klickar på en tävlingsdag i kalendern så står det startlist, resultatlista. Men sen kan det stå Reportage. Ex. så kan ni se det under 22 juni Lilla Kalmarsundspokalen för kat. A och kat. B.

Det är kanske inte alla som har sett detta ännu? Det blir väldigt mycket mer aktuellt att läsa reportagen från specifika tävlingar där, än att vänta ut en tidning som kommer ut 4 ggr/år.

Mvh Hasse

ryttarn
0

#25 Håller med dig hasse, den typen av artiklar tycker jag hör hemma på nätet.

Tyvärr är uppläget på sptf.nu inte så lyckat. Efterssom det bara är ett fåtal tävlingar som har artiklar kan man leta sig fördärvad. Tycker det borde göras en "löpsedel" på sidan ett med de senaste fem artiklarna, samt ett register under någon lämplig flik där samtliga artiklar finns tillgängliga i datumordning. Först då blir det tillräckligt synligt och användbart, dessutom skulle det med all sanolikhet stimmulera skrivandet.

(ja, jag har framfört den åsikten till webmaster :-))

Jerker Klang,

www.isil.se

Belindaa
0

#25 ja, men det är ju lixom något speciellt med att läsa i tidningen, tycker jag. Det känns mer, ja, vad ska jag säga. Men för mej spelar det faktist inte så stor roll om jag redan har läst det på internet, tycker som sagt att det blir något mycket mer speciellt med att läsa det i tidningen.

ryttarn
0

#27 Jag trodde ungdommen idag levde i IT åldern, men det kanske bara är vi 40+ som gör det …. :-)

Jerker Klang,

www.isil.se

Belindaa
0

#28 haha :)
men förut var längtade man till att tidningen skulle komma (det gör man iofs nu också men), för att se om det var med något från sin egen klubb. Om några hästar från klubben var med på någon bild eller i något repotage från någon tävling. På internet är det ju nästan "jaha, nu vet jag att den och den hästen kommer att stå med där och den hästen där".
När man öppnar tidningen vet man aldrig vad som väntar..;)

carsbo
0

#25 men alla 8-10 åringar då? men systerson tycker de e jättekul och sitta och kolla i alla gammla ponnyrondentidningar och jag brukar sitta med han och berätta om vissa hästar, kan man göra så på internet? blir de ens, ja va ska man säga, samma stämmning?

ryttarn
0

#30 För vår del är internet absolut att föredra, det försvinner inte i nästa flytt…..

Jerker Klang,

www.isil.se

HansP
0

#26 Där har du en poäng. Jag tycker också att det syns för dåligt vilka tävlingsdagar som har reportage.

Det blir så jobbigt att sitta och klicka på alla tävlingsdagar för att kolla vilka som har det. Hoppas webmaster gör något åt det.

Mvh Hasse

Linette
0

Jag har inte heller fått tidningen än.. Men jag tycker absolut att den ska innehålla mest ponnytrav! Travronden kan man läsa om man vill läsa om stora hästar :) Vi har väl en egen av en anledning?!

ryttarn
0

#33 Det är inte en egen ponnytravtidning längre, den funkade helt enkelt inte, utan SP är en samanslagning av Springspår(ungdomstravets tidning) och ponnyronden. Givetvis blir det då kompromissande för att få till en tidning.

Jerker Klang,

www.isil.se

joooossan
0

Vi väl ha en egen tidning på ponnytrav.ifokus OskyldigSkrattande

Haha, ne men jag tyckte inte alls det var något roligt att läsa tidningen, bläddrade sidorna men hittade inte något jag ville läsa..

Josefinejumpforjoy.blogg.se

ryttarn
0

#32 Fick svar för en stund sedan från webmaster, man tänker inte göra något åt det förrän "det strömmar in ett större antal artiklar". Personligen tycker jag det känns som ett moment 22, ingen uppmärksamhet=inga artiklar….

Jerker Klang,

www.isil.se

carsbo
0

#13 du va ju skitsur över de på msn jue ;)