lopp1 PRIMUSA
lopp2 KÖR SJÄLV
lopp3 FARMENS HYPER
lopp4 SABINA II
lopp5 SVEDENS JASS
lopp6 MAXELIMA
lopp7 PARAISA
lopp8 KÖR SJÄLV
lopp9 ROSENHÄLLS BIANCA
lopp10 MIMAS DISNEY
lopp11 PRINS DOUGLAZ
lopp 12 BRECKAN
Ska väl försöka mig på detta jag också då.. (tippar bara russloppen)
Lopp 1
Solos Harry Boy tar här hand om ledningen, tätt följd av Kålmans Polar j:r. Paraisa och Rauk knaprar in sina tillägg och Paraisa tar över ledningen när de svänger in på upploppet och vinner, bara halsen före Rauk och en tapper Solos Harry Boy.
5 - 6 - 3
Lopp 3
Hults Domenick tar hand om ledningen och drar ifrån. Från tillägg kommer snabbt Rosenhälls Bianca och övertar ledningen. Med tanke på distansen får bakhästarna det lite svettigt, men jag tror endå att Kålmans Primavara sätter nosen före och vinner på en tid under 2 minuter. R. Bianca vinner striden om andraplaceringen före Cleo.
13 - 9 - 11
Lopp 5
Ett svårtippat lopp måste jag säga, tror endå att Canelia tar ledningen och drar med sig Atlas TT i rygg. Från tillägg kommer Furuviks Henning och Bergas Flisa. Furuviks Henning kämpar sig till sin första årsseger före Bergas Flisa och Atlas TT.
6 - 8 - 1
Lopp 7 Kör Själv
Lopp 9
Jag tror Sivert snabbt plockar in sina tillägg och drygar ifrån. Snabbt kommer även Hiprex som utmanar. det blir en rafflande segerstrid dessa ekipage emellan där Sivert går segrande ur striden. Rosenhälls Bianca spörtar till sig en tredjeplacering.
4 - 5 - 11
Lopp 11
Efter många galopper på första volten, hinner Flashlight till ledningen ganska lätt, håller han sig i rätt gångart tar han hem detta lopp. Närmast sörjande är Prins Douglas och Månsaga.
8 - 12 - 9
ingen mer som vill tippa?

Vågar inte, fick nog inget rätt senast xD haha
Får väl ta mitt ansvar och tippa, som vanligt bara Kat B.
Lopp 1
Solos Harry Boy må vara en bra häst men i detta lopp står han alldeles för tufft inne. Han leder säkert ett par hundra meter men sen kommer Paraisa, Rauk och Primusa ikapp. Rauk har visat strålande form på sistonde och får ses som favorit här, även Paraisa har en mycket fin form. Det är väl dom som gör upp om segern först och främst. Primusa gör en av sina sista starter på travovalen och en seger här kommer vi jobba stenhårt för. Observera att Primusa är 3,2 sekunder snabbare än Rauk som bara står 40m före, alltså intervall 1,6 bakom honom, känns bra.
Lopp 3
15 hästar, roligt. Känns ju sådär att runda 12 hästar för att nå segern, långsynt? Hults Domenick var riktigt fin på Bollnäs senast, tyvärr föll han över i galopp när Primavara pressa 750m kvar och därefter tappa han intresset tror jag. Denna gång går han från ledning och lär hålla längre. Åkres Reidar dubbelsegra senast, inkassera 2000:- och gick 2,4 sekunder över rekordet, hårda lopp i Norr? Nummer 7 Mr After Eight har startat 34 gånger och vunnit noll, förr eller senare måste ju denna Skotte avkomma vinna, kanske med klaff här ? I övrigt är detta lopp svårtippat, Minnea har ju varit grym förut, formen nu är svårbedömd? Kålmans Primavara (egen häst), har visat strålande form senaste starterna, med maxklaff så vill jag påstå att vinstchansen är hög, men som sagt, 12 hästar på 1640m.
Lopp 5
Samtliga på första volten är överanmälda, jag tror att dom får svårt att vinna. Det blir Jolly Jojo som glider upp till tät efter ett halvvarv. Bakifrån kommer Bergas Flisa som har gjort en bra säsong, även om raden nu på senaste sviktat lite. I övrigt inte mycket att tillägga här, tråkigt lopp. (egen åsikt, inga kommentarer tack!)
Lopp 7
I detta lopp har vi många segervana hästar. Minnea vinner 25,8% av sina lopp, Primavara 36,3%, Grann 23,2%, Indiana Dar 21,2%, Lolita Dar 90%. Jag är övertygat att någon av dessa hästar vinner loppet. Själv ser jag detta lopp som en stor chans att spränga drömgränsen, det som behövs är att vi har en häst som vägrar ge sig utvändigt, den jag tänker på är då Harry Boy, vilken kämpe.. Jag tror ändå i slutändan att Lolita hinner fram på nått sätt, fråga mig inte hur men någonting säger mig det. Ska bli riktigt kul att köra.
Lopp 9
Om Sivert sköter sig så blir han svårslagen, kapacitetsmässigt är han överlägsen i detta lopp. Men vi som sett han i lopp vet att ibland så vill han bara inte, hoppas Sandra fått ordning på honom. Bakifrån jagar Åkres Reidar och Haribo från 2260m volten. Zeebson har bra chans han med från ledningen.
Lopp 11
Alltid svårt med lopp där första volten har fler än 5 hästar, antagligen rycker någon direkt eller så strular det rejält. Jag tror att Flashlight är såpass bra att han rundar alla direkt långt ut i kurvan. Klarar han det är loppet avgjort. Prins Douglaz har visat mycket bra form senaste tiden, utom senast då han försökte vända och bråka med kusken, är han i ordning nu finns det en chans!
Jag önskar alla deltagande God Tur!
Lopp 1 6-5-7 rysare 2
Lopp 2 5-6-7 rysare 2
Lopp 3 8-13-2 rysare 15
Lopp 4 10-5-7 rysare 3
Lopp 5 8-5-7 rysare 6
Lopp 6 14-15-12 rysare 13
Lopp 7 9-12-13 rysare 8
Lopp 8 9-11-12 rysare 8
Lopp 9 10-11-4 rysare 9
Lopp 10 6-12-10 rysare 7
Lopp 11 12-8-10 rysare 9
Lopp 12 1-7-13 rysare 4
Lycka till alla kuskar och hästar 
Vad betuder rysare och putt.
Rysare är ett annat ord för outsider,högoddsare eller skräll. Vanligt i stortravet. Betyder väl att de har en chans om allt stämmer för dagen.
Putt skriver man ofta för att flytta upp tråden i forumet om man inte har något annat man vill kommentera med.