Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 744 ggr
Falubo
0

06 or

Hej! Hur ser era 06 ut inför uppbyggnads träningen i vintern tills i vår då det är dax att kvala?

ErikaAndersson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Spirello går fortfarande på bete/lösdrift,hon kommer väl hem om 1½ månad skulle jag tro, då kommer jag sakta börja köra henne skrittrundor, sen ökar jag ju till mer och mer trav och fler dagar i veckan. Sen till sist så kommer jag ju köra henen långa joggingrundor varranan dag. Kvala henne gör jag på någon träningsdag så tidigt som möjligt :)

amandahandersson
0

Musse har tränat 2-3 ggr veckan hela sommaren. har klockat 500 m ett fåtal gånger (utan att pressa honom!) och då har jag fått, vad jag tycker, helt fantastiska tider. Han har alltså en ganska så stadig grund, och inför vintern kommer jag väl köra på likadant, 2-4 ggr i veckan.
Förmodligen kommer jag köra liknande pass, lunk i 6-9 km varvat med skritt, och efter årsskiftet kanske jag lägger in lite enklare backträning och små intervaller. Förhoppningsvis blir det snö här i vinter - perfekt underlag! :)

Tanken är att han ska kvala i slutet av maj, även fast han kanske är redo tidigare så är ändå tanken att han ska starta sparsamt under sommaren, och då kvalar jag honom lite senare :)

NatthaBlom
0

Hur ser Turbo ut nu o hur jobbar han?:)

Falubo
0

2#

Vad kul vilka tider på 500m?

amandahandersson
0

#4, kanske inte är så lämpligt att skriva ut här, kan PMa dig :)

SLennartsson
0

Min lilla Morian har växt som attans nu.
Han går fortf. på bete.
Har påbörjat inkörningen på riktigt nu, så vagnen ska på. Var meningen att det skulle blivit av igår, men det enna sket sig. :P
Men så fort han fått vagn på sig så ska han få vila tills december tror jag.

marika-J
0

Fick hem min lilla Dumle i lördags, så har inte kommit igång riktigt än. Har iaf tömkört två gånger och i går gick vi en liten sväng med störar på sidorna, och det brydde han sig int om :) så vi får se när han är redo för vagnen, har ju gått på bete hela sommaren så han behöver lite repetition. Sen blir det väl lite lungn träning och förhoppningsvis kan han kvala nästa höst.