Startlistor Axevalla?
Nån som lägga in listorna här när dom kommit ut på kanal75 eller så ?
Snälla

Här kommer startlistorna

Ser riktigt kul ut, monljus är själv med och har två avkommor, Musseron och Ijor, i andra lopp. Dessutom möts Monljus och Musseron i montén. Ser fram mot denna tävlingsdag.
Några som vill tippa? Sätter mig själv och försöker klura ut något….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Då ska vi se om vi kan få till något vettigt tipps över loppen på Axevalla. Dagen erbjuder 13 lopp varav ett montélopp. Tyvärr är de flesta loppen inte speciellt välfylda. Detta beror säkerligen på att konkurensen från Eskilstuna har gjort att många stått och valt mellan dessa två tävlingsdagar. Men flera väldigt spännande och på pappret gämna lopp kan vi nog se fram emot.
Lopp 1
I detta lopp kommer säkerligen Josef ta spets och slut, finns egentligen inget hot mot honnom. Vill dock höja ett litet varningens finger för Amiral Doll, Cilla brukar ha ett eller annat ess i rokärmen så osvuret är bäst.
Mitt tipps; Josef, Amiral Doll, Nuto
Lopp 2
Det är inte lätt med shettisloppen, har väll kommit ifrån den världen lite. Men i detta lopp skulle jag tro att Tuffs och Iso kommer att kämpa om ledningen, till slut tror jag dock att Tuffs pressar sig förbi till ledningen och håller det in i mål.
Mitt tipps: Tuffs, Iso
Lopp 3
Dagens Monté lopp inehåller flera intresanta kamper. Att Maretto skall vinna detta lopp tämligen problemfritt är väl inte direkt någon högodsare. Kampen mellan far och son, Tejas Monljus och Tejas Musseron, tycker jag personligen skall bli kul att se. Hur Troll Twix kommer gå med Linn Risedal i sadeln skall också bli väldigt spännande. Givetvis kommer det bli några av bakhästarna som slåss om andra och tredjeplatsen. Jag hoppas i alla fall att TT är med där och strider.
Mitt tipps: Maretto, Vabond, Troll Twix
Lopp 4
I detta tror jag att Cecilia kommer ta spets och slut med Ivanhoe av friheten, därbakom kommer det dock bli tätt.
Mitt tipps: Ivanhoe av friheten, Solkullens Arielle, Emmeros Imponera.
Lopp 5
Dagens snabblopp har tyvärr bara samlat fem startande. Det är enbart Pannans Linus som har visat sig vara i form och legat i närheten av sitt rekord i de senaste starterna. Så Rebecka Hansen får med sin Pannans Linus gälla som favorit. Där bakom kan vem som helst hamna så jag passar övriga plaseringar.
Mitt tipps: Pannans Linus
Lopp 6
Två av mina favoriter, Sattisfaction och Kiddie, missgynnas av bakspår, så jag tror att kampen kommer stå mellan Grim II och Ito men i mål tror jag att Grim II drar det längsta strået. Robin Sellmander har visat i år att han har sina hästar i synnerligen gott skick.
Mitt tipps: Grim II, Ito, Sattisfaction
Lopp 7
Cabajo visade när han van Unionstravet på Färjestad den 27e att det finns betydligt mer fart i hästen än vad raden visar. Det var ett inofficiellt lopp men tiden var mycket bra. Tejas Monljus har gått väldigt bra på träning nu det sista så håller han sig bara på benen kan han vara med där framme. Jussi och Aristrokrat vill säkert också ha ett ord med i leken. Det borjar för ett riktigt spännande lopp.
Mitt tipps: Cabajo, Jussi, Aristrokrat
Lopp 8
Som jag skrivit tidigare, Robin Sallmander har verkligen haft fint skick på sina hästar i år så att han vinner med Prisol ser jag som ganska troligt. Där bakom lär kampen stå mellan Sjöängens Limerick och Emeros Briliant
Mitt tipps: Prisol, Sjöängens Limerick, Emeros Briliant.
Lopp 9
Tror att detta lopp kommer stå mellan tre hästar, vilken av dom som vinner beror nog mest på vilken kusk som är kyligast och kan hålla sin häst i rätt gångart. TT visade på Färjestad att så länge hon går i rätt gångart är hon en raket, men hon är åxå sin egen värsta fiende, galoppen ligger alltid på lur. Vabond tog rekord och inte ett enda felsteg i senaste starten, Thiger van på ett imponerande sätt på Åby. Ordningsföljden på dessa tre är omöjlig att avgöra.
Mitt tipps: Vabond, Thiger, Troll Twix
Lopp 10
Skall inte orda så mycket om detta lopp. Tycker startlistan inehåller två hästar med vinnarpotential. Dessa är Aglaya och Felix, jag tror dock att Aglaya tar detta.
Mitt tipps: Aglaya, Felix
Lopp 11
Detta loppet skall bli kul att se. Tre hästar kommer slåss om att komma först över mållinjen. Tejas Musseron kan förhoppningsvis ta detta. När han van på Solvalla sist så var han hårt störd flera gånger under loppet. Förhoppningsvis slipper han det idag och då kommer det att gå ändå fortare än sist. Troja och Gusten kommer givetvis gör allt för att sätta P för detta. Men jag tror att Musse och Robbin plockar sin andra raka.
Mitt tipps: Tejas Musseron, Troja, Gusten
Lopp 12
Min favorit i detta lopp är givetvis Ijor. Det som talar emot honom är att han tidigare visat att långresor inte är så kul. Linnet Trottis har visat ett flertal gånger att det finns mycket fart i henne. Även Darwin kan betydligt mer än vad Viktor Nyman ännu lyckats vrida ur honom. Räkna med att det blir kamp från start till mål.
Mitt tipps: Ijor, Linnet Trottis, Darwin
Lopp 13
I dagens sista lopp finns massor av vinnarkandidater. Men jag har plockat ut tre stycken som jag tror på. Ordar inte så mycket om det eftersom jag inte sett ett enda shettislopp i denna klassen i år.
Mitt tipps: Majestät II, Måntorps Inferno, Dollarprinsen
Kom ihåg, lopp skall köras innan dom är avgjorda, min gissning är lika bra eller dålig som någon annans….det är en djungel där ute….
Jerker Klang,

Hejja Camilla och Therese, visa dom vart skåpet ska stå :)
#4 Ska göra mitt bästa, hon är värd en seger nu efter sitt kanonår! Inte lätt att springa fort på en tung Östanåkrabana i söndags, därav hennes "långsamma" tid..Hon är fortfarande i fin form och kan mycket mer än 1.59,6 :)
Får man ångra sig och komma ändå? Haha Vilket misstag jag gjorde att åka till eskilstuna istället :(

Om jag vill komma och se och fotografera (om vädret är ok) … vilken tid börjar det???

#7 Kl 12,00

#6 Då är jag inte ensam om att sucka över det då…

Inga fler som vill tippa?
Jerker Klang,

putt! tippa folks :D
Någon som vet när det är paus?

#10 ska göra det ….
Någon som vet om det kommer skickas program? Är det Provstart bakom bilen och när? Kommer det vara flera än en provstart?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Här kommer min tippning :-)
Lopp 1
Josef , men tror att Kalypso kan gå bra med , gick 09 sist på Tomelilla.
Lopp 2
Tippar på Lamell här
Lopp 3
Maretto
Lopp 4
Rolle , men tror även att Ivanho Av Friheten kan ha med tät striden att göra.
Lopp 5
Kan nog gå hur som helst är men tippar på Rosalind Ernst
Lopp 6
Ito chansar jag på här , men även Hagalyckans Cornelius kan vara med och kämpa om täten .
Lopp 7
Jussi , Aristocrat , Tejas Monljus,
Lopp 8
Tippar jag med hjärtat och hoppas att Dee-dee N.Q går lika bra som sist hon var här ;-)
Lopp 9
Här tror jag det står mellan Vabond och Troll Twix
Lopp 10
Felix, Aglaya , Ruffs Mo
Lopp 11
Troja såg fin ut sist
Lopp 12
Chivas II men om Ijor är på humör så kan han vara med i toppstriden, men som sagt då han visat innan att han inte gillar långa resor så vet man inte med honom. (måste ju träna sig på att åka långt ;-) . )
Lopp 13
Månstorps Inferno
Så där nu får man se om man lyckas pricka någon rätt 

Står inget ännu på Axevallas hemsida om pauser och sådant men det kommer säkert snart.

#11 Hörru Trix, dax för dig att tippa :-)
Jerker Klang,

Hålltider Axevalla söndagen den 12/10.
Inskrivningen öppnar 9.30.
Provstart bakom bilen Kat A 11.15.
Provstart bakom bilen Kat B 11.30.
Kval lopp 11.45.
Första start 12.00.
Invägning monteryttare 11.30-12.30.
Paus 30 min efter lopp 5 samt 10 min efter lopp 10.
Välkommna.

putt

Lopp1: 8 Amiral Doll
Lopp2: 6 Tuffs
Lopp3: 9 Maretto
Lopp4: 7 Patrons Trott
Lopp5: 3 Rosalind Ernst
Lopp6: 10 Kiddie
Lopp7: Tejas Monljus
Lopp8: 1 Ulrika Emm
Lopp9: 3 Thiger
Lopp10: 2 Aglaya
Lopp11: 1 TRoja
Lopp12: 5 Chivas II
Lopp13: 4 Måntorps Inferno

Lopp 1 - Dalsgårds Kalypso / Josef
Lopp 2 - Tuffs / Iso
Lopp 3 - Maretto/Pikant , Hoppas oxå på Tejas Monljus , Troll Twix.
Lopp 4 - Ivanhoe Av Friheten / Rolle elr Emmeros Imponera.
Lopp 5 - Rosalind Ernst / Tyfon
Lopp 6 - Satisfaction / Grim II
Lopp 7- Cabajo / Jussi men hoppas klart på Turbo B & Tejas Monljus
Lopp 8 - Prisol / Dee-Dee N.Q.
Lopp 9 - Vabond / Thiger , Hoppas oxå på Troll Twix
Lopp 10 - Aglaya / Felix
Lopp 11 - Troja / Gusten / Tejas Musseron
Lopp 12 - Chivas II / Ijor
Lopp 13 - Majestät II , Sen så kör jag själv Majestät=)
Sen så vill jag säga Lycka Till alla tävlande:) Nu har jag tippat i alla fall .. Vet inte rikigt hur
mycket rätt jag kmr få på de här men de e ju bara en kul grej:DPå bilden : Majestät

Lopp 1: Josef
Lopp2: Lamell, Iso el. Tuffs
Lopp3: Blir nog Maretto. Men hoppas på min lilla Pikant
Lopp4: Ivanhoe av friheten
Lopp5: Pannans Linus el. Rosalind Ernst
Lopp6: Ito, Grim II, Satisfaction, Kiddie
Lopp7: Jussi el. Ripadals Cindy
Lopp8:Prisol
Lopp9: Vabond, Thiger el. Troll Twix
Lopp10:Aglaya
Lopp11: Troja e. Tejas Musseron
Lopp12: Chivas II
Lopp13: Månstorps Inferno

Hoppas och tror att Linett II och Helena Cederin tar hem det 13:de loppet :D

#23 ja kajsa , då är det ju sista loppet med Linettan:(

#17 hahah key då ;) MEN jag orkar inte skriva hur mkt som helst så jag tar det kort^^
Lopp 1 Hårt mellan Josef och Dalsgårds Kalypso. Men med där framme kommer nog även Amiral Doll vara :)
Lopp 2 Ja ni, här tror jag väll Tuffs. Men man vet ju aldrig, Iso ser fin ut och kan nog ligga där framme!
Lopp 3
Ush, här känns de läskigt att tippa!xD Här är väl egentligen Maretto solklar, men bakom där kan nog Roman gå rätt bra, som gick 05 i monté senast på Hd. Men självklart hoppas jag att jag på min egen uppsittning Tejas Monljus kan ta placering
Lopp 4 Jaaa, Ivanhoe av Friheten eller Emmeros Imponera.
Lopp 5 Hmmm, kanske Rosalind Ernst?
Lopp 6 Satisfaction eller Kiddie, men men, ALLA kan ju överaska!!
Lopp 7 Hmm, jag tror nog att Jussi och Cabajo kan gå väldigt fint! Jag vet att om lille herr. Monljus är på rätt humör kan han gå skitfint, och samma om min lille skrutt Turbo B.
Lopp 8 Antingen Prisol eller Dee Dee N.Q
Lopp 9 Tjaa, detta löp blir nog svårt, antagligen så ligger väl Vabond och Thiger där framme, blir fint att se!
Lopp 10 Aglaya eller Felix
Lopp 11 Ska bli kul att se om Gusten kan ta och jobba fram täten här! Och även om Troja och Tejas Musseron alltid finns där.
Lopp 12 Chivas II är stenhård!
Lopp 13 Tjaaa, Majestät II är nog vinnaren här, men jag har ju lite inside information om Majestät ^^,
Lycka till med erat tävlande!

Ingen mer som vill tippa ?

Lopp 1; Josef, Amiral Doll
Lopp 2;egen ponny
Lopp 3;Maretto
Lopp 4;egen ponny
Lopp 5;Tyfon, Rosalind Ernst
Lopp 6:Florian, Ito,Ballerina
Lopp 7: Cabajo, Aristocrat, Vaggle
Lopp 8:Emmeros Brilliant, Prisol, Ulrika Emm
Lopp 9;egen ponny
Lopp 10:egen ponny