Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 831 ggr
ahlblom
0

Tippningar Solvalla 18 oktober

divansson
0

om man endå vågar chansa igen då, ja är ju verkligen dålig på dehär.. ska till ingebjörn med harry nu så ja tippar senare endå :P    xD

ahlblom
0

Solvallas sista heldag 2008 bjuder på ett par spännande lopp med fina hästar. Jag tippar som vanligt bara Kat B loppen. Trevlig läsning.

Lopp 2

Thyra Tyrann har verkligen alla förutsättningar (vid bra väder och bra bana) att slå Ramona Ernst´s volt rekord för 4-åriga ston. Hon tar ledningen och drar sedan iväg i ett snabbt tempo. Hon leder länge och vinner om dom andra travar ett par sekunder över rekordet. Tejas Monita har visat bra form på senaste, allra senast i monté var hon otroligt nära att plocka ner Lexius trots att hon var ca 20-25m efter in på upploppet. Hon får inte räknas bort. Lill Snyggen hade inte sin bästa dag senast, det såg nästan ut som om han tröttna på att springa efter ca 1700m. Sulky på lördag istället och lite kortare distans, en outsider i fältet. Solvallas finaste sto (enligt mig) Piggybank gör en av sina sista starter i Svantes regi. Hon kan inte räknas bort. Till sist också min egna styrning, var riktigt missnöjd senast efter att ha legat ca 60m före Lexius och då galopperat, när vi travade igen var vi 20m efter, sådan är Iva. Vi hoppas på felfritt första 600-700 metrarna, därefter går hon som tåget.

Lopp 4

I detta lopp har vi ett par hästar med vinst chans. Mirana tar ju starten i detta lopp, hur länge hon håller är svårt att säga men hon kan vinna om Kevin kör offensivt. Närmast jagar Gudron Gross som placerat sig bra dom senaste loppen, hennes tur nu kanske. Därefter har vi Indiana Dar, han har tjänat lite pengar förhållande till sitt rekord, jag ser han som favorit i detta lopp. Övriga hästar står för dåligt inne i loppet. Outsider är Sivert, travar han hela loppet så kan han utmana. (jag vet hur bra han tränar)

Lopp 5

Ett lopp med 6 hästar blir nästan aldrig spännande. Men, detta lopp kan vi hoppas på en duell mellan fina Romette Nick och nästan ännu finare Dolk II. Romette Nick kommer relativt snabbt till ledningen, där jobbar hon på och får snart tryck utav Dolk II med en segersugen Svante i sulkyn. Dom två strider hela vägen in i mål och segertiden kommer troligtvis bli en fin sänkning. Cactus II är outsider om han lyckas hålla sig på benen.

Lopp 8

Gräsmans lopp (våran egna gamla krigare). Dagens absolut jämnaste lopp, proppskrivaren har gjort ett bra jobb. Är ju omöjligt att tippa vinnaren här, jag väljer att nämna alla som jag har en känsla för här. Mazarin Ernst, snart måste rekordsänkningen komma. Make My Day, grymt fin två senaste, vet ej om han är startsnabb. Hästen att utmana för övriga. Telis Priloma, tyvärr lite för långsam i detta sammanhang. Pasad, ostartat sedan 12 maj, vässad för detta lopp? Formen osäker, jag garderar. Lolita Dar, Kriteriesegraren har inte riktigt blommat ut ännu (år 2008). Jag klockade henne första 500m på Östersund i somras, klockan stanna på 1.52 så hon har mer att ge. Jag hoppas hon visar det på lördag. Alexir, lite för mycket galopp, får svårt här. Kung Sune, innerst inne så hoppas jag att han vinner detta lopp (igen). Han förtjänar det efter allt slit på tävlingsovalen. Solos Harry Boy, inte helt borträknad här, en riktigt kämpte som aldrig ger upp. Kålmans Polar J:R, inte alls fått till det i år, får svårt från bakspår här. Campari, unghäst stjärna som inte blommat ut (ännu), är samma årgång som "Kungen" Lexius och var ungefär lika bra som den sistnämnde under unghäst säsongerna. Jecson, duktig montéhäst, hinner inte fram från bricka 11 här.

Lopp 9

Dagens på förhand enklaste lopp att tippa. Pilen Nick vinner detta utan problem. Toppstammat, vältranat och oerhört smidigt sto som joggar hemma detta. Dolk II krigar om andra platsen med Ljungens Rappe som avancerar i tredje-fjärde spår. Outsider är Haribo med Kevin Svedlund, brukar alltid vara med där framme. På Gävle var det banans fel att han var 0:a i båda loppen.

Lopp 10

Detta lopp är på förhand svårtippat, många orutinerade hästar. Langes Athena gjorde en fin debut. Tyvärr fick hon en raportering i raen, det är aldrig kul. Pros Minolta kvalade i spöregn och blåst på en fin tid, hon måste räknas med här. Övriga hästar känns sådär, Sherdil blir farlig om han undviker galopper och dryga spår i detta lopp.

Lopp 13

4-årings duell mellan Mazarin Ernst och Thyra Tyrann. Thyra vinner enkelt, hon har visat en makalös form i år, vill passa på att gratulera till alla framgångar i år Ylva. Grann med Marika Jansson fick ett perfekt serverat lopp senast, hon körde nästan slalom igenom fältet och vann enkelt. Efter Thyra Tyrann är detta lopp vidöppet, Harry Boy kämpar på som vanligt.

Stort Lycka till alla!

Johanna-v
0

Lycka till Sandra med Lill Snyggen o Sivert!!!

och Lycka till Jannie och Nina!

Ylva_87
0

#2 tack Jonas! Det värmer!

Jag tippar bara russloppen som jag själv inte kör i :P

Lopp 4 Mirana tar hand om lednigen enkelt. Men jag tror att Gudrun Gross snabbt är framme och tar över ledningen. Kan hon hålla sig i trav tror jag att vi ser henne som vinnare av loppet. Sivert är en häst med kapacitet, så han kan vara med och slåss om platserna där framme.

Lopp 5 Detta lopp står mellan två hästar, Romette Nick och Dolk II. Den av dessa två som klarar av att hålla sig i trav vinner loppet. Jag tror ändå att Dolk och Svante drar det längstra strået och vinner loppet.

Lopp 8 Dagens mest jämna lopp. Här finns det många kandidater för segern. Jag tror ändå att Lolita Dar har mer att ge, samt Solos Harry Boy. Campari står bra inne i loppet och går runt sitt rekord. Janina har alltid hästarna i fin form så Mazarin Ernst ska man heller inte glömma bort, speciellt med tanke på hur bra hon hängde med första biten i derbyt. Jag håller en extra tumme för Kung Sune att han sa kunna få avslutra sin karriär med någon vinst.  Jag tror att spåren kan bli avgörande i det här loppet och därför tror jag ändå att Mazarin Ernst tar det här loppet.

Lopp 9 Spel mot ett mål, Pilen Nick.

Lopp 10 Jag tror att Telis Pilot blir snabb ut från första volten och får han komma upp i ledningen och springa ostört så har han chans att ta hem loppet om han klarar sig utan galopp. Langes Athena har bäst tid på första volten men en rapportering med sig i bagaget. Pros Minolta såg fin ut i kvalet och vill säkert lägga sig i slut striden. Liten Scilla står bra inne och sänker någon rekund nästan varje start. Sherdill har långt fram men kan han slippa galopperna har han chans att jaga ifatt. Men jag håller ändå en extra tumme för att det ska stämma för Pilot så han kan få sin första vinst.

carsbo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

lopp 1: 8

lopp 2: 7

lopp 3:kör sj

lopp 4: 2,8

lopp 5: 4

lopp 6:5

lopp 7:4

lopp 8: 5

lopp 9: 6

lopp 10: 5

lopp 11: 12

lopp 12: kör sj

lopp 13: 3,5

lycka till alla=)

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

marika-J
0

#2 haha ja det blev nästan lite agility där.. :)

godismonster
0

Ingen som tippar shettisloppen ? :D

carsbo
0

jag e nyfiken vad folk tror om mina lopp XP sj tror jag att det kan bli ganska svårt i lopp 3 för mig XP får köra marikas stil ;))

marika-J
0

#8, haha ja du får nog ta och göra det! :P tur då att du har gått på agilitykurs så du vet hur du skall göra :)

carsbo
0

#9 hahahahah aaa ;)

carsbo
0

putt =P kom igen nuu =D