Uppfödare på startlistor
Såg en fråga på SPTF sida gällande uppfödare på startlistor ("Varför har man med uppfödarna på vissa startlistor men inte på andra. Det är ju jättetrevligt att få läsa vem som fött upp hästen. Det är ju uppfödarpriser ibland också."). Svaret där var att "det står väl inte uppfödare på startlistorna", och det är korrekt (inte de som ligger på SPTFs sida i alla fall). Dock finns det startlistor på Kanal 75 där man kan välja att se detta, se bifogat som exelmpel.
Klubbarna kan ju välja att ha dessa istället, så får man med uppfödarna, i programmen i alla fall.

Tycker det kan vara trevligt ibland att se vartifrån hästen kommer faktiskt.

#1 Jag med! Alltid intressant att läsa vem som fött upp. När man ser det i ett program, som Solvallas förra helgen tex, så blir det ofta en del "Aha-upplevelser"…
Det tycker jag alla banor skulle börja med
Jag tycker det är jätteskoj när uppfödaren står med! :)
Jag noterade att uppfödarna stod med i programmet till Derbyt på Jägersro.
Och ja, eftersom jag numera främst är uppfödare så skulle det vara kul att bli uppmärksammad i alla fall så att man ser att hästen ifråga kommer från mig. Nu har mina senare uppfödningar ett stuteriprefix, men det är nog få som vet att jag har ett par som inte har fått prefixet. Jag har 4 startande uppfödningar på Kalmar på lördag varav 3 i samma lopp
- undrar hur många som vet vem den tredje är…

Det står väl alltid på stora hästar, så finns det så kan man väl ta med det för ponnyerna också ,det är ju kul info!
Man kan som sagt välja hur man vill ha det, jag tycker det är trevligt när uppfödarna står med, man läser programmen lite mer noga då! Dessutom uppmärksammas vi inte så mycket på tävlingarna, i alla fall inte dom som inte har stuterinamn…..
Tycker absolut att uppfödarna ska stå med. Det är alltid roligt att se vem som fött upp dessa fina ponnysar. Och visst är det väl även roligt för uppfödarna att få visa vad de lyckats föda upp. Stortravet har ju detta så varför inte ponnytravet. Vi ska väl också kunna få lite bra saker från stortravets system.
Håller med alla ovanför
tycker det är jättekul. Alla klubbar skulle börja med det.

Tycker det är kul att se var de kommer ifrån! :)

Gävle hade uppfödarna med i programmet sist, kul tycker jag!
Tycker att det är trevligt med uppfödarnas namn i programmet, dom förtjänar mer uppmärksamhet 

Vi gör programmet till Solvallas tävlingar. Nu har ju sista tävlingsdagen varit men vi ska tänka på att ta med det till nästa år också.