Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 733 ggr
LindaBlomberg
0

Gervide ponny.

Finns det någon som äger ett russ som kommer från Gervide Gård på Gotland?

ponnytravkusk
0

Jag tävlade ett russ förut åt våra vänner som hette Gervides Torgrim :)….

Hanna-D
0

Äger inte men har ridit ett flertal, en gård här i närheten hyrde/lånade eller hade samarbete med Gervide.

Favoriten därifrån var ett russ som hette Gervides Rauni.

Kris_J
0

Vad finns Gevides Yuppie! Har jag stavat rätt? Jag äger han syster Kola. Vet att Sofia B, tävlade honom.

Veritas odium paretFörvånad

CarolaCarro
0

Yuppie finns tyvärr inte längre..

Kris_J
0

#4 Vad har hänt honom?

AK47Kalashnikov
0

#5 En olyckshändelse Ledsen

LindaBlomberg
0

Gervides yuppie tävlade min syster, han var en mkt lovande travponny som tyvärr ficksluta sina dagar alldeles för tidigt. Han smet från hagen en kväll och blev påkörd, skall sägas att den personen inte såg "varning för häst skyltarna" dessutom var det gatlysen utanför hagen, och han körde alldeles för fort.!

Han är saknad!

LindaBlomberg
0

Hur gick det för torgrim, gick han bra?

Kris_J
0

#7Vad tragiskt, verkligen synd. Följde dom i resultat listorna. Har för mig att hans rekord var 2.05,S stämmer det? Jag träffade din syster och Yuppie på Eskilstuna för flera år sedan. Jag har kort på dom sedan den gången. En vacker ponny med otroligt lång man för att vara ett russ. Du får hälsa till din syster.

LindaBlomberg
0

Det ska jag. rekordet stämmer alldeles utmärkt, syrran saknar honom verkligen, det gör vi allihop. Fast han var en riktig bråkstake. Jag kommer nog ihåg den gången, Zofia har kola på kort hemma också. Nu kör hon andra hästar, så hon är inte kvar på Gervide gård längre, hon kör en treåring som bl a ska starta i kriteriet den 1 okt. Hon har samma humör som yuppie hade och är stenhård att ha att göra med. Har du fler russ än kola?

Kris_J
0

Ja jag har Hadala Karamell som är en dotter til Kola, Johanna Ekstrand tränar och kör henne. Hon står i Halmstad.