Försäkringar
Kollade igenom lite räkningar och märkte hur mycket pengar vi verkligen lägger på försäkringarna. Tänkte höra med er, vad har ni för färsäkringar, tillägg m.m på era hästar?
Eller har ni dom ens försäkrade? :)
Motivera !

Vi har alla våra full försäkrade--

Finns minst två trådar om detta på gotlandsruss.ifokus.se …..
Vi har ännu alla våra fullförsäkrade men kommer troligen plocka bort de flesta av dessa inför nästa period. För våra tio hästar betalar vi 16.000:-/år… bättre att fondera dessa medel tror jag….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Vi har inga hästar försäkrade, Av den enkla anledningen att vi inte ens utnyttjar så mkt veterinärvård som vi betalar i premie.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Jag har Pigall försäkrad i 50.000 och maximal veterinärvård.
Det är ju lite lättare när man bara har en häst, hade jag haft 10 hade antagligen ingen varit försäkrad.

Vi har alla våra försäkrade på 100 000 i veterinärvård och olika summor i livs..

Stjärnfall är försäkrad 15.000, Bas vet 120.000kr. Agria Plus tillägg och Agria Incident.
Dite är försäkrad i 40.000 och resten samma..
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Vi har alla våra hästar försäkrade i 60 000 kr vetrinärvård Och Agrias plus tillägg. De som tävlar är alla försäkrade i olika summor livs. Sen ett och tvåringen är försäkrade olika summor i begränsad liv tills de senare börjar tränas och tävlas, då ska de också ha vanlig livs.

Har precis plockat bort försäkringen på ridhästen, sparar pengarna på ett konto istället. Funderar på att göra samma sak med tävlingshästarna också…

Vi har bara de som är ute på foder försäkrade. De som är hemma är inte försäkrade. Att de som är på foder är försäkrade är för att det är lättare om det händer något. En vi hade ute på foder som bröt benet, och då var det jätte bra med försäkring. Det blev inget tjaffs om pengar i varje fall, det räckte mer änn väl med att hästen blev avlivad. De som är hemma tar vi smällen när det kommer, det är bara att upp med pengarna då. Men man har ju sparat mycket pengar på premier.

Vet inte exakt, men vad jag däremot vet är att min HUND är dyrare (per år) i försäkringen än våra ponnysar, individuellt då :P