Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1360 ggr
stally
0

Ponnytrav, SNACKTRÅD :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med tanke på den discusion (stavas det så?) som pågår på "Alla russ kan trava…."

Så föreslår jag att vi gör som på t.ex. Bukefalos, startar en snacktråd:)

stally
0

Finns ju onekligen vuxna som har ett gediget ponnytravintresse:)

Jennie_A
0

Yvonne, fick du mitt svar som jag skickade dig (du skrev till mig om Iva senast bla, och jag svarade på det)? Jag har nämligen problem med min meddelande funktion, så jag är inte dryg Flört

MagganS-B
0

# 1 Inte konstigt om man har uppfödning med största inriktningen på ponnytrav, eller hur? Dessutom har kört ponnytrav på stenåldern…..Cool

stally
0

#2 Har pm:at dig….

Du är verkligen inte dryg!   Kram

stally
0

#3 Nej inte konstigt ju! Annars tycker jag att man uppfattas som lite patetisk, om man vill fortsätta med ponnysarna…Av sin familj iallafall…

Själv började jag i andra änden kan man säga, stortravet först, men har alltid haft förkärlek för russet, vi valde m.k.t. länge innan vi till slut valde Piggybank, som vi köpte som 6 månaders föl. och som kom att bli TysonII:s första startande avkommaGlad

entill
0

Ja, men vi kanske är lite patetiska, vi som hållit på med ponnytrav sedan stenåldern Skrattande. (I mitt fall bokstavligt talat "stenåldern, eftersom våra hästar fick sin träning på kullerstensgator). Nackdelen med att vara en åldrig ponnytravfantast är att man inte kan lika mycket som de unga, för ju mer man lär sig dessto mer inser man hur lite man kan. Man blir aldrig fullärd, och man har fått många tillfällen att revidera sina åsikter.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

MagganS-B
0

# 5 Jag har alltid hållit på med russ, sen ca. 13-årsåldern = länge! Vi har haft varmblodstravare också på 80-talet, men russen är 1000 gånger roligare!

# 6 Jag kallar mig inte patetisk, utan kulturarbetare, russen är ju en sån speciell ras, eller hur?

stally
0

# 6 Hihi,kullerstensgator!? Ungdommarna som skall köra våra kära russ skall ju endå uppmuntras. Min "egen" kusk är och förkovrar sig på Eskilstuna idag, där de hålls föreläsningar om travet. men han har lämnat ponnytavet bakom sig, vill väl att det skall springas fortare…

# 7 Kulturarbetare är bra! Russet är ju alldeles spesiellt älskvärt! men mitt första russ (för 37 år sedan), var en riktig praktmiss, 114cm hög, arg som ett bi, och klapphingst…När vi sålt honom blev han ihjälsparkad!

CarinaA
0

Mitt första russ inköptes som ponnytravare 1985, han hette Beppo 371 o kunde INTE trava 2.20Tungan ute !!!!

MagganS-B
0

# 9 Men vacker var han, eller hur?

CarinaA
0

Men det är denna oxå,o han kan trava fortTungan ute!

MagganS-B
0

Fast han är lite för gammal för att få starta……Cool

stally
0

#2 Vad hände idag? Såg en hackig sändning från Romme…

stally
0

# 12 Hur gammal? Så fin! han ser rejäl ut.

muskot
0

#14 hästen på bilden i #11 är Korsnäs Brådis! :)

stally
0

# 15 Hur gammal är Brådis då? Rekord o.s.v.?

Jättefin häst! Hur stor är han?

Farmen
0

#16 Brådis är 22 år,129 cm hög,rekord 1,50,0.

Jennie_A
0

#13 Snöplig målgalopp i sista loppet! Första gången i världshistorien som någon av våra hästar diskats för målgalopp, så en form av rekord fick vi med oss hem i alla fall Flört