Finns inga listor på kanal 75
någon kan väll lägga in de sen när de kommer ? =)

sptf finns dom på nu =)

Nu finns startlistorna på SPTF http://www.sptf.nu/startlistor/081025_KR.pdf
Kul med mycket häst….
Påminner om att dessa listor är felaktiga, ny länk finns längre ner i tråden / AnnaLundin
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#4 Ja det verka bli så nu på slutet av säsongen , det var ju även väldigt mycket häst nere på Jägersro.

Kul med massa långväga hästar. Hade gärna varit där den dagen, och kollat in kämpar som gumino, domino och kung sune göra sina sista lopp (iaf i sverige), men man jobbar :/

#3 Då möts vi igen ! ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Trodde inte jag skulle få chansen att se Gumino live, ska bli kul att se snabbloppet på Kalmar.

#7 Ja det gör vi ;) Det blir kul att se :P Haha =) Roliga lopp :D

#8 Ja det ska bli kul att få se det loppet :-)

Nån som vill tippa??
Hur ser hålltiderna ut?

Det finns ett fel i listan som ligger ute nu, det kommer en ny version imorgon.
Hålltider och liknande information kommer också imorgon.
Nya listor ute nu
http://www.sptf.nu/startlistor/081025_KR.v2.pdf
Själv svär jag en lång ramsa över att jag ska jobba lördag eftermiddag, så att jag inte kan åka och se 4 av mina uppfödningar starta, varav 3 i samma lopp!

#14 Vad tråkigt Anna

*ler* och jag ser som vanligt ingen skillnad på listorna ;-)
Jag som vet vad felet var, ser skillnaden… 
vad var felet då :S ?
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

Ingen som vill tippa?
HEJ
Tycker att det är konstig att visa kan efteranmäla och några inte
Det man ser om man läser regelverket som finns, är att anmälningsmottagaren kan göra korrigeringar av startlistorna inom 24 timmar ifall något har blivit fel. Att fela är mänskligt, oavsett vem som gör det.
När listorna läggs ut offentligt innan den tiden har gått så får man nog räkna med att det skulle kunna bli förändringar av något slag. Jag tycker nog att det räcker att listorna finns på kanal 75 under "väntetiden".
Jag har själv haft en ponny som blivit tvångsstruken från ett lopp pga att siffrorna i rekordet hade blivit vända (41,3 blev 43,1) så att den blev feldistanserad. Det är ganska länge sedan nu, men en sån sak hade kunnat korrigeras ifall det upptäckts inom dessa 24 timmar.
#24 - det är väl både och, det blir alltid snack om oegentligheter, så som t.ex i inlägg #22.
Nu råkar jag veta sanningen bakom just detta och det handlar INTE om någon efteranmälan från något håll utan helt enkelt ett missförstånd.

#23 Jag tycker inte alls att man ska behöva räkna med att det ska bli några ändringar på offentliga listor, iallafall när det tidigare har varit omöjligt för både mig och andra att rätta fel. I mitt fall har jag haft kvitto på att jag har skickat anmälan i rätt tid, både mail och fax.
Personligen kan jag tycka att det är ok att man rättar fel, men då ska ju samma regler gälla för alla och inte bara vissa…
#26 - jag tycker inte heller att man ska kunna ändra i offentliggjorda listor, DÄRFÖR tycker jag att man ska vänta tills dessa 24 timmar har gått med att göra listorna offentliga.

#27 Kan hålla med dig om det eller att det är så att har man gjort fel som anmälningstagare eller något sådant att det skulle gå att ändra inom 24 timmar det är som sagt fortfarande barn det handlar om

Här kommer lite information inför tävlingsdagen den 25/10:
Tävlingsledare: Sten Bondesson tel. 0705- 23 86 80
Tidsschema:
09.45 Stora banan öppnar för värmning
10.00 Inskrivningen öppnar.
12.00 Defilering lopp 1
20 min paus efter lopp 5
20 min paus efter lopp 10
Kvalloppet körs efter lopp 15
Information:
Boxar finns att tillgå till en kostnad av 20 kr/st. Boxarna ska tömmas efter användandet.
Tyvärr är boxarna inte rengjorda inför användandet.
Boxlista finns i inskrivningen.
Gäststallarna är öppna från 9.30
Insatsen betalas kontant på tävlingsdagen.
För ej rengjorda eller återlämnade vojlockar debiteras, enligt Kalmar Travets regler, 300 kr.
Utbetalning av prispengar sker i de båda pauserna, samt efter sista loppet i inskrivningen.
Lite mer information…
värmningen mellan 9.45 och 10.30 sker samtidigt som banan är öppen för stora travet, det kan alltså finnas stortravare på banan.
Detta beror på att Kalmarbanan har hyvlats om i veckan och varit stängd för träning sedan i tisdags, därför behövde tränarna få ng möjlighet att komma till banan, det gäller att samarbeta:)

Måste ge en stor eloge till Kalmars ansvariga bla *Calle* då som skickar ut info separat på mailen , kanon bra
TACK CALLE och alla andra :-)
tippa? :D
Tjängvide Fridolf i lopp 6 stryker jag härmed p.g.a transporthinder!
Är det Calle (Carl-Henrik #29)man ska kontakta för denna info?
#33 - Det går nog bra att kontakta Calle eller Sten (se #29) för detta.
Ok tack.Jag har ringt Sten och sände meddelande till Calle.
Glad vi inte kom iväg ändå i denna storm som råder!!
Värre ska det bli på söndagkväll då vi skulle ha åkt hem från Oskarshamn…Någon mening med det hela kanske att det strulade till sig med transportering…
Nu råder vintervila för mina kusar!!
(Iaf för de som tävlat!)

Majestät kommer inte , Måste stryka för att Jag(Kusken) ligger i feber fortfarande:(

Stjärnfall är ocksp struken, igen känns det som.. Min chaffis ligger i influensa..
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Resultat?
har inga direkta resultat mer än.
ture II tog en dubbel
eskil viking tog en dubbel
Kung sune vann monten
carrasbass blev tvåa i monten
bonso III blev trea i monten
gumino vann
ernst ronaldo tvåa
tokajer ml trea
Alexandra Wisén

Grattis till Kung Sunes monteseger, vilket bra avslut på Sunes travkarriär Sandra.
Grattis till Ronaldos andraplats Therese.

#42 Ja banan var ingen höjdare idag och då är det jättebra med att det var så många fina tider i år överlag på ponnysarna och Dynamit satte ju nytt rekord idag med.
Grattis Nathalie till Dynamits nya rekord !!!! Skönt att en förståndig matchning lönar sig !!!

GRATTIS CALLE TILL DIN DUBBEL MED TURE II IDAG DET VAR NI MYCKET VÄRDA..
GRATTIS ÄVEN TILL FARMENS FRAMGÅNGER PÅ KALMAR OCH DET FINA REKORDET MED DYNAMIT II

Grattis Calle till dubblen med Ture II han såg skitfin ut idag.
Grattis Farmens till era vinster idag och Dynamits nya fina rekord , kanonfin häst. Öken visade också idag att han kan springa riktigt bra , han har verkligen utvecklats tycker jag *ler*. Vilken fin avslutning på eran säsong och en stort GRATTIS till Kevin och Nathalie som kör sina ponnyer så bra.
Även Grattis till Åsa och Janne som har lyckats med Domino i så många år och skönt att han fick avsluta så fint. Lycka till med han i den framtida avlen :-)

GRATTIS Söderbergs till segern med Kung Sune, vilket avslut!!!

ritwa fick du någon bild på rezit? lopp 1, gul 2
Alexandra Wisén
stort grattis till er med dynamit.
mycket fin tid :)

Hera E vit 2 ?

#55 Fick du ngn bild på Rosalind, Arnold, Celektra, Decibelle och Ronaldo? :)

Någon på neptun?

Ritwa fick du någon på Ijor och Dee-Dee ?

fick du någon på Engelbrekt och Zingoalla??

Hjolanta Viking blå 1?

Nån som fick nån bild på Bertcz nr 3 lopp 1 eller Puss nr 3 ?

#65 Tack för de fina bilderna, och ett STORT GRATTIS till alla era framgångar på kalmar och det snygga rekordet på Dynamit :)

Troya Viking ljusbrun 8?

#69 Tack så jättemycket!

Grattis Nathalie till 5 segrar av 6 möjliga och till den fina tiden på Dynamit! <3
Ritwa blev det någon bild på Nougat antar att han inte var så vänlig att fota idag :P

Grattis till dubbeln med Ekil!!! 
Stort grattis till Sandra, snygg avslutning med Sune!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Ritwa har du tagit några kort på Zajt rosa 5 och Tokajer ljusblå 3? :)
Stort Grattis till alla i kretsen kring Gläntans Domino, vilken ponny!
Känns tråkigt att inte få se honom mer på banan, men vilken fantasktiskt karriär han haft och ännu kommer att utföra i avelsboxen!
Man kan inte annat än att vara imponerad över den Kämpe han är
!

#41 #48 #73 TACK så mycket! Det var fantastiskt roligt att han fick vinna sin allra sista start, och dessutom i monté, som han alltid varit bäst i
Han lyckades trots att krafterna tröt redan varvet kvar och gick 2.00.5, snabbare än vad jag vågat hoppas på!
Vi säger även tack till Kalmar-klubben för ett mycket trevligt bemötande till oss långväga gäster! Vi skulle gärna komma tillbaka oftare om det inte vore för den 7.5 timmar långa vägen

är det någon som fick bilder på carrabass och jula?

är det någon som fick bilder på carrabass och jula?

Grattis Sandra och Kung Sune!! Det kommer bli tomt nästa år utan er i loppen, tror jag och Pajsan tävlat mot er i iaf hälften av alla våra starter under åren :)
#54,
så fin den va, tack så mycket :)
Så otroligt roligt för familjen Söderberg att montékungen sune vann..
Stort GRATTIS!
Gordon Rex Lopp 2 ?
Stall Bråna

Någon som har bild på Orre i lopp 5 Nr 9 och russmonten nr 6 
#83 Grattis Jennifer till segern med Orre

Tack så mycket Johanna! 

#72 Nej,tyvärr.

#76 STORT Grattis till segern med Kung Sune.

Grattis Jennifer o Orre=)

Ritwa, fick du någon på Bertcz (gul 3) eller Puss (ljusbrun 3)?

Ritwa, har du någon på Rondessa? ljusbrun 1:a :D

#94 Nej,tyvärr.
Någon bild på Rauk lopp 3..?

Fick du några bilder på: 1 rosa, 8 gul, 1 blå, 7 blå, 8 ljusbrun, 3 rosa, 1 Monté blå och grå 4

Fick du någon bild på Sune eller Hyppsen Titwa? 

Någon som fotade Gervides Ösa lopp 3 och 9?

någon på skottlight eller juventus `?

#79 Tack så mycket! Ja, det har nog blivit några lopp under åren
#81 Tack så väldigt mycket Jonas
#89 Tackartackar! Det var roligt att få träffa er och grattis till era segrar och Dynamits fantastiska tid trots att underlaget inte precis var idealiskt
Ingen på Gordon Rex?
Putt

Bilder på Dalton och Deffekt?

Bättre sent än aldrig! Jag fotade lite under dagen.. blev inga toppenbra bilder men endå. dessa hästar har jag bild på:
gul nr: 10
mörkblå nr: 2,9,12
röd: fältbilder
svart nr: 1,5
orange nr: 1,2,3,4,5
brun nr: 5,9,7,12,8 1,2,10,13,11,4
ljusblå nr: 1,2,3,4,5,6
shettismonte: fältbild, 1,2,3,4,5,6,7
russmonte: 2,4,6,9,1,8
Nån bild ni vill se skriv färg och nummer =)
(Några av bilderna har pappa tagit)

Ljusbrun 7
# 106 kan du skicka bilden på russmonten häst nr 2 ;)
Alexandra Wisén

#106 Har du någon bild på målgången i lopp tre (röd)?

Har du bild på häst nr 7 i shettismontèn ?

#106 Har du på ljusblå 3? :)

häst nr 1 i shettismontén och häst nr 4 i russmontén?