Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettavel
Läst 2028 ggr
Nathalie_p
0

Ripadals Benni/Ripadals Jecell

Jag undrar vad Ripadals Benni och Ripadals Jecell har lämnat för avkommer på travet, vill gärna veta deras rekord.

MarleneGustafsson
0

Jecson är e. Ripadal Jecell hans red är 1.56,3 Skrattande

Lina-P
0

Namnlöse ue. Ripadals Jecell
Rek 1.59,1

Gumino
0

Min älskade Gumino är e Ripadals Benni 1.38.0

maiijjha
0

Karamellen e. Rip Benni ue. Rip Jecell 1.49,8

Emmma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min syster har Pilepärla e: Rip. Benni och ue: Rip. Jecell
Hon har visserligen bara ett rekord på 2.30, men kan betydligt snabbare hemma! Synd att hon inte sköter sig på banan :(

VeronicaP
0

Carmas Alovera har ju Ripadals Jecell som morfar , Vera har rekord 1.58,7

Våran egna Ijor har ju också Ripadals Jecell som morfar och Ijor hans rekord 'r 1.57,7 som han satt nu i derbyt .

Penni
0

Pärloito har Ripadals benni som far och Ripadals Jecell som morfar, likaså Penni
Pärloito har 1.59.8 i rekord och Penni har 2.15.9

Lina-
0

Min Mirakel är e. Ripadals Jecell. rek 2.05,8 :)

PernillaJ
0

Ripadals Benni 398 (född 1984, död 2007) blev tvåa i Kriteriet 1987 och gick då 2.10,6a, vilket kom att bli hans rekord. Härstamning.

Ripadals Jecell 382 (född 1982, död 2002) travade som snabbast 2.01,8. Härstamning.

[parlina]
0

Jag har två hästar som har Benni som pappa och Jecell som morfar.

Pärlina 2.21

Peron 2.31

CarinaA
0

Kan tillägga att Benni endast tränades för fullt EN säsong, och det var som 3-åring ! Som 4-åring var han stod han som avelshingst i Halmstad, trots detta lyckades han att kvala in till derbyt ! 5-åringssäsongen var han utlånad till Gute hingstförening !Gjorde ändå ett fåtal starter. Sen åkte jag till USA och han lånades då ut till Lasse Czernysson, som sedemera köpte honom ! Lasses son,Jonas hann göra ett par starter med honom innan han åkte till USAObestämd ! Efter det startade han aldrig i trav,men har däremot tävlat i brukskörning!

Rip Jecell hade jag hemma en säsong för att få honom i skick så att han kunde nygodkännas, då han var fråntagen sin licens pga att han var i dåligt skick ! Han gjorde då ett par starter i trav men tävlades även i körning några gånger !

Jecell var den av de 2 som var "hårdast" i psyket på tävlingsbanan, men talangmässigt tycker jag nog att Benni var den bättre ! Hemma på gården var det ingen disskusion, Benni var herre på täppan trots att han var den yngre av de två !

Lise
0

Tack för informationen, då är det inte helt fel att köpa en unghäst med den stammen!

skott
0

Skotte 492 är efter Ripadals Jecell

russingar
0

Vår lilla Brisco fick ett rekord på 1.44,7 (de e han och Caroline, när dom vann Lilla Åbergs, på min avatar)

hannibal-roll
0

Jag har tränat och tävlat följande efter Ripadals Benni:

Ribella II (1.53,9, deltog i alla årgångslopp, baggen och guldstoet)

Berita (2.21,1)

Bright Lightning (minns inte rekordet)

Bonzo (2.20,5, travskoleponny hos Ung Jägersro)

Dontie (2.16)

Ribella, Berita och Bright Lightning är helsyskon u: Ritva ue: Figaro. Bonzo och Dontie är också dom helsyskon u: Darling Donni ue: Manfred. Ribella är i sin tur mamma till Ängdalas Rocky (e: Tyson II) och Dontie är mamma till Ängdalas Piggelin (e: Parat), Ängdalas Calippo (e: Rusch) och Ängdalas Spirello (e: Skotte)

Sara-Juventus2
0

Dontie gick 2.13 ,elin ?

Christian-DK
0

Ripadals Boss rek. 2:00,7 men kan meget mere:)

[Croneld]
0

Toffifee 4487 f.93 är e. Ripadals Jecell. Hon var kriterievinnare 1996 och har rek 1.59,3.

NatthaBlom
0

Marie Mårten har super fina Persilja född 05 e. Ripadal Benni

Dock för stor så blir inge ponnytrav för henne:(

einarsson
0

Vi födde upp två ston e. Jecell, ue Manfred. De gick inget vidare, stoet har lämnat bra avkommer efter andra hingstar.