Ripadals Benni/Ripadals Jecell
Jag undrar vad Ripadals Benni och Ripadals Jecell har lämnat för avkommer på travet, vill gärna veta deras rekord.

Jecson är e. Ripadal Jecell hans red är 1.56,3 
Namnlöse ue. Ripadals Jecell
Rek 1.59,1

Min älskade Gumino är e Ripadals Benni 1.38.0
Karamellen e. Rip Benni ue. Rip Jecell 1.49,8

Carmas Alovera har ju Ripadals Jecell som morfar , Vera har rekord 1.58,7
Våran egna Ijor har ju också Ripadals Jecell som morfar och Ijor hans rekord 'r 1.57,7 som han satt nu i derbyt .
Pärloito har Ripadals benni som far och Ripadals Jecell som morfar, likaså Penni
Pärloito har 1.59.8 i rekord och Penni har 2.15.9

Min Mirakel är e. Ripadals Jecell. rek 2.05,8 :)

Ripadals Benni 398 (född 1984, död 2007) blev tvåa i Kriteriet 1987 och gick då 2.10,6a, vilket kom att bli hans rekord. Härstamning.
Ripadals Jecell 382 (född 1982, död 2002) travade som snabbast 2.01,8. Härstamning.
Jag har två hästar som har Benni som pappa och Jecell som morfar.
Pärlina 2.21
Peron 2.31
Kan tillägga att Benni endast tränades för fullt EN säsong, och det var som 3-åring ! Som 4-åring var han stod han som avelshingst i Halmstad, trots detta lyckades han att kvala in till derbyt ! 5-åringssäsongen var han utlånad till Gute hingstförening !Gjorde ändå ett fåtal starter. Sen åkte jag till USA och han lånades då ut till Lasse Czernysson, som sedemera köpte honom ! Lasses son,Jonas hann göra ett par starter med honom innan han åkte till USA
! Efter det startade han aldrig i trav,men har däremot tävlat i brukskörning!
Rip Jecell hade jag hemma en säsong för att få honom i skick så att han kunde nygodkännas, då han var fråntagen sin licens pga att han var i dåligt skick ! Han gjorde då ett par starter i trav men tävlades även i körning några gånger !
Jecell var den av de 2 som var "hårdast" i psyket på tävlingsbanan, men talangmässigt tycker jag nog att Benni var den bättre ! Hemma på gården var det ingen disskusion, Benni var herre på täppan trots att han var den yngre av de två !

Tack för informationen, då är det inte helt fel att köpa en unghäst med den stammen!

Skotte 492 är efter Ripadals Jecell
Vår lilla Brisco fick ett rekord på 1.44,7 (de e han och Caroline, när dom vann Lilla Åbergs, på min avatar)
Jag har tränat och tävlat följande efter Ripadals Benni:
Ribella II (1.53,9, deltog i alla årgångslopp, baggen och guldstoet)
Berita (2.21,1)
Bright Lightning (minns inte rekordet)
Bonzo (2.20,5, travskoleponny hos Ung Jägersro)
Dontie (2.16)
Ribella, Berita och Bright Lightning är helsyskon u: Ritva ue: Figaro. Bonzo och Dontie är också dom helsyskon u: Darling Donni ue: Manfred. Ribella är i sin tur mamma till Ängdalas Rocky (e: Tyson II) och Dontie är mamma till Ängdalas Piggelin (e: Parat), Ängdalas Calippo (e: Rusch) och Ängdalas Spirello (e: Skotte)

Dontie gick 2.13 ,elin ?
Ripadals Boss rek. 2:00,7 men kan meget mere:)
Toffifee 4487 f.93 är e. Ripadals Jecell. Hon var kriterievinnare 1996 och har rek 1.59,3.

Marie Mårten har super fina Persilja född 05 e. Ripadal Benni
Dock för stor så blir inge ponnytrav för henne:(

Vi födde upp två ston e. Jecell, ue Manfred. De gick inget vidare, stoet har lämnat bra avkommer efter andra hingstar.