Fläta med band?
Hehe! Här kommer jag med en liten konstig fråga kanske.. ;)
Men många flätar ju band i manen på sina hästar, men jag vet inte rikigt hur man gör (jag gör bara lite som jag tycker, men det ser inte rätt ut) Kanske är svårt att förklara men är det ngn som har en närbild? Eller bara en bild?
hehe jag bara flätar jag med så jag får band på hela flätan..Delar först upp bandet på hälften och då får jag 4 band och då tar jag ett band på varje och på ena blir det 2 då sen så har jag tagit en sån där liten gummisnodd och sätter fast det med det sen flätar jag bara.,
Bifogar en bild kanske inte syns så mycket men iaf..
Okej, tack så mkt! ;) de får bli så nästa gång då! ^^

Hej. Jag gör helt enkelt bara en vanlig fläta av 3 breda sidenband. Sen gör jag som en liten "toffs" i manen och binder fast flätan. Kanske låter konstigt eller fult sådär, men det blir rätt snyggt tycker jag.. =)

Jag hade alltid två sidenband (blått/svart!) och en tuss man. En snodd längst upp och så har man ju tre att fläta med.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
tack för tipsen! :D:D

Måste bara säga att vår kusk Hanna gör de finaste flätorna med band. När hon inte är med och jag måste göra det själv så är flätan inte ens i närheten av så fin som hon gör den

Oj man såg inte mkt men jag flätar manen å sedan låter jag det hänga en bit nedanför;)
Jag fick nog till det idag :D tack för alla tips ^^