Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1048 ggr
ThereseE
0

Mantorp 24/9

Någon som vet hålltiderna på söndag? Jag vet att det börjar kl 11 och inskrivningen öppnar kl 9 men när ligger pausen/erna och hur långa är dom, kvalen om det är några mm.

Börjar bli lite jobbigt att ringa varje gång för att få reda på något…

Anna_
0

Börjar det vid 11?! Gud vilken tur att du skrev det. Det är därför banor SKA skicka ut program så man vet när det börjar! Hur kul är det att komma en timme försent?

TACK till dig ThereseT!

giffan
0

Det vore ju önskvärt om  banorna ville  använda sina hemsidor å lägga ut dagens program där, så kan man iaf se lite hur pauser å så ligger..

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Colt
0

Jag håller med! varje bana ska i alla fall skicka ut ett PM till de startande.

Johansson
0

Varför inte skriva hålltider som de gör på Halmastads hemsida..Då får man all information som behövs för en tävlingsdag jätte bra..

Ylva_Sundbyholm
0

Alla klubbar måste skicka ut något sorts pm/program innan tälingsdagen. För den som måste stryka i morgon på mantorp så blir det inte så lätt. Ja hade två kompisar förra året som skulle till mantorp de hittade ingen nr och kunde därför inte  stryka. De fick båda två avstängningar för att dom inte hade kommit till tävlingen. Dem skickade in protest till Sptfs styrelse och fick också bort sina avstängningar samt att styrelsen beslutade att alla klubbar måste skicka ut information innan tävlingsdagen.

Ylva

ThereseE
0

Skönt att många håller med.. Det kan väl åtminstonde skrivas ut på hemsidan!

Det blev ju till att ringa iaf och det är 30 min paus efter lopp 5 och lopp 10. Kvalet ligger mellan lopp 3 och 4.

Hon prata också om att loppen är utsatta på vissa tider som då ska hållas, hon trodde det var en kvart mellan loppen men då var ingen värmning tillåten. Fatta inte riktigt men något sånt va detFundersam

Kris_J
0

Det är långt i från alla som skickar ut något. Sällan jag får något när jag anmäler mina hästar. Kuskarna får ibland. Men jag som tränare är ju ansvarig, då är väl det minsta man kan begära att man får pm eller program. Vet att vissa klubbar ser det som ett sätt att spara pengar. Det sklulle ju kunna gå att lägga ut pm på nätet, och dom som inte har internet anger på anmälan att man behöver få det via post.

Veritas odium paretFörvånad

Boode
0

Varför klaga på Mantorp? Så fort startlistorna hade kommit ut uppdaterade de sin hemsida och skrev tydligt på först sidan när första start är och när pauserna är.

iiirma
0

Att tider inte kom ut tidigt på hemsidan berodde på att programmen inte var klara.

Colt
0

Det spelar ingen roll om det finns ute på hemsidan, alla banor ska skicka ut i alla fall ett PM.
Det finns ju dem som inte har tillgång till internet.

ThereseE
0

#8  Det handlar inte bara om Mantorp men nu råkade det vara den banan, det enda som stått på hemsidan är att första start är kl 11 och inskrivningen öppnar kl 9, när jag ringde i förmiddags stod inget annat, nu såg jag att den var uppdaterad så det har dom väl gjort under dagen.

Diskussionen handlar främst om att klubbarna borde skicka ut nån sorts pm om de inte hinner få ut program. Tycker detta borde vara en självklarhet om det inte redan är det??

Det är säkert inte bara Mantorp som inte skickar ut program men nu var det tredje gången jag fick ringa till dem för att få reda på något och det tycker jag inte man ska behöva, särskilt inte när dom kräver att man betalar startavgift INNAN samt uppvisar kvitto… Men det är bara min åsikt.

iiirma
0

#11 Man får betala startavgiften på plats.

ThereseE
0

#12 okej, i propparna står det pg samt att kvitto skall uppvisas och förra gången jag ville betala på plats la de på en summa utöver startavgiften för att jag betala samma dag men vi har kanske olika erfarenheter?

iiirma
0

#13 det kan inte ha varit på mantorp, för så gör vi inte!

Anna_
0

Detta gäller Mantorp imorgon 24/9. Vi blev också hänvisade att betala startavgiften innan. Alltså inte kontant på tävlingsdagen.

ryttarn
0

Varför är det så svårt för travklubbar att skicka ut ett "kusk pm". Detta gäller inte bara mantorp, Örebro och Lindesberg är några andra men dom ser till att uppdatera sin hemsida i hyfsad tid.

Innom hoppningen, som jag har ganska mycket erfarenhet av, är ett ryttarmedelande ett krav på arrangören. I det skall det stå vilka tider som gäller under meetinget, telefonnummer till överdommare, dommare, tävlingsledare och veterinär samt övriga uppgifter som är viktiga för tävlingarnas genomförande.

För min del tycker jag att förbundet skulle sätta som krav att klubbarna minst tre dagar före tävlingsdag skall skicka ut uppgifter om tidsprogram (dvs första start, pauser, kvallopstider), värmningsrutiner, telefonnummer om man måste stryka, övriga telefonnummer som kan vara adekvata, vilka som är tävlingsfunktionärer och då även rutiner för understarters. Dessutom är det önskvärt om boxlista skickas med samtidigt, eller information om "fri uppstallning" samt mockningsrutiner.

Att det kan ta tid att sätta ihop programmet och att man inte hinner med det i tid för att skicka ut har jag full förståelse för, men att sätta ihop ett PM är i stort sett bara coppy&paste från föregående tävling, ev med uppdaterad funktionärslista.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

VeronicaP
0

Tomelilla skickar inte heller ut och lägger inte alltid ut på sin sida heller , när jag skulle stryka min dotter när hon var sjuk när det var tävlingsdag så fick jag ringa en annan som jag visste skulle dit , just pga att jag inte visste vem jag skulle ringa till ..

Tycker det är skitdåligt , de kan väl i allfall uppdatera hemsidan då , sen att de skickar räkning på startavgiften det kan jag ta men de kunde ju gjort det direkt och inte 2 månader efter man skulle startart och inte med den servicen som var , jag visste ju inte ens heller när det började eller nåt sådant ……

JMax
0

När jag körde så skickades det alltid ut ett program ca:4 dagar innan aktuell tävling. Men det är ju en himla massa som är ändrat sen jag slutade, man hinner inte hålla sig uppdaterad om alla ändringar längre…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

iiirma
0

#15 det är önskvärt att man betalar innan, men det är OK att betala där, jag vet, jag hjälper till där.

giffan
0

Jag har alltid betalat på plats, på de banor jag startat på. Men i vissa fall får man betala en straff avg för att man betalar för sent.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annelie-
0

Jag tycker att det är helt ok att klubbarna inte skickar ut program. Hur mycket (porto) pengar skulle de inte spara på det. De flesta klubbar har inte den bästa ekonomin och det är roligare om de kan lägga pengarna på annat roligt.

Däremot skall de självklart i såfall lägga ut all information om tävlingen på internet. Startlistor kan ju också skrivas ut därifrån.

De som fortfarande klagar på att "alla har faktist inte tillgång till internet" måste inse att det nu är 2006 och att internet finns i stort sett överallt. Om man inte kan få tag på det själv så borde man väl åtminstonde ha En bekant som har det hemma, på jobbet , i skolan osv

Kris_J
0

Jag betalar gärna 10-20 kr extra per tävling om jag får info hemskickat. Inte alltid allting fungerar här långt ut på landet. Jag vill ha ett papper/program i handen att läsa från.

Veritas odium paretFörvånad

iiirma
0

#22 det där lät bra faktiskt! att man kan betala en viss summa för att få det hemskickat! Då har klubbarna råd med det och det kostar inte mkt för en själv. Men detta är väl då varfritt. SMART! ;)

_JonnaRoos_
0

Håller med #21 med det är ju väldigt roligt att få program;)

Mille
0

I vår klubb kan man iallafall säga till om man inte har internet så får man programmet hemskickat…

Det går åt ganska mycket portopengar om man ska skicka ut program till ägare/tränare/kusk och jag är säker på att de flesta hellre ser att de pengarna går till att göra tävlingen bättre och trevligare