Svårt sälja ponny ???
Har sett många annonser på tillsaluponnyer på senaste tiden. Är det så att det är svårt att bli av med era tillsaluponnyer ?? Är det någon som svarar på annonserna eller är det tyst ? Har själv satt ut en annons på en av våra ponnyer då vi inte hinner med honom, vad anser ni ???

Vilken ska ni sälja Mia? =)
//Mickan
#1 Det är Pärlo som vi skall sälja som ridhäst. Wirre han hänger kvar 

#2 Men du glömmer inte mig om han nånsin ska flytta va?? =))
//Mickan
Om ni tittat på ponnytravet.com så finns det massor av ponnytravare till salu. Problemet är att folk inte hör av sig, alltså mailar igen, när ponnyn är såld……misstänker att det finns många inaktuella annonser där! Så snälla, bättra er!

Det är väl eg inte högsäsong att sälja häst just nu , men sen är det ju så att har man några stycken så kan det ju ta tid men det gäller bara att ha tålamod så dyker rätt köpare upp :-)
Jag har två jag skulle vilja ha ut antingen låna ut el sälja, men där har intresset varit mkt svalt.
Vet inte om jag har just "fel" typ av ponnysar. Men de är kvar ännu iaf…
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

det är alltid lite segt på vinterhalvåret…
Just nu är det väl dessutom så att det är en hel del kuskar som faller för åldersstrecken, och då tänker sälja sina "urvuxna" ponnyer. Och uppfödarna ska stalla in pållarna inför vintern och skulle säkerligen uppskatta att ha något färre hästar att fodra…
Fast generellt verkar det vara trögt att sälja just nu oavsett vilken ras det handlar om, ponny eller stor häst.

Ja, det är segt att sälja allt just nu. Har att göra med dendär bank-krisen eller vad det nu är, folk som kan vågar inte köpa helt enkelt.
Vi fick en jättebra och fin bil för bara 9.000 i måndags! Ingen svarade trots att han sänkt priset två gånger innan. Så mycket blir kvar länge till salu, då blir det prutbart och alltså billigare. - Köparens marknad. ;)

#6 vad är det för ponnyer du har och vill låna ut? =)

JAg har haft tre hästar till Salu i år, den som det tog längst tid att fåsåld var väll Mercan, han var ute 6 veckor i våras….. Dom andra två har gått direkt….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Är det inte så att rent generellt så är det svårare att sälja under höst och vinter. Våren och sommaren lockar ut folk mer och då är man också mer intresserad av nyförvärv. Dessutom är det ju en finanskris i världen/Sverige just nu och man kanske inte vågar köpa nytt om man inte vet om man får behålla jobbet osv.
Annars tror jag att det är som vanligt. Har sålt två i somras. Hade inte ens annons ute utan ställde mer en förfrågan till lite folk i branchen och innom två veckor var det klart med båda två. Ett russ och en shettis till olika köpare.
Är nu på väg att köpa in ett nyförvärv från Gotland om allt faller väl ut.
# 10
~ Anneli ~
Ett tag så trodde jag att vi skulle få russen lättare sålda om dom var inkvalade och lite tävlade-Hade fel. Det gick lika trögt som när dom inte var det. Vi sålde två mkt lovande inkvalade russ till barnfamiljer i finland (tog drygt ett halvår).
Det har dock gått mycket lättare ,med shetlandsponnyerna. Bägge hade tävlat rätt mycket, en valack rek 2.55 åkte efter 3 månader samt en annan valack rek 2.40 åkte efter 2 månader till danmark. Båda skall användas inom travet.

Jag har haft en unghingst (shetland) till salu sen i våras, det har varit heldött!
Tråkigt, men nu får han vara hemma och busa med de andra hingstarna och så startar sonen honom till våren.
En mer ponny än vi tänkt, då vi köpt ett russ, men vad ska man hitta på?

#15 Vad har du för shettis till salu? (En släkting ska köpa shettis till ponnytrav).

#16 Kom på att du kanske har en hemsida så nu har jag kikat lite. :)
#17 Jag har annars en shettis, som är mycket snäll
~ Anneli ~