Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: annonser
Läst 2141 ggr
Russtoka
0

Väl inkörd russvalack

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu börjar det bli dags för Qvanting att flytta. Han känns klar för min del och jag har två nya unghästar att köra in.

Qvanting är en vacker fux e. Ysak 514, u. Bloss 3199, ue. Jardin 389. Mankhöjd 128 cm. Har fått 39 p. på utställning Kvinnersta Örebro 2007.

Körd för rockard och i brukskörning med loksele, han är stark och dragvillig. Han har även gått i par, dock i provisorisk förspänning eftersom jag inte äger någon parvagn. Riden i skog och mark. Viktbärande, kan ridas även av liten vuxen.

Han är oprövad i travträning, men har visat så bra framåtanda med den tunga rockarden att jag bedömer honom som mycket värd att prova till trav för den som vill. Syskon u. Bloss 3199 som gått på travet: Fanat rek 2.06,2, Plomona II rek 2.08,8 Jurist rek 2.10

Mycket snäll, social och samarbetsvillig. Lättskött och lättlastad. Gått barfota och på lösdrift året om.

Pris 20.000:- Bra hem och intresse för körning prioriteras. Han lämnas på prov innan köp bestämmes definivt. 

Ett flertal bilder och berättelser där Qvanting ingår finns med på min medlemssida.

Tel. 0582-50680, 070-6734395 Solveig Axelsson

soffre
0

Vart finns han?

Russtoka
0

Han bor i Åsbro, fem mil söder om Örebro.

rebeccajansson
0

Värt att nämna för dom som inte vet är att Qvantingst morfar Jardin rek 2.08,5 är morfar åt b.la Tyson II.

carsbo
0

missadde jag kanske, men hur gammal e han?

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Russtoka
0

Tack för frågan, jag missade att skriva hans ålder.

Han är född 17 april 2004 hos Börje och Carola Johansson på Gotland.

Han kom hit 2006 på hösten då jag började köra in honom omgående. Däremellan bodde han hos Ewa Lindéus i Sköllersta. Hon och jag bytte ponnyer, för hon behövde en shettis till, jag hade en inkörd som sällskap till mitt andra russ, så det passade bra och vi bytte.

Russtoka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En bild från hur han bl.a. är körd. Han drog vagn med grus då vi var ute och lagade våran väg igår. Plus en lite skramlig video från hemfärden. Det är Micke 18 år som kör, han vet inte att jag filmar…

Russtoka
0

Puttar upp den här genom att tala om att Qvanting är omvaccinerad igår.

Russtoka
0

Nu har vi haft intresserade spekulanter här som provat rida Qvanting. Kärlek vid första ögonkastet såg det ut som… Glad  Så om två veckor åker vi med honom för några provveckor till deras stall.

Forgein
0

Jardin är pappa till Jarrotte, Russet står i min kompis stall;)

Lina-P
0

Om jag inte är helt fel ute så är Jardin morfar till både Tyson II och Varette.

Forgein
0

Okej;)

rebeccajansson
0

Daaa Tyson och varette är helsyskon.

Russtoka
0

Så är Qvanting till salu igen. Köparen har dragit sig ur  - av familjeskäl. Synd för töserna och Qvanting gillade verkligen varandra.

Det finns färskt friskintyg på hionom också, vet. var här i torsdags och besiktigade. Allt utan anmärkningar.