ALLT SKA BORT!!
Nu avvecklar vi stuteriet vilket gör att alla stona är till salu,
Rosenhälls Beata-96 E: Manfred U: Brunette ue: Brunte Beata har inte tävlat själv men har helsyskon som Mawerik under 2minuter och Bibiara strax över. Fadern Manfred var en riktig super förärvare och har lämnat hästar som Sandy Bell rek under 1.50 segrat i bla Guldstoet, Maraton, Marster mfl. Beata har bl.a lämnat Olympia Dar -05 rek 2.17 2starter 2segrar. Hon har även lämnat Qruella Dar klassvinnare för 2åringar iår på utställning i Delsbo.
Dejlia -92 E: Haj U: dalia ue.Garribaldi. Dejlia har aldrig tävlat men hennes moder tävlade som treåring i slutet på 80talet och hon var kvalificerad till Kriteriete, deltog aldrig pg av att hon gick till avel. Morfar Garribaldi har lämnat super hästar som Raider o Regatta. Fadern Haj lämnar mkt goda travare som morfar han återfinns i som morfar i bl.a Åker, deltog i Kriteriet 06, Ängman deltog i Kriteriet 07 och derbyt 08. Dejlia har själv blivit belönad med bla 41p. Polgara Dar som är undan henne blev iår som treåring belönad m 41p
Clea Roll -92 E: Munter U: Singoalla ue: Signal. Clea är super stammad, Munter har bla lämnat stjärnor som Aida Roll och Mowgli mfl mf, Singoalla har lämnat många goda travare bla Brallan, Silinca. Signal är faderr till super hingsten Vagabond som är far till Tyson II, Varette, Iva Roll och Darius Roll. Clea har även lämnat en avkomma som satt rek för 3åriga h/v på tingsryd. Hon har även lämnat Uma Dar som blev belönad med 41p som ettåring.
Juni -97 E: Niklas II U: Juvel ue.Malkolm Fadern Niklas II är en av travavelns super hingstar och van själv Sm 4ggr!! Niklas har lämnat super hästar som bla Zabine, Klippa, Ernst Rolf m.fl Morfar till Juni är Malkolm en hingst som tidigt blev exporterad till Danmark, där han flera gånger har deltagit i DM. Juni har ännu bara lämnat en fölunge, född iår men den ser mkt lovande ut.
Även ett utav årsfölen finns även kvar
Bossa Dar E: Darius Roll U: Dejlia ue. Haj
Alla stona är betäckta med Darius Roll 491
Darius har lämnat mkt fina travare som bl.a Kriteriesegraren 07 Lolita Dar, Trogen rek 1.50 exp till Finland och var där 2a i Finska mästerskapen, Kung Dar kvalade som 4åring på 2.09(!) och segrade på 2.00.0 i 3 starten(!). För mer info om hanns avkommer finns på stuteriets hemsida. Darius är även Bprem
Stona säljes på bud, vid intresse kontakt signe på 073 92 44 948
Bilden är Darius pg GM, Pernilla Jobs har fottat

Beata är även helsyster till Bozo som gått ca 1,55,0 och till Biggarett som är mor till Bom Bom (under 1,50,0), Befana (under 2,55,0) och Biggarå (2,00,0).
#14 tack för infon:D
Lycka till med försäljningen!

Befana har naturligtvis gått under 1,55,0

Det e många som hör av sig, tack för det!!
Poängteras än en gång, jag vill bara bli av med stona så det e ett bud som läggs, jag säger antingen ja eller nej, men det e inga överpriser som krävs. Viktigast e att jag blir av med dem till bra hem!!
Bossa säljs INTE på bud hon kostar 13 000kr
Bilden Kung Dar innan sin första start

Vill bara visa 5 underbara avkommer vi har efter DARIUS ROLL

vad kommer ni att göra med Darius Roll? Så snygg hingst…

#28 signe darius får du aldrig sälja ni är sånna bra parsoner till sammans bådda lika snälla och rara;)

#26 Ja hehe dem kommer ju:D Sötnosarna, Morfeus längtar efter sin syster hihi…
Vilka fina ston du ska sälja, skulle gärna vilja ha dem i vårt stall
# 25 Ja, hon har ju att brås på från morssidan……också!
Clea Roll är nu såld

Vart hamnade Beata?:)
Nu är det bara Dejlia kvar som väntar på ett nytt hem!!
Nu är även Dejlia såld, alltså är denna annons nu oaktuell!!
Jag får tacka alla för visat intresse, och samtidigt lycka till med mina gammla russ!
Med varma hälsningar Signe