Behandlingsjournal
Alla ska sedan 2005 föra behandlingsjournal på samtliga hästar.
Där ska även avmaskning införas. Gör ni det?
Här hittar ni blanketten.
http://www.travsport.se/appImage/informerar_behandljour.pdf
Mvh Hasse

Vi har alltid haft ambitionen att föra journaler på allt som vi företar oss med hästarna, behandlingar, träning, skador, balansering osv osv. Skall väll erkänna att man kanske inte alltid har lyckats till 100% kanske för att ambitionen varit för hög.
Jag har nu gjort om vårat journalsystem här hemma och då är behandlingsjornalen obligatorisk. Inte bara för att man måste, det är en otrolig hjälp när man går tillbaka och utvärderar en skadad häst tex. Skall du tex triangelmärka en häst vill försäkringsbolaget ha den aktuella skadans hela anamnes, sådant är inte lätt att plocka ur bakhuvudet.
Så denna regel är inte bara en pålaga, det är faktiskt nödvändligt för att kunna ha en bra hästhantering anser jag.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Nope helt ärligt , men jag antecknar när alla hästarna blir avmaskade , så en anteckning har jag och det går ju att lägga in i en jorunal om man vill .
Får väl säga peppar peppar så har man ju inte behövt behandla mer än vaccination och avmaskning

Vi för inte behandlingsjournal enligt denna blankett. Men vi skriver alltid tränings- och hantersingsjournal på alla hästar.
Varje verkning, körning, ridning, balansjobb, avmaskning, behandling etc skrivs ned i denna dagbok.
Detta har vi gjort så länge jag kan minnas! (15år?!)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Jag fyller i behandlingsjournalen och har gjort det sedan kravet infördes. Lika lätt att fylla i den blanketten som att skriva upp det nån annan stans.
Vi har en pärm till alla hästarna där vi skriver allt nödvändigt, där sitter det behandlings journaler oxå.
När STC kommer ut och kontrollerar vill de se dessa.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
#0 Var kan man läsa om dettta? Har aldrig skrivit i avmaskningarna.
#6 På länken i mitt första inlägg hittar du inte bara blanketten utan också information.
Man behöver inte ha just den blanketten, man kan skriva en egen. Men det står vilka uppgifter man ska bokföra.
Mvh Hasse