dina hästar
Hej, lägg gärna in bilder på din häst/hästar och skriv om dom=) o hur dom är i sättet
skulle vara kul att veta=)
kan börja med conrad, han är en riktig buse trots att han e vallack men lydig. utom i saker han verkligen inte vill, som tex att gå på transporten=P en gång ville han inte gå på efter en tävlingsdag haha =P men han är modig,stark och en riktig krambjörn, en riktigt matgald krambjörn =P
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
#1 vad har hon för poäng på utställning? väldigt fin shettis!=)

Blexter: busig,lungn,försiktig av sig och väldit snäll,och litte töntig;)
Bloss:tjursto;) snäll men väldigt humör!!!
Oliver Pascal:klumpig,buflig,snäll, jätte kelig av sig tyker om när man kliar han i huvudet:D inte rädd av sig:)
Romette Nick: väldigt tjurig, men värdens snälaste och köra väldigt pigg;)
Belinda S: snäll,väldigt pigg,gosig:P
Bjurksta Ymer Dar: humör,snäll,och väldigt frammot!!!

Kevin Klein - Världens bråkigaste shettis. Gör oftast inget alls för att vara sin kusk/ ryttare till lags i träning. På banan skärper han sig och gör det han ska utan nåt större problem och det är ju tur det. Bits fram och sparkas bak men hans humör är lite av hans charm och det var nog det jag föll lite för. Han var en utmaning att ta sig an :)
orra är världens snällaste.hon älskar att galoppera i skogen.hon har en son som heter timtim som tyvärr inte vet vem pappan är då hon blev tjuvbetäckt.hon har slutat tävla blev 2 segrar och ett rekord på 2.22.?.hon är betäckt med uron g.köpte henne på auktionen i tingsryd 98..
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3
Funiper köpte jag på auktionen i tingsryd förra året.har försökt köra in han i ett år nu. ska se om jag lyckas sätta på vagnen snart.han är jätte snäll och busig leker hela dagarna med timtim.
Timtim älskar mat.älskar att leka med funiper och mylady.är jätte tjock försökt banta han men funkar ej.tror hans pappa är en shettis.är tjurig när han äter pellets annars är han jätte snäll:)
#5 låter som en riktig utmaning =P men bra att du tycker om honom=)
#7 då har timtim o conrad en sak gemensamt, älskar mat!=D haha=)

Polenta är en liten buse, gammal tant som har mkt kvar att ge, har inte riktigt fått chansen bara. Hon är jättetrevlig och snäll att hantera och köra, hon verkar dock vara en vinterhäst .. på vintern blir hon tokpigg och lite het att köra, bästa som finns är att springa :) Under sadel är hon lite mer bestämd, kan säga ifrån om hon vill .. Mkt social och otroligt speciell russdam i sina bästa år :)
#2 vet inte men har fått guld
#9 ja det är nästan det enda han tänker på:)
Norrskenets Jupiter är en herre som alla tycker om! Otroligt snäll och trevlig i stallet, och älskar att gosa. När man kör är han snäll så länge man inte kräver någonting av honom (det vill säga att han ska springa fort). I lopp är han en ganska speciell ponny att köra och kräver en hel del av kusken, men han är inte dum. Juppe vinner aldrig med mer än vad som behövs - samtliga 4 segrar (av 6 starter) i år har varit med exakt en hästlängd.
Zolero är en ganska så speciell kille. Mys och "fjant" är inte hans grej, men han gillar när man borstar honom - fast drar snabbt undan huvudet om man vill gosa! Men han är otroligt barnkär, små barn får gärna gosa och "hänga i svansen" på honom, och han skulle aldrig göra en människa illa på något sätt! Att köra är han ganska så lat, fast på banan piggnar han till lite. Zolle är i grunden en kapabel ponnytravare med fint steg, men det är svårt att hitta nyckeln… Har jobbat med honom i 4 säsonger nu, och vi har inte riktigt fått till det än men vi är på god väg!
Razmus Raid är ett riktigt engeriknippe som i alla fall alltid jag blir glad av! Ett ord som alltid beskriver Musse är glad, för han är alltid lika positiv, pigg och framåt. Det bästa Musse vet är att springa fort (det tycker jag om) och smita från hagen (det tycker jag inte om). Att köra är Musse ganska så "hyper", ska alltid springa fort och är oftast ganska så pigg. Men han har mognat till lite nu, och kan lunka söligt i flera hundra meter utan att explodera! ;) Han är 2 år gammal och ska ut och starta nästa år - ska bli mycket spännande att se om han utnyttjar sin enorma travtalang på travbanan också!
På bilden; Jag, Juppe och Evert (Juppes kusk och tränare) efter Juppes seger på Östersund -08 :)
Fridhems Isac, han är en liten shettis som på något sätt rymmer två envisa åsnor! Han är den mest envisaste som finns vill han något gör han det men tyvärr vill matte också samma sak ;). Men han kan också vara en jätteglad och pigg herre vilket som visar sig mer och mer ju äldre han blir.
Han är alltid en gossegris som charmar alla på något vis. Isac är min första häst så han kommer alltid vara min nummer 1.
Skarvikens Disa, Hon är ett stort russ sto som älskar att jobba och är alltid med på noterna. Hon är pigg och älskar allt bara hon får röra på sig. Men nu på senare tid tycker hon att det okej och till och med rätt skönt att bli borstad och masserad. Hon älskar att hoppa och det har hon fått visa och det har blivit placeringar upp till LB och flera segrar. Nästa år ska hon bara starta i ponnytrav och det ska bli jätte kul. Disa är en dam som älskar att visa upp sig och alla ögon ska helst vara riktade på henne. Hon har ett hjärta av guld och skulle aldrig skada någon.

Sessan 2:
Sessan gillar att äta och jobba…Hennes rekord på travet är 2.00,2.
Hon är jättesnäll och nästan vem som helt kan rida och köra henne.
Sessan är född 1999 E:Helios 373 U:Chessna
Gumella:
Gumella gillar att vara ute och lufsa i skogen. Hon är också välrdsbäst på att bli rädd för saker, t.ex när hon tror att en sten ska äta upp henne. Hennes tid på travet är 2.23,9
Gumella är född 2002 E:Skotte U:Gummina
Happy Surprise ( Halvblod ) :
Happy gillar att bli ryktad, busa och lära sig nya saker. När jag leder henne så vågar hon gå längre i mörkret än i ljusetXD. Happy var isabell när hon föddes och nu är hon skimmel!!
Happy är född 2008 E: Oänd än sålänge U:Dorota
#18 Elma gjorde mig riktigt nervös på gävle =P en riktigt fin shettis med fint steg.
Ängdalas Spiello - på bilden
född 06 Sto - russ
e. skotte 492 u. dontie
rek. ostartad, ska kvalas till våren :)
äger även:
erikas sip of bunna. - utlånad till fortsatt tävling
född 2005 sto - shettis
e. lyckans lorelei u. röding
rek. 2.45,7
Lyckans Lorelei - utlånad till avel
född 91 st - shettis
e. Brandij v.d.Hoorn u. eketorps loranga
rek. 2.33,7 (startade bara ett år, det som 15 åring)
#3: Jag har ett snällt russ som heter Dinny. Hon är e Lon u Rinny![9FAA3BB9-B042-40D9-96DB-A590DFAD51E9.png]
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ