Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 989 ggr
[HARPO]
0

hur gör ni?

jag har ganska nyligen köpt en hingst. och jag undrar hur det går att ha en hings och ett sto i samma transport skriv gärna/tack

giffan
0

Det beror ju helt på hur hingsten är. Men om vi kör hingst och sto ihop så binder vi huvudena ordentligt till sidan. Ev hänger vi något emellan framme vid huvudena.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

emmyhansson
0

ååh har du köpt en till häst ebba :D?

AnnaLundin
0

Jag har kört hingst och sto tillsammans många gånger, bilder då upp dem kort så att de inte kan hälsa på varandra. Är hingsten helt på gröten är en "hingstvägg" att rekommendera, så att han inte kan se stoet på andra sidan.

ryttarn
0

Vi kör monljus och TT i samma transport och dom tränar tillsammans. Dom vet vad som gäller och det har aldrig varit något problem. Iof har vi en kedja mot väggen så att dom inte når varandra, men det är mest för säkerhetsskull.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[HARPO]
0

Han är ganska lugn i hagen men vid stona blir han lite vildare

NatthaBlom
0

Mawerik är världens snällaste att transportera tillsammans md både ston o valacker. Så alltså inga problem det är mer åt det hållet at Tina är elak så får binda henne i väggen bara

wilson
0

Jag har kört hingst och sto, binder kort som de flesta men oftast har jag också hingstvägg emellan så de "slipper" se varandra…

Lycka till!

hannibal-roll
0

Jag har också kört hingst och sto i samma transport, band dom kort så dom inte kom åt att hälsa. Första gångerna var hingsten lite uppspelt och "snackig", det löste sig dock fort då stoet varje gång visade tänderna i en hiskeligt ful grimas och sedan avfyrade några sparkar i mellanväggen.

SLennartsson
0

Har kört hingstar och ston tillsammans många gånger.
Binder dom så att de inte kommer åt att hälsa. Inga problem alls!