Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 742 ggr
sjofreden
0

intressekoll-låna shettistroll?

Lever fodervärds systemet på shettissidan eller är det bara egen ägda ponnyer som startar?

Jag har en valck född 05 som jag hoppas få ut på travet nästa säsong. Han är inte till salu utan jag hoppas kunna låna ut honom en eller flera säsonger.

Han är sent tagen pga tillväxt och tandbekymmer och är först nu under inkörning.

Det är en jättesnäll kille med god potential på travbanan.

Vill kolla om det finns ngt intresse. Om ngn är nyfiken, PM:a alt maila mig.

Tusen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna lilla shettis är det som gäller. Vi kör nu honom regelbundet och hoppas få honom inriden under vintern/våren.

Tusen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var Hia ute en runda tillsammans med vår shettis Umil. Han ligger verkligen på och var jättesur när han inte riktigt hängde med Umil (Umil hade en gång i tiden svenskt rekord i monté på 2.27,9a och ett travrekord på 2.20). Även om Umil inte är i tävlingskondition så är han fortfarande snabb. Fast då Hia fick springa först åkte öronen fram igen och han såg jätteglad ut.

Så är det någon som vill låna honom så kommer han att vara regelbundet tränad fr.o.m. nu och även inridningen är påbörjad.

Bilden är tagen i höstas.

mallan-nog
0

Kan tillägga att Hia gick som en ängel under sadel! Måste försöka ta lite kort på honom när han springer för han har ett grymt kliv!!!