Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 2553 ggr
Miii4
0

Mål & Drömmar 2009

Vad är era mål och drömmar för år 2009?
Något speciellt lopp, kanske ny rekordtid?
berätta :)

amandahandersson
0

Mål med Razmus Raid:
Att han ska komma ut på banorna, att han sköter sig bra, göra någon start och skaffa lite rutin.
Sen är allt annat bara bonus, men det är ju en dröm att vara med i Kriteriet. Får väl se om min lilla bebis är med på det! :)

Mål med Zolero:
Att han först och främst ska få vara skadefri, och få starta mer än 5 gånger (han har som mest gjort 4 starter på en säsong, förra säsongen gjorde han 3…). Får han vara skadefri kommer rekordsänkningar av sig själva.
Det skulle också vara kul om Zolle kunde bli säkrare i sig själv och bli lite tuffare som tävlingshäst och få lite mer vinnarskalle. Det kommer vi jobba så mycket som möjligt med!

Mål med Norrskenets Jupiter:
Jag ska väl egentligen inte ha några speciella mål med Juppe, eftersom jag varken tränar eller kör. Men jag tycker det skulle vara skitkul om han och Elina fick en lika bra säsong som förra året, och att Juppe sänkte sig till en tid en bit under 2.35 (rekordet är nu 2.35,6).
En sista seger (fast det får gärna bli fler) för Juppe och Elina tillsammans skulle vara toppen! :)

LLennartsson
0

Mål med Timoon-X:
Att han ska få en perfekt tävlingssäsong. Sänka lite tider. Vinna lite fler lopp. sen inga fler diskade. och att han blir av med allt bus.sen ändra lite på sin utrustning.

Mål med Gordon Rex:
blir av med hans galopp-gillande. Får han att sluta paddla. kanske lite nytt på han.

Stall Bråna

Polenta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mål med Polenta:
- Först och främst ha henne skadefri och trava som en gud, hon har haft problem med bakkärran.
- Gå mellan 2.05-2.15
- Gärna vara först över mål skadar ju inte :)

**Drömmar med Polenta;
**Ja, dom är väl lika som målen :) Men en dröm vore ju om hon chockar alla med att gå under 2.00 .. vore ju inte fyskam ;) Har säkerligen fler drömmar med, men enbart detta jag kommer på nu :)

SLennartsson
0

Tejas Morian:
Kval så småningom när han är redo. Kommer inte stressa med honom, eftersom han är lite sen i utvecklingen. Allt kommer gå i hans takt. Men ett kval vill jag absolut hinna med under året.

Neptun Roll:
Några starter, med bra placeingar och ba tider. :) Vill inte ha för höga förväntningar bara. Men iaf att kanske komma under en 2.10-tid och ngn seger i bagaget innan årets slut. :) 

Gordon Rex:
Som jag delar med syster. Ska först och främst bygga en sju jekla kondition på gossen. Målet är att få en bra tid och bra placeringar. Att visa vad han kan.

Jossaa
0

Jag och Yra under 1.50 hade inte varit helt fel!

Nathalie_p
0

Ljungens Copiad:  Hoppas jag kommer till start och att han blir bra med fina rekord & hoppas alltid på någon vinst. Drömmen: Är väl att han skulle bli så bra att han kunde ta sig till Kriteriet :D.

Molta: Hoppas jag går fint med andra kuskar och får lite vinster med nya rekord. Drömmen: Är väl att hon någon gång skulle kuna gå under 2.45 :D

Roshems Red Baron: Hoppas/Drömmen: Är att han ska må fint, och hade varit så kul om han hade velat börja träna igen & tävla. Så han kunde visa att han kan gå 2.30 tider!.

Roshems Melinda: Hoppas jag att fodervärdarna är nöjda med & att Melinda får ett fint rekord med lite vinster :). Drömmen: Är att hon skulle bli så bra att hon tog sig till Kriteriet :).

Sen så hoppas jag verkligen hästarna håller sig friska och att de tycker det är kul!

Nitro
0

Målet med Pigall är att ta sig till SM, vare sig vi kommer sist eller inte.

Drömmen vore att bota hans allergi!

jenniferaronsson
0

har ju ingen ponny detta år, eller lättare sagt jag har lagt ponnytrav tiden på "hyllan". Vilket jag absolut inte ville göra, men det var bäst så.

min dröm 2009 är iallfall att ta mig ner på elitloppet!

divansson
0

Målen är att han ska va hel, fräsh och fin hela sesången, samt att få han under 1.55. Sen att vinna fler lopp vore inte dåligt de heller ;)

Drömmen vore under 1.55 ja, gärna snabbare också. Sen att travet stämmer bra hela seången, att det bli så bra som på gävle senast då han travade så jäklarns bra!  Hm, sen att va med i fler insprängda lopp. Och såklart att vinna fler lopp.

AnnaLundin
0

Här är mål och drömmar ganska blygsamma… Cool

Jag hoppas kunna hitta en kusk som kan tänka sig att komma hit och träna och sedan tävla litegrann med mitt ena avelssto, som inte är dräktig i år, för att se om vi kanske kan putsa hennes mediokra rekord litegrann.

Sen får jag väl försöka hänga en vagn bakom de nyblivna treåringarna och försöka få ut dem till kval och start…

sofienordmark
0

I första hand är ju målet att hålla hästarna fräscha och hela.
Om allt flyter på bra så är målen att Linhagens Fredag tar sig till kriteriet och att Carmilla tar sig till derbyt.
Under året vill jag även få ut Nords Agazzi på banorna igen.

thilda-
0

Mål:
att få komma först över mål minst 1gång till :)
skadefri
_och putsa rekordet och kanske nån slant på kontot med
och fler starter!!!

**Drömmen: **Att vi putsar rekordet rejält till nånstans på 2.15 - 2.10 och gärna bättre så klart :)
och att hon slutar upp med sina grisgalopper som jag kallar det…
Och sen så ska jag försöka satsa på Silverörnen och några andra "större" :)_

men mitt mål med ponnytravet är att få köra något av de större loppen…

hannibal-roll
0

Mål: Ha roligt! att Hannibal blir frisk och kan börja träna igen.

Förhoppningar: att Calippo inte har växt utan fortfarande är b-ponny.

Drömmar: om Hannibal kommer till start är det att komma under 2.00.

Geminii
0

Har inte satt upp några mål. Men rent spontant så skulle det vara kul om RipadalsRosita kunde trava under 2.00. Vilket hon har visat hemma i flera år.

Gemini har jag absolut inga mål med, vara FRISK o fin. Kanske göra ngn start i sommar. Försöka få honom att tagga ner sitt temprament o bli en lugnare häst. Tömköra och bara ha kul med honom. Med andra ord ska han tare väldigt lugnt i år.

linlan
0

Foxy Red: jag hoppas att hon kan tagga ner sitt temprament och kanske vara lite mera koncentrerad i loppen och att hon håller sig i trav. Då kommer det även ännu mera sänkningar på henne. Sen att hon ska vinna något lopp och förhoppningsvis vara med i något lite större lopp :)

Sindy O:(min sköthäst) är att hon ska komma till kval och tävla igen. Hon får gärna sänka lite mera och gärna vinna något lopp.

Drömmen är nog att Fuxan ska springa under 2.20 som hon har gjort hemma i träning och att Sindy skulle få en jäkla vinnarskalle och sänka till runt 2.30

Liiisen4
0

Namnlöse 584
Mina fösta mål med namnlöse är att först och främst sätta igång honom så att han är i fint hull och i kondition andra målet är att smygsamt komma ut på banorna.. går det bra och han är fräch så kör vi på! sen är målet att köra på hans rek 1.58 och senare mål är att sänka rek yttligare. :)

mina drömmar med honom är att nå kriteriet inom 2 år.. vet inte om det är rimligt men drömma går ju och sikta på dom är absolut inte olagligt ;D

**Brinta
**mina mål med brinta är att köra på lika bra som förra året och ev sänka rek. och att få minst en vinst tillsammans med henne =)

Mina drömmar med henne är att komma så långt men henne också som till kriteriat

tindradar
0

Målen 2009:

Elma:

Hoppas att hon rycker upp sig och värkligen springer, om hon gör det tycker jag att alla me shettis ska se upp!;) så det är nog mitt mål me henne.

Tindra Dar:

Sen har vi lilla Tindra som jag hoppas få en bra första säsong med!<3 P.S. hoppas oxå att hennes benställning bli någorlunda bättre;)

Caliber:

Målet med Caliber är nog att han håller sig i trav och gör då gott han kan!:)

Caliber på bilden xD

Liiisen4
0

ojoj ser att jag har skrivit helt galet! :P det ska inte stå kriteriet de är dom ju för gamla för!! haha utan jag hoppas på Elitloppet!!

joooossan
0

Målen med stjärfall är att ska kunna komma igång riktigt denna sesången, vi körde bara 5 lopp denna. Tidsmässigt skulle jag kunna tänka mig att han kan ligga runt 2.07 kanske? Att vinna ett lopp vore vore superkul x)

Drömmen är att han självklart ska hålla sig frisk OCH uppföra sig. Det har han gjort i 1,5 år också, men självklart är det drömmen att vi ska fortsätta att göra det med ;) En annan dröm är att komma runt 2 min med (A)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

mallan-nog
0

Montró har jag inte hunnit tänka ut något riktigt mål med än… Att vara med i derbyt och kanske komma runt ( som vi inte gjorde i kriteriet). Hon slutar aldrig att förvåna mig. Hoppas även att hon ska fungera bra i monté nästa år.

Monita SKA under 1.50 annars vet jag inte var jag gör! Hon har tränat under 1.50 i hur många år som helst. Hon har gått under i lopp, som diskad eller fått galopper som ställt till det hela tiden! Satsar även på en plats i monté SM iår igen.

Önskar att alla mina hästar håller sig friska och fortsatt pigga och glada!

HannaIndigo
0

Målet är ju såklart att ponnyn får fortsätta vara frisk & glad :) Har inte tänkt mig nån speciell tid hlr men en rejäl sänkning hade suttit fint . Hoppas på många fina placeringar & att hon kan fortsätta lika bra som hon va i slutet av förra säsongen  . Vill iaf ha henne i fin form så att hon kan vara redo när tävlingarna sätter igång & kunna tävla henne hela säsongen ut . Hade varit kul att vara med i ett lite större lopp också .

Drömmen är att målen blir uppfyllda & sen tar vi dagen som den kmr bara :P

AK47Kalashnikov
0

Jag hoppas på friska, lyckliga ponnyer även under 2009! =D

[HARPO]
0

JIKAS SUNITA STAR:Målet är att sänka till tiden 2.25 för jikas super girl hadde den tiden.Allltid önskat att vinna elitloppet det skulle vara stort men alla vill väl det.och att hon håller sig frisk och glad varenda dag:)

hon e en speciell häst, som när hon springer ett lopp har hon alltid öronen frammåt fast hon är helt slut .Hon tycker det är hur kul som helst att tävla. som på klubb mästerskapet  då stod hon 200 m bakom  på 1140 så jag stod i kurvan men hon ville till dom andra så hon vann:)

casandra
0

Mina enda mål och drömmar är att Moses ska vara hel och fräsch och inte behöva känna av sin skada, att vi kvalar om och kanske hinner med någon start.
Och med Plexis att han ska slappna av lite mera på banan som han gör hemma, men det tror jag absolut att det kommer med tanke på att han inte varit på banan mer än några gånger och tränat. Gärna att vi kvalar och att det blir någon start iallafall.

Men som sagt, att dom är hela och fräscha är det viktigaste för mig.

BodenPerre
0

TELIA

Med Telia har jag inte så stora mål då hon har en liten skada i ett bakben så hon inte kan springa så fort men om hon skulle sänka rekordet med nån sek skulle ju inte vara helt fel :) men sen om hon skulle få ett bra lopp och några fina placeringar vore ju oxå ganske bra :D

MÜSLI

hon har jag större mål med eftersom att hon inte sprang så bra 2008 mitt största mål med Müsli är att hon ska springa under 3.20 och sluta galopera och vara mindre hätsig och konsentrera sig och inte kolla på alla polare :D de är typ alla mål jag har med mina hästar :)

Emmma
0

**Oslnäsets Nitro
**Målet jag har för honom är att allt ska fungera så pass att vi kan klara kvalet och förhoppningsvis hinna med nån start.
Drömmen är ju att de gärna ska gå lite bra också så vi kan ta nån placering ;)

**Pilepärla
**Målet för henne är väl att hon ska ta sig runt banan utan att slå och skena. Tiderna har väl ingen direkt betydelse i detta skede.
Drömmen är väl att hon ska visa vad hon kan, gå lika tider som hemma och sköta sig lika bra!
De är ju min systers ponny, men vi har väl samma mål för henne ;)

Hoppas självklart på att ponnyerna ska få vara hela & friska och att de ska tycka de är kul att både träna och tävla trav! :)

Hovgarden
0

Ja du det var svårt :)

För mig själv är målet att ta licens o komma till start förhoppningsvis i både trav o monté. Drömmen att vinna ett lopp :D

Myre 616: mål: ska komma till start i trav o monté. dröm: att han vinner o får bra tid.

Fridhems Kim RS 373: Om jag hittar en kust till honomså vore drömmen att han kom till start.

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

CarinaO
0

Vi hoppas ju också att alla våra hästar ska få vara friska och fräscha,hoppas då att Sobel JSA ska gå bra och sänka ännu mer på sitt rek. Hade varit kul att få deltaga i Derbyt..men det är ju så långt bort från oss (bor ju nästan längst upp i landet) Tyvärr!

Hoppas och drömmer också att vårat varmblod som ska börja tävla nu i år ska göra bra i från sig.

#15 Jag tror säkert det går jättebra med Sindy för dig i sommar :) Hon kan verkligen visa ibland att hon kan springa, så hon kommer säkert att sänka rejält för dig i sommar :) Lycka Till!

VeronicaP
0

Har inget mål med mina utan bara att alla ska få vara friska och krya hela året.

Sen att förhoppningsvis få ut någon av 3 åringarna på banan och även någon av de äldre kanske som vi inte hunnit med.

Drömmen är väl i såfall att Amanda får ha ett riktigt bra sista shettisår :-)

linlan
0

#28 tack :) och lycka till me Sobbe

Maretto
0

Mål: Att jag och Maretto så få nåt lopp mer tillsammans.

Drömmen: Att Maretto skulle slippa behöva ha ont i sina ben.

NatthaBlom
0

ROSENHÄLLS MAWERIK

Mål: Att Mawerik ska hålla sig fräsch, att få honom premierad nu i vår och sänka sitt rekord ytterligare någon sekund sattsar på 55. Hade även varit mkt roligt om jag hittade en ryttare till han som vill hoppa med han.

Dröm: Att jag skulle få lite mer tid åt han och att han får fina ston på besök om han blir premierad.

TINA IV

mål: Att komma ut i något lopp iår iaf, vore kul o spräcka 50 gränsen. Sedan att hon ska bli dräktig med Mawerik. Och hålla sig frisk givetvis.

Te-quila

mål: att sammarbetet ska fungera och att inkörningen ska gå fint

ostsiv
0

Jag hoppas att mitt russ Shakira ska få vara frisk och sänka sitt rek.2.10,9 .

Sen hoppas jag mycket på våra kallblodstravare  Östflamman  som på 3 starter -08 blev 1:a och 3:a.Rek. 33,6.Blir 4åring i år.  

Och Östfaksa :Järvsöfaks som blir 3 i år .

ebba93
0

blexter: att han ska kämpa och vinna. drömmen med blexter är att han inte ska ha ont i sina ben som han får lätt.och att han springer runt sina rekord,har inget krav på att han moste sängka men jag vet ju redan att han kan gå så mycket fortare än vad han gör nu men bara han är fräsh så blir jag glad:)

oliver pascal: att han ska kunna springa under 2,20,0 och att han vinner i år något lopp.

romette nick: att hon kämpar från börgan till slutet och att hon springer under 2,10,0

ryttarn
0

Målsättningar:

Tejas Monljus Bli stabil på tider en bit under 2.10. Han har visat kapaciteten på träning under en längre tid men inte riktigt fått till det i tävling. Drömmen är att han skall gå ner mot och kanske tom under två minuter. Möjligheten finns men det kräver att allt stämmer. Sedan hoppas vi på att Monis skall ta hem någon BIS titel i år, var ett tag sedan sist,

Troll Twix Att TT äntligen skall gå under 2 minuter är det givna målet. Det vore trevligt efterssom vi planerar att betäcka henne sedan. Eventuellt skall hon visas på någon utställning, mest för att hon inte visats sedan stambokföringen som 3 åring. Får se om hon kan få lite hyffsade poäng.

Qveiars Leil Gaist Målet med Gaist är att han skall komma tll start och göra några riktigt bra lopp. Förhoppningen är att han skall vara stabil under 2.20 innan säsongen är över.

Tejas Zorina-Pi Efterssom vi inte tävlat henne tidigare vet vi inte riktigt vad vi har att vänta, även om vi har våra aningar. Målet är att hon skall vara stabil runt 2 minuter, gärna under.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Cnox
0

Björksta Delit ska gå en stabil tid under 2.15 helst. Gärna några mer segrar. Han har ju ändå bra resultat 2008 och han blir bara bättre och bättre så länge han får vara frisk i benen.

Tejas Pirana kvalade jag in förra året. Henne har jag som mål att hon ska gå några felfria lopp i år och göra sitt bästa.

Cnox
0

sen råkade jag trycka på fel knapp..

Med mig själv vill jag köra mer storhästlopp. Har 2 treåringar och en 4 åring och en äldre + 2 kallblod som jag har och tävla med i år så jag hoppas de visar nått. båda treåringarna gick premie och en av dem kvalade som tvååring i höstas.

equuleus
0

Mitt mål med 2009 är att Equuleus ska bli frisk i frambenen och kanske kan träna igång igen. Annars var förra säsongen hans sista.

MarleneGustafsson
0

Mitt mål är att Petro ska bli godkänd för avel, att Luffa ska trava under 1.50 och kämpa bland dom bästa stona i Sverige och att min treåring ska kvala och vara frisk för senare start! Mål och mål, de här är väl mer drömmar eftersom de är rätt höga målsättningar :-)

God fortsättning på Er!

_Jag_
0

Mitt mål och min dröm är att få mitt varmblod lottie till start =) Och att neppe han ska få ett bra år i ny regi =)

joooossan
0

#40 Han och stjärnfall kommer väl få fajtas i varje lopp ;) Han kommer få det super! :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

even
0

Min dröm skulle vara om Löndalas vilde bill skulle bli godkänd för avel och att han skulle vara lika fin i loppen som förra året.

suefia
0

Mitt mål är väll att få ut Jako KL (min sköthäst) på banan ch få honom att tycka att det är kul, et är mitt viktigaste mål 2009, för tycker han inte att det är kul, kommer han inte vilja springa :)

Sen kan man ju hoppas på en bra tid och nån placering oxå, men det är inget krav jag har, huvudsaken att han trivs i det han gör :)

Colt
0

I år vill jag bara att Colt ska få vara hel och fräsch igen, har inga övriga mål utan bara att veterinärerna hittar vad som är fel och att han blir bra igen.
Tonic ska bli van att springa på banan och kvala.

soderbergg
0

iår vill jag att fe´rgus ska gå under 1.50, vilket han borde klara av :) och att han ska få starta monté sm, om han är lika bra som förra året.

Clownfejs
0

För att vara ärlig så är mina drömmar att klara licensprovet och hitta en bra häst som passar mej och som jag trivs med :)

Och att komma in på någon av mina gjymnasie som jag vill söka in till.

TorpetsAxa
0

Jag hoppas på en frisk och lycklig Axa..

Och så ska hon självklart köras in år också. håller tummarna för att de ska bli lyckat!

Och ev nån utställning också…Glad

cornelia__
0

Mål:

Nässla: Att hon kvalar och kommer att kvala, och å en bra tid, sen att hon kommer till start också.

Liza: Hon får också målet att kval och på en bra tid,jag vill ju också att hon ska starta.

Jag: Jag ska träna min hästar till det yttersta så att dom är i bra kontis och orkar mycket, jag vill och lära mej köra ännu bättre och rida.

Drömmar:

Nässla: Så klart vill jag att hon kommer till kriteriet för hon är ju egen uppföding och allt, men om hon inte kommer till kriteriet får väl lLiza göra det  hoppas jag.

Liza: Att komma till kriteriet om inte Nässla gör det.

Lina-
0

Ellsa: Målet med ellsa är att hon framförallt ska trava bra. Vinna lopp och sänka rekordet till 2.10 ungefär.

Kraterns Kratesis: Hennes mål är att klara kvalet och komma till start.

Målet med mitt varmblod är att han ska starta och verkligen få visa vad han kan.

:)

sm_eminent
0

Mitt mål med Smevallens Eminent är att vi först och främt ska ha kul på banorna.:D sedan har jag ju drömmar som typ under 2:30 och vinna några lopp kanske lite pengar ja :D