Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 2301 ggr
LLennartsson
0

Tolka :D <3

har ni tolkat ännu? :D

tolkade igår :D<3

Stall Bråna

carsbo
0

vet att min kompis tolka igår =P sj har jag inte prövat på, tycker det är läskigt XP

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Teja-Bea
0

Hur brukar ni tolka? Jag tycker det är svårt att sitta i pulka/åka miniskidor och själv styra hästen.

Vi brukar sätta snören bak i rockarden och sedan får man sitta i pulka och hålla i snöret medans någon annan kör hästen. Det är jätteroligt och inte alls lika svårt! =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

SLennartsson
0

Vi har alltid en som rider och sen har vi tolkselen på samtidigt. Det är lättast. Skulle nog aldrig lyckas styra hästen samtidigt som man ska hålla balansen. :P

Jenniferohlson
0

Har tolkat med tigris en gång, då satt jag på och in kompis åkte snowracer bakom, vi hadde bredbrösta och lina från den som hon som åkte höll i:) gick superbra!

SandraErikssonn
0

Japp, jag har tolkat bakom våra shettisar, vi hade dock trickskidor ;)

joooossan
0

Jag har tolket en gång med Stjärnfall, jag satt i en pulka och styrde själv. Gick superbra!

Men jag ser helst att någon rider och att tolkselen fortfarande är på, eller att jag har rockarden och någon åker bakom men ibland har man tyvärr inte den hjälpen och då får man klara sig själv ;)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

AndreaJonsson
0

Jag har tolkat både flera gånger i år och de andra åren :) Tycker att det är riktigt kul faktiskt :D

Vi brukar antingen ha någon som rider och sen en bred brösta med linor och så åker någon bakom eller så sätter vi pulkan efter vagnen vilket också fungerar bra :P

Nick`n älskar att tolkas med, han bir helt busig och pigg :)

FridaMariedahl
0

Jag har inte tolkat i år, men vintern 06-07 gjorde vi det ofta :) bakom ett varmblod, ibland med tolklina och att min kompis red han men oftast satte vi ett rep bakom vagnen ;) säkrast, det går ju ganska så fort med varmblod!

thilda-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så här tolkar jag :)

ebba93
0

jag har tolkat:D

ebba93
0

#9 hahahaha så jag är inte den ända som tolkar med snowrejser ;)(stavade säkert fel)

Emmma
0

Har inte tolkat i år. Men förra vintern "körde" vi klubbens shettisar i pulka. Jag körde Annabell, fast hon är väldigt het, så de är egentligen inte så smart för man har ju inget att sätta emot.
Brukade köra pulka med våra shettisar ute i byn typ-00?
De va skit kul, full galopp, fast Jazz sparkade lite då och då, så lära ha lite avstånd.
Vi brukar annars vara ganska flitiga på att tolka, att en rider och en åker bakom, alt. en kör och några åker bakom.
2001-2003 var vi ute typ var och varannan dag med shettisarna, "hela byn" turades om hahahaha! xD De va vinterns höjdpunkt! ;D
Har tyvär inga bilder från den tiden, vilket man gärna skulle velat ha nu :/

Ska tvinga upp några i pulkor bakom Nitro när ja fått igång han tror ja så han får dra lite ;) Om han nu klarar ljudet.

jessssica
0

Jag tolkar efter min shettis. =) Han tycker det är jättekul!

Jag sitter i en pulka med snörena runt min rygg så jag knyter liksom inte fast mej, det är lätt attt komma loss om han sticker. Sen styr jag han själv som vanligt bara.

När man skrittar får man hjälpa till att styra pulkan och lägga ut benen utanför men när man travar och det går snabbt så behöver man inte styra pulkan =)

Belindaa
0

#13 skönt att höra att det funkar att göra så, har själv tänkt testa, men har varit lite velig ifall det går bra och funkar, eftersom jag har hört att det inte går att hålla in hästen om det är pigg eller så, eftersom att man bara åker framåt med pulkan då?

suefia
0

tolkat iår^^    en red och en åkte miniskidor bakom :)

hannabrink
0

Vi sticker ut & tolkar så fort de blir snö ;) Har en som rider & en som sitter i pulkan där bak & håller i longeringslinan som sitter fast i bröstan. Både vi & Frimma tkr att de e skitkul! :)

SandraErikssonn
0

Bild då jag tolka bakom min gammshettis Abbe och lillasyster spring bredvid ;)

sm_eminent
0

HEHE jag har tolkat. en red och en tolka och sedan körde en och en tolka :D:D

jessssica
0

#14 Okej, men jag tycker det funkar jättebra. Han drar ju pulkan hela tiden det är bara i branta nedförsbackar som man måste hålla ut fötterna och bromsa lite. annars är snörena spända hela tiden :P :)

jessssica
0

Juste. Jag har en tolksele från hööks, den dra ju mej och pulkan sen så har jag en vanlig sele på också så att tömmarna hålls uppe i ringarna på selen.

Belindaa
0

Okej, smart att ha selen också ;)