frågor kring utställning
Hejsan
har för några månader sedan köpt två shettisar och nu undrar jag lite eller mkt =) om regler för utställningar…
Har aldrig satt min fot på en shettis utställning ( dock hund =))
Så snälla berätta hur man börjar anmäler sig
Mitt sto som jag vill få bedömt är 13 år… och lite rund om magen =)
Är det speciella saker typ hoppning ridning trav eller bedömmer de typ som på hundar bara enligt rasstandar?
Tack zunkis

Hej fråga på shetlandsifokus där kan du få bra svar, där ligger också någon tråd om just utställning.

oki tackar =)

Vi brukar ha utställningsträning på våren. Där kan man få tips och råd och fråga allt man behöver veta!
Vi finns i Örebro, men det finns fler föreningar som har samma sak!
På www.shetlandsponny.se finns också en massa info!
Vad heter dina shettisar? var nyfiken på deras härstammning, kanske har dom varit visade förut.

Belladonna och Lillstrumpan Bella är efter furunäs Bonzo och Almnäs Uline strumpan har inget pass men jag ska fixa det ska ta lite bilder på tockisarna och lägga in i albumen…=) jag såg bilder på Bonzo och bella är så lik honom i ansiktet…..konstigt att man kan se sådant på hästar !=)
E du säker på att hon heter Belladonna? och inte Dorabella, För enligt Almnäs Ulines avkommelista så står det bara tre stycken avkommor:
http://www.shetlandsponny.se/stambok/VisaSAvk.asp?Nr1=7314
Gloria e. Furunäs Bonzo
Dorabella e. Furunäs Bonzo
Anjin San e. Lockinge Napoleon
Dorabella är ett svart sto f.1995 har ej varit visad tidigare.
Jag kan inte hitta Lillstrumpan? vad heter hennes mamma och pappa?

f`låt hade inte fått så mkt kaffe och två småbarn springandes och busa klat hon heter Dorabella till och med mina barn rättade mig nu =) har henes nr och pass här satt med passet och kollade mamman och pappan igen imorse men inte hennes riktiga namn så dumt =)
Det stämmer att hon inte blivit visad innan jag kollade upp några av hennes syskon och fyra av systrana hade blivit diplomerade….
Den lilla skruttan har hittat ett hål i förgår och börjat krypa under så jag har haft fullt upp med att börja sätta fårnät i hagen idag men jag tänkte ta lite bilder och lägga ut när jag fixat hagen =)
Jag fick inga papper på strumpan och jag glömde kolla hans namnskylt som ligger i en låda i stallet ( vi håller på att fixa till det med nyare boxdörrar =) )
Vad har du för shet tisar? ska smyga in på din sida och kolla…
Nej du jag har inga shettisar i min ägo. Den enda och sista var Rovalds Zirius och han såldes när jag var 15/16år till finland där han tävlar i ponnytrav.