Nykomlingar 2009
Nyfiken på vilka nykomlingar ni har på banorna 2009? Både 3-åringar och äldre, kanske en och annan nygammal bekantskap som inte starta på länge också

Från mitt stall kommer :
Lilla Rinnd , 14 år.
e : Parat
u : Freja
efter 2 års uppehåll i fölboxen.
Kanske Pondus oxå 18 år.

Min häst ska starta :D Fast inte med mig! Ett 4årigt russto.
//Mickan
Min 3-åring kommer mest troligen ut, om han sköter sig på banan vill säga, haha :)
**Razmus Raid
**e. Raider, u. Nisans Nadia, ue. Niklas II
*06

Myre 616 (e.Jucent u. Beata) förhoppningvis och ev Fridhems Kim RS 373 (Fridhems Elton u. Ardmair Zena).
Båda ostarade

Jag har en 3åring BBs Lea E Ernst Rasken U Evita

Två nya pållar blir det i år.
Vårt russ Wiolina fem år och ostartad.
e. Vidar u.Jackobina - Rusch
Och vår egna uppfödning My Sweet Love shettis och tre år.
e. Love Spring u. Baronessan - Roson
Tejas Morian
* 2006
e. Micklas
u. Tejas Monela
ue. Komet

Guldhagens Ariel 4 år e. Allgunnens Yes u.Ragusa och
Ise 5 år e. Toker u.Cola
Båda ostartade.
Bläcku 5år e: Timon u: Allgunnens Gloria ostartad

Förhoppningsvis får jag ut våra 6 ostartade om allt går som det ska:)
Ernst Ronaldhino F.2006 E. Skotte U. Regitze Ernst
Qalle Roll F.2006 E. Darius Roll U. Kajpa
Surprise Dar F.2006 E. Darius Roll U. Lucky Ess
Ekslätts Just Me F.2006 E. Ernst Ronaldo U. Ekslätts wait 4 me
Kålmans Shaggy F.2006 E. Skärmnäs Pigall U. Kålmans Pärla
Kålmans Scooby Doo F.2006 E. Skärmnäs Pigall U. Busiga Berta
Vi har inga , men tänk om vi får se "gamlingarna " Ernst Rasken och Darius Roll göra comeback . Det skulle ju vara kul !

Jag har Tejas Pirana 4 åring som är inkvalad och redo för start när det blir lopp som passar.
Jag har två 3åringar till start;
Vikas Rondex
e. Ernst Ronaldo u, Rondine ue. Bond
och
Vikas Ronanza
e. Ernst Ronaldo u. Lilla Blå ue. Vagabond

#16 Darius lär ju inte komma tillbaka med tanke på att han fick tävla enda till förra året men ändå inte gjort en start sen 05 av förklarliga skäl =)) Men visst vore det en fröjd för ögat att se några gamla stjärnor på banan!
//Mickan

Kommer bli kul att se hur fort 3årngarna klarar av att gå iår då ;P

Jättenyfiken på Micklas avkommorna, första kullen ska väl ut i år?
Själv fick jag ju ingen eftersom mitt sto gick tom.

#21 Neh, Micklas frsta avkommor är födda 2005

#21 Bla Mickl Nick, Micklas kopia till son(!!), gjorde ju några fina starter 2008! =)
Tejas Monique (-97 e.Drömprinsen u.Anemona) fick föl 2008 och väntas göra comeback under 2009
Jag ser med spänning fram emot att se #7's båda hingstar, #11 Tejas Morian och #17 Tejas Pirana Lycka till!!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#15 Det är ingen liten armada ni sänder ut! Kul att slåss mot en sådan störtskur av finaste klass! 
Vi har Zhakira Zojvide om allt går som det ska.
e. Ernst Rasken
u. Zabine

Vi har förhoppningsvis en ny som kommer till start i år. Det är Qveiars Leil Gaist hingst född 2003 och som har stor potential om han bara lugnar ner sig. Har varit på träningsläger i vinter för att bygga mycket muskler.
Tejas Zorina-Pi är iof ingen nykommling men ny i vår regi, ser väldigt lovande ut.
Annars blir det TT och Monljus som skall ut. Först 2010 är våra första egna uppfödningar i ålder för att starta.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Vi har ev. en ny liten val -05 Sävrarp´s Ztar till start o ev. en nygammal rutinerad herre den 18årige Drömprinsen .
I första hand är det de fyra "gamlingarna" Engelbrekt, Sävrarp´s Zingoalla, Thelma o Sävrarp´s Engla som Anna skall starta.
Vi ser också med spänning fram emot alla de **Engelbrektavkommor
**som beräknas kvala/starta under -09. Det är i närliggande klubb 5!!! st som tränas för den uppgiften! + många fler därute i landet. Vi håller tummarna för er o ber gärna om foto o uppgifter på dessa ponnyer som jag väldigt gärna vill lägga ut på vår hemsida under Engelbrekts avkommor.
Även flera avkommor undan våra ston Zizzi Z, Issi o Lizette Z beräknas komma till start o fortsätta tävla. Tummarna hålls även för dem! Vi tar gärna emot foto osv på dem också till hemsidan.

Tejas Pegasus
*2006
e.Tejas Månljus
u. Hults Pirita

kul med så många nya småttingar :) själv har jag en äldre dam som startat innan som går sitt sista år, nämnligen Ribella II. & kanske blir det en nykomling också.

Diggiloo född 2005 e.Micklas u .Hults Varona ska ut till start i år :)
Han startade två lopp förra året men då han sen kom in i en rejäl växtperiod tyckte jag det var bättre att spara honom tills i år istället så han fick växa och mogna i sin egen takt förra året. :)
här finns godkända hingsten Manicken som ska få komma till start igen efter flera års uppehåll

#24 Hehe man kan alltid hoppas att de ska gå bra;)
Er är det ingen dålig stam på den iheller! :P

Vi har lånat ut Spader Dam -06 e.Jagga Ess (hans första årskull för övrigt) u.Ripadals Regona ue.Brunte till Emelie & Marie Florqvist i Färjestad, som förhoppningsvis skall komma till start. Och så hoppas vi få se våra sålda uppfödningar; Marquis Leaf -06/ Rebecca Nilsson-Halmstad (e.Jagga Ess u.Mareld ue.Polar), Molltas Leaf -06/Therese Hietanen-Boden (e. Jagga Ess u.Molleja ue.Jucent), Douglas Leaf -05/Markus Karlsson?-Eskilstuna (e.Tyson u.Hilde ue.Parat), Dagny Leaf -05/Anna Pers-Romme (e.Zoyer u.Fatima Ernst ue.Hero) på banorna i år, alla ostartade men Dagny är kvalad i höstas på 2.39.

Jag flyttade ditt inlägg till "Tävling" så blir det lättareför andra att hitta.
Glöm inte att lägga ditt inlägg i rätt kategori!!
//Medarbetare
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Nemo
e: Gläntans dommino u. Lady

Har kanske en ny till start, men ska inte tala om något än, då ingenting är klart än, om träning och så.
Sen är det ju inte säkert att hon gillar det med travet heller…

Jag har Ripadals Daisy som ska ut i år =) 4 år E: Drömprinsen U: Ripadals Centra =)

Beräknar att komma tillbaka med Moses efter skada för några starter om det går vägen.
Även Plexis.
Kanske LIMPAR KL e:major g 418 u:telly 3046 född:060529
han har en helbror som heter URON.limpar är en oinkörd hingst så vi får se hur det går .

#36 Är Nemo så gammal nu , tycker inte det var länge sen han gick hos mig och bara var en liten skrutt ;-). Lycka till med honom.

Jag hoppas då äntligen få se min gamle skötponnys Rigolettas Ernsts(gick bort -06) avkommor på banan till våren men det är också en av Manickens först födde avkommor Rackarungen född 2005 E. Manicken U. Rigoletta Ernst Skulle vara kul o se om Bengtsbodas Ragata född 2002 E. Parat U Rigoletta Ernst också kunde få komma ut på tävlingsbanan o visa vad hon går för, för den ponnyn kan springa 
Rackarungen på bilden med mig =D

Vi har treåringarna
Strumpan u.Yllet e.Lurk
Lojsta MaiTai u.Maritza e. Duktig
Lojstasvarta Pärla u.Prillan e.Duktig
Sedan kommer även Lojsta Candlelight tillbaka till travbanan efter ett års mammaledighet. Magen håller för tillfället på att trimmas bort.
//Cecilia

Jodå, min sköthäst travskoleponnyn Jako KL fyller 5 iår, ska komma ut på banan och visa vad han kan :)
e. Hadar u. Fonda
jag hoppas att jag kan tävla ett russ innan denna sässong är över. vet inte villken de skulle bli. men chansen är typ liten att ja får ett russ=(
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights

#8 Anne, lea är ju U:Reggie ;)

#46 Honom vill jag oxå se på banan! Han är väldigt lik Manicken tycker jag, himla stilig!! 

anton M kmr tibax med mig!:D
roshems mylady
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3
#40, snyggingen kommer göra succé på banan =D
Förhoppningsvis ska Snurrebos Platina kvalas i år. :D

Jag har ett 5 årigt russ som jag tänkte få ut iår. Garmund e. Iliad u. Zoya. Blir en spännande häst att se på banan för han har visat att han kan trava men får se om han är mogen för han har varit ganska stökig innan.
Sedan har jag Candy's Surprice som gjorde tre starter förra året.

HEHE Jako kl 5 år Russ valack från bodentravets ponnytrav :D ska kvala hoppas på att det går :D kusken blir vell ellen :D