Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 659 ggr
Johansson
0

Kuskar/ponnysar som faller för åderssträcket!!

Snart är ännu en säsong över för kuskar och våra kära ponnisar.. Vissa av dem får inte fortsätta som kusk Kat A/B eller ponnisar som blir 16 år 2007..Kanske kan vi uppmärksamma dessa genom att skriva en rad, lyckönskningar,  mm….

Lozzan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är det sista året för skolhästen Pontus. Han har tävlat smått i några år men har i stort sett aldrig gårr under 3 minuter (hade rekord på 2.49)

I år har han lyckats sänka båda rekorden. I volt 2.47,9 och i auto 2.53,1.
Har han en mycket egen vilja och vill han inte springa så gör han inte det, då kommer man runt på en hemsk tid, den ena pinsammare än den andra. Men ska det inte vara så? Att man inte ska ta något för givet? I helgen ska han starta igen (eskilstuna) och jag håller tummarna att det ska gå bra för hnom och hans kusk.

jullan
0

Jag kör mitt första o sista shettis år! Gråter

Anna_
0

Kör också mitt sista shettis-år. =/

jessssica
0

Jag kör också mitt sista shettisår Gråter Men jag tänker fortsätta tävla på bygdetraven med min shettis iaf för det får man göra länge till=)

PromiseMinanMorfeus
0

Det är mitt sista år för shettisar!! Gråter

Mickan
0

Kör åxå mitt sista shettisår! Gråter Tröök!

Mollberg
0

Detta är mitt sista shettisår. Gör inte så mycket, ett steg närmre dom stora hästarna!

Jossaa
0

Mitt sista shettis år med ;(

Epos_best
0

jag körde mitt sista shettis år förra året :( saknar verkligen shettis loppen …

DubbelE
0

för mig var det också sista shettisåret..men de spelar ingen roll, sattsar hårt för kommande säsong o så blir det ju bara närmareonärmare storhäst juh

JennyBrunzell
0

Det här är sista året för Citrus II. Vilka prestationer han har gjort under sin livstid. 3 montè sm segrar irad, kriterievinnare, derbyvinnare, 5årsmästerskapvinnare, OCH SÅ MYCKET MER! Han är den snällaste och bästa ponnyn man kan önska sig! Jag är glad att jag fick vara en del av hans travliv och jag önskar honom det bästa pensionärslivet man kan ha för det är han värd mer än alla andra! :)

CoolaCrossen
0

Jag körde mitt sista shettis år förra året… men jag saknar det inte speciellt, för jag körde bara några enstaka lopp med shettis då, det blev mest russ, då min lillebror tog över alla shettisarna… men visst saknar man det alltid, för dom är speciella Glad

RussPower
0

Mitt sista år med shettis är nog över nu. Gråter
Men jag är typ 1.58 o 40kg, så ja ska prova att söka tillåtelse för att köra till jag är 17.. tror ngn att de går?!

lägger vid et kort på mig och min russ.. Jag är liten, sant?x D

Jossaa
0

Kan man söka tillåtelse för att köra shettisar längre ? FundersamFörvånadFörvånad

RussPower
0

Jo, tror man kan söka för lopp efter lopp.. hoppas jag. :)

ozzkan
0

# 14 Nej det tror jag inte. Har aldrig sett någon i Sverige som gjort det.

Miii4
0

Man kan i Norge :P

NatthaBlom
0

Värst vad många vi är som har kört vårat sista shettis år!! för min del gör det inte såå mycket men det har alltid varit kuul med shettisar och deras olika beteenden!!

tearsofmemories
0

Körde mitt första o sista shetisår förra året. Saknar verkligen loppen med svedens medalj:)

Colt
0

#13 Jag är ledsen att behöva grusa dina förhoppningar men du kan nog glömma dessa tankar helt! vi försökte få igenom det då jag är så liten (tror de flesta sett mej) Men det fick jag inte alls!

Colt
0

#13 Jag är ledsen att behöva grusa dina förhoppningar men du kan nog glömma dessa tankar helt! vi försökte få igenom det då jag är så liten (tror de flesta sett mej) Men det fick jag inte alls!
Dessutom så Sussie oscarsson försökt få dispens att jag ska få rida Shettis i monte eftersom ja klarar viktgränsen men är för gammal.  men det var också en omöjlighet.

Hannna
0

#21 Jo men de kanske inte har samma regler i Norge som här i Sverige!

Oskar.F
0

ja har kört mitt sista shettisloppGråter

Millaaann
0

Ja körde mitt sista shettis lopp för 6år sen ;)…mohahaha..d va verkligen tråkigt att bara börja köra russ..särskilt när man fick köra två kanoner 99-00 (Maxmer och Lilla Ross Man)

Svartkrut
0

Jag körde mitt sista shettisår förra året.. Grymt kul var det.. Saknar verkligen de..  Ledsen  Det var svårt att gå över till russ, eftersom att det mesta blir svårare.. (d.v.s. plocka placeringar och så) Men det är nog kul det med, när man vant sej.. Flört