Pengar från Lindesberg
Hej!
Jag bara undrar, är det nån som har fått pengarna från Lindesberg den 3 september???
Själv vart jag placerad i två lopp men har ännu inte fått nå pengar. De skulle alltså inte dela ut pengarna på tävlingsdan utan man skrev upp sitt konto nr så skulle de skicka ut dom sen, men ska det behöva ta EN Och En Halv Månad, eller är det bara jag som inte fått några pengar. Dom sa att de senast skulle komma den här veckan som varit men….inga pengar…

Jag har inte fått mina pengar

tycker det är skandal att man inte betalar ut samma dag.
Tycker hela tävlingsdagen den 3 september var mer eller mindre skandal. skärpning lindesberg/örebros ponnytravklubb!

vad var det för skandal???
Det kan vara så att du är en av dem som antingen uppgett ett konto men inget namn, eller ett namn som inte ens finns med i start listorna…
Vi kan omöjligt sitta å spåra alla konton gentemot startande hästar , tränare eller kuskar.
På anmälnings blanketterna så finns det plats att uppge konto nr.
Undrar även varför det är skandal att pengarna inte betalas ut samma dag? Och vill gärna veta vad som var skandal med tävlingsdagen. Svårt att ändra på saker om man inte får veta vad som varit dåligt.
S¨å fram med felen så ska vi klart se vad vi kan göra åt dem!
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

jag tycker tävlingen var jättebra

Förra helgen ringde vi och frågade den tävlingsansvarige på örebro/lindesberg och han sa att dom senast skulle komma den här veckan som nu varit..! Men jag tror inte att så många tänkt på att ni skulle skicka ut pengarna sen. Det borde juh vara MYCKET smidigare att dela ut pengarna på tävlingsdagen. Jag tycker också det är skandal!!! Får man ränta eller??? Jag håller med #2 Örebro/Lindesbergklubben borde skärpa sig. Det har jämt krånglat när jag tävlat där…suck
Nu är jag inte säker, för det är inte jag som gör programet, men tror att det stog i programet att pengarna skulle betalas ut till konto.
Vad är det som har krånglat?? Vad är det som varit felet när ni varit och tävlat??
Det är ju så mkt enklare att bättra sig om man får veta vad som är dåligt.
~ Anneli ~

Problemet med ÖLPT är att det alltid är samma visa. Det tar oerhört lång tid innan man får några pengar. Vi hade två placeringar, dom har konto och namn men några pengar…? Nej!
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#3 Högtalarna trasiga så man fick springa ner och upp från banan för att få veta vilket lopp det var för att kunna hålla reda på när man skulle börja sela.
Pengarna fanns inte där på tävlingsdagen.
jag körde i lopp 2 och 12 om om jag inte minns fel.
efter lopp 11 stod det i programmet att det skulle vara kval.
Så jag stod där och trodde att jag hade all tid i världen sen såg jag att några av mina "motståndare" redan var ute och skrittade runt. Då jag frågade en av dem sa dem att kvalen var flyttade. hur kan man göra så utan att medela?
Så det var bara att snabbt på med grejjerna. Samtliga i lopp 12 var klara för att gå in på banan då dem ändrar sig och VISSTE ska ha kval! så vi fick skritta runt där i säkert en kvart minst i spöregnet.
När vi väl kom in på banan och börjat volta så avbröt dem voltningen för att det kom in en häst försenad och den skulle dessutom få 3 min värmning! så vi fick vänta ytterligare 5 minuter innan vi kunde starta!!
Inte nog med det här så fick vi 3 boxar att dela på 5 hästar.
Jag tycker dagen var allmänt rörig!

MEN är det nån som vet om pengarna är på väg då??? De har både kontonr o namn!!!!!!!!!!!!

Vad är det som tar sån tid??? Ljög Staffan när han sa att de skickat ut pengarna?? Jag blir misstänksam, Har De inga pengar eller??? Vad har de gjort med dem?? En sån här miss till och jag åker inte och tävlar på ÖLPT…Jag sa det förut med men eftersom det är så nära gör man samma misstag igen och åker dit och tävlar….Ska ÖLPT behöva gå i konkurrs bara för att de gör samma klantiga misstag hela tiden…….???
Problemen när jag vart där är:
De har satt mig 20 meter för långt bak så att jag inte får vara me Nästa gång tar det så lång tid att få fram resultatlistorma så ingen kan åka hem för de vet inte vem som egentligen kom 1:a 2:a 3:a 4:a 5:a 6:a och 7:a och om den och den verkligen blev diskade.. Och så nu Inga pengar efter en och en halv månad dåliga högtalare och information.!! m.m har säkert glömt nåt!!!
NU Är Jag TRÖTT PÅ ÖREBRO LINDESBERG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag väntar fortfarande på mina pengar som jag skulle ha fått tillbaka när jag hade betalt in för hög anmälningsavgift till Lindesbergs stora pris med CD´s Mascot 2004 (17/7) !!!!!! trots att jag har haft upprepade kontakter med klubben Gav upp i december 2004

Hehe ooops, hur mkt var det då Erika? :P:P

Vi har fått våra prispengar från Lindesberg, kom den 6/10.
Jag vet att det va rörigt på den senaste tävlingen. Men tyvärr så vart det vissa missförstånd mellan oss som klubb och personalen på banan, därför var det ingen som larmat av så vi kunde ta oss in och sätta igång högtalarna.
Att det inte skulle betalas ut pengar på tävlingsdagen tror jag att det stog i programet (är inte helt säker) Men det är inte bara vi som gör så.
Att man blir satt 20m fel tycker jag låter märkligt om man anmält rätt, då det är datan som fixar sånt. Men alla kan vi missa.
Att få tre boxar på fem hästar är ju ganska bra kan man tycka, då alla boxar inte får användas till ponnytävlingarna. Det kan hända att man faktiskt blir helt utan box, och det måste ju vara mkt värre.
Jag vet att staffan har jobbat för att få ut alla pengar, och senast jag pratade med honom var det två kvar att betala ut till, med de två som det gällde har varken uppgett rätt namn eller hästar, och då är det mkt svårt att hitta vart pengarna ska till.
Det är ingen i ÖLPT som vill ha dåliga tävlingar, vi gör så gott vi kan. Kritik är bra att få då vet man vad man behöver jobba på.
~ Anneli ~
Visst är det bra när man får ev. prispengar utbetalda kontant på tävlingsdagen, och många klubbar gör ju så numera, men alla andra gör det inte. Bergsåker klubben t.ex. skickar oxå prispengarna, det är väl upp till klubbarna hur dom vill göra. Men om jag inte har helt fel så ska dom betalas ut inom en månad.

Var in på mitt konto och kollade, har fått pengar nu….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Det va ju bra att du fick dina pengar nu.
~ Anneli ~