Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1571 ggr
Cikoria
0

Shettishingsten Kasper?

Någon som kan berätta lite om en shettishingst vid namn Kasper? Har nämligen fått hem en 10månaders fuxhingst efter honom, så man vill veta lite om pappan xD

einarsson
0

Har du något stamboksnr eller regnr?

Det kan ju knappast vara den gammla Kasper som är far till många bra ponnytravare som tex Lillkasper, Kaspersson, Bonnie och Havresson. För han måste vara minst 30 år nu om han lever.

Tusen
0

#1 Nej det kan absolut inte vara han.Glad Vi och min syster hade Bonnie på foder ett tag och hon dog 33 år gammal (2003) så hennes pappa måste vara död sedan länge.Flört

StuteriLA
0

Kasper 336  är en jättefin hingst som ägs av Roland Fransson. Småland, (Roland är en av Sveriges största shettisuppfödare. )Hans pappa är Flagg ( pappa till jättemkt fina travare ) och mamma heter Elina u:Almnäs Ra .Almnäs Ra är bl a morfar till Smedens Ambra rek 2.17, Maxette 2.28

Tidigare ägdes Kasper av Hamras Stuteri

Jag skulle vilja säga att Kasper har bra travstam men han har inte själv startat, och lämnat mkt fina utställningsponnyer- och därför blivit populär  i " utställningsfacket "

Jag föreslår Du ställer frågan till shetlandsponny.ifokus.se , där är Kasper mkt känd.

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

Danuta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle tro att de ä han på bilden. Hingsten heter i allafall Kasper och stog i Småland

Cikoria
0

Tackar ^^

sanne
0

#4 ser ut som Kasper.. men kolla inne på shetlandsfokus.

annars kan du kolla på sverigens shetlands sällskaps sida, stambok, där får du fram mkt info. men jag vet att det är någon på shettis fokus som har kontakt m Ägaren till Kasper.

lycka till m din avkomma !

Kris_J
0

Här hittar du Kasper RS 336  i SSS webbstambok. Du finner förhoppningsvis din lille i avkommelistan.

Kasper RS 336

Veritas odium paretFörvånad

Kris_J
0

#0 vem är hans mamma?

Cikoria
0

#8 Mamman är en ostartad märr vid namn Kyotos Star eller något liknande =)

Johanna-Granberg
0

Min syster ägde Kasper innan han köptes av Roland Fransson. Det är en mycket trevlig hingst att ha att göra med, ställer upp i alla lägen. Han har gjort ett godkänt kval lopp på travet men tyvärr så blev det inget mer då vi inte hade någon kusk åt honom.

Gå gärna in på vår sida och titta runt på lite syskon flera av våra avelsston är efter Kasper www.hamraponny.com

MVH Johanna Granberg

Belindaa
0

Vad fin han var! :)

StuteriLA
0

Kyoto-Star( L.A Star-Dusts mamma ) ägs numera av Nina Månsson, Visingsö. Jag köpte henne av Roland för att använda till ponnytrav. Hon var ett riktigt ämne, jag körde neråt 2.30 med henne hemma. Men hon var alldeles för tuff för mina små barn och dessutom dräktig!

Hennes mormor har lämnat massor av topptravare. bla Edolla, Fagott. Kyotos mamma Tora e:Kärlingehults Max startade inte men

hade säkert inte gjort bort sig på banorna.

Jag hoppas lilla Star-Dust får ett bra hem hos Er i Bollnäs.

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

Kris_J
0

Såg Kyoto-Star hemma hos Roland när hon var 3.år. I mitt tycke såg hon ut att vara född travare, roligt att höra av #12 att så också är fallet.

Min lille hingst Lysol:s mamma och Kyoto-Star är sytrar.

#0 Lycka till med din lille, det blir säkert en fin springare.