Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 771 ggr
PromiseMinanMorfeus
0

Auto eller Volt??

Nästa år tycker jag att det blir bra att man kör på autotiderna i stället för volttiderna!! För det fins ganska många som  har kanske en häst på 2,30 i auto och 2,45 i volt och då kan dom plocka en massa segrar utan att dom behöver sänka så mycket!!

Vad tycker du?? Skriv gärna!!!

Anna_
0

Det är den snabbaste tiden som gäller, oavsett volt eller auto.. :P

Miii4
0

Majoriteten av kuskar har ju inte sådana ponnysar. Men klart att dom syns mer.

Millaaann
0

Håller me dig mia…Bu för snabbaste tiden! d ska va som d vatt innan… :O)

Miii4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller också med mig själv ;) , nej men tycker det har varit OK som det varit, inte optimalt men OK..

Angel
0

Ja, men problemet är ju att de som "plockar" en massa segrar byter ponny som en annan byter skor (på ponnyn). Så, de som drabbas värst är ju ändå de som håller kvar vid sin lilla älskling.

Jag tycker inte att det är optimalt som det varit, men iaf bättre än vad som komma skall. Trist att inte alla kan se det som en kul barn- och ungdomssport. Vill man "proffsa" kan man väl hänga på stora travet…

Miii4
0

#5 Precis det  jag menar ju…

Ja ush, vi får väl skriva en motion till nästa år o kräva att få tillbaka det som det är nu.

Millaaann
0

#5 o 6…håller fullkomligt med er :D…har förresten hört att d skulle komma en ny motion om d här me auto o volt..så förhoppningsvis så blir d ingen förändring t nästa år :)…

Hannna
0

Men man kan ju inte börja tävla med stor häst förrens de året man fyller 18.

Och sedan behöver det inte alltid vara så att man säljer och köper nya ponnier hela tiden. Jag t.ex har under de 3 senaste åren tävlat och tränat 1 egenägd ponny/år( 2004 Madicken II, 2005&2006 Ernst Ravelli) och då har jag under dessa 3 år kört uppemot 200 lopp, det är helt enkelt så att folk vill ha ponny i träning, och då försöker man stå till tjänst och ta emot om det finns plats och tid:)

Jennie_A
0

Alla klubbar får väl utforma sina proppar hur de vill… Skriv ut fler maidenlopp då eller lopp för hästar som ej har segrat under året med olika tids/penga intervaller… Det är bara fantasin som sätter gränser, och om alla klubbar frågar hur deras medlemmar vill ha sina lopp så kan man utgå därifrån..

proffset
0

LÄTT att volt & auto ska vara två olika tider!!