Hur går det!
Hur går det för er som siktar på att komma ut och tävla med era tre åringar till sommaren?

ja våra har haft sele på sig :-)
Något jag har märkt är att de hästarna som går på lösdrift kommer upp i kondition mycket snabbare än de som står på stall, kan ju bero på att de rör sig på ett annat vis .

#1 förlåt för OT nu, har sagt detta förut, men måste säga det igen, ditt sto är så galet snyggt!
Min 3-åring är på god väg.
Han körs några ggr i veckan, dock bara kortare turer. (Har haft sån otur med underlaget). Men om en månad blir det kanske banan om allt går bra.

Razmus Raid kör jag när jag har tid, blir just nu mest 2-3 ggr veckan. När vi kör så blir det vanligast 1 mil, ibland bara 7-8 kilometer och ibland 1,2-1,4 mil. Han har tränat sen juni, har bra kondition och har då inga som helst problem med milpassen.
Målet är att kvala i slutet av juni / början av juli, tänker inte jäkta ut honom. Nog för att han klarar ett kval tidsmässigt utan problem.
Han ska in och kika på banan för första gången på lördag då han ska mätas. Men det dröjer nog två veckor till innan jag kör honom första gången på banan.
#3 tack så mycket :)

Min 3åring Palmbackens Prins är nyligen inkörd och körs någon gång i veckan 2-3 km per gång, löshoppas lite då och då och sedan tränare vi mycket med att promenera bland andra hästar (framförallt ston) till utställning. Han sköter sig riktigt fint och är väldigt het när man kör honom, lyssnar riktigt bra=)
Hade tyvärr ingen ny bild på denna datorn..
(bilden är från i sommras)