Dröm Ponny ?

e. Golda Apache u. Danielle.
Bästa moderstammen som finns(Loffa-stammen), dessutom på en av Sveriges bästa ponnier. Och världens bästa shettlandsponny som pappa! Kan ju inte bli annat än en flygmaskin utöver det vanliga!:)
Russ, hm. e. Tyson u. Snäckan, finns ju redan:) e. Tyson u . Mareld då kanske:)
e. Tyson II u. Hmn.. svårare, men kanske Hults Chikita

e.Tyson II u. Melinda

Min dröm ponny är min häst simba hon är inte jätte snabb men det spelar ingen roll ända sen jag fick henne har jag och Simba varit så lycklig atilsamans vi har sängt reckordet vi vann ett lopp tilsamans föraåret och sen så har vi nästan altid fåt placeringar och oftast fått pokal så ndet är ju kul och mamma har lovat att vi aödrig kommer sälja henne när hon int efår tävla mer så tänkte vi att vi ska betäcka henne men hon och jag har många år tilsamans hon är ju 9 år så vi kommer ha kul allaåren tilsamans så vi har länge kvar men vi kommer altid att var tilsamans four ever i love you Simba you are my best friend Simba

Alltså, jag mena inte er egna, det är klart det är ens egna, men stammässigt mena jag;) Haha! Dröm vidare;)

Hm, stammässigt på ponny vet jag inte.. Är inte så bra på det :P
På stor-häst: Ett sto efter Zerberus - Spicegirl Hornline

Min drömponny är e:Ernst Romeo och u:Ziri II. Jag har kört båda och jag tror det skulle bli en bra korsning =)! Ziri var väldigt het, men hade fart i sig och Romeo är lite mera lat av sig. Så jag tror den korsningen skulle bli bra.

e. Tyson II u. Nån regatta avkomma, E inte Ramona Ernst det?

Ramona ernst är undan Regitze ernst, som i sin tur är har Regatta som mamma:)

Om man ser ensidigt på trav, Vaggabond blod i ena linjen och Granit i andra. Har iof redan en sådan på foder, Olsnäsets Nitro e Darius Roll u Nangijala ue Granit. Men det har varit mina favoritlinjer sedan jag började med Russ för några år sedan.
Tittar vi extriört men med bra travpotential om än ganska oprövat ännu, Tejas Monljus i ena linjen och Kanel i den andra. Vackrare kan det nog inte bli. Om allt stämmer och går väl kommer ett litet föl till sommaren som är efter Tejas Monljus u Jaritza ue Kanel.
Fördelen med egen uppfödning är att med lite tålamod kan man skaffa sig sina drömlinjer i avkommor.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Nitro ska bli min elitponny ;D Mår han bra ? :D

e. polar hingst u. garribaldi sto

#16 Han mår utmärkt. Är nu inkörd och skall börja mängdträna, kommer bli en fantastisk tävlingsponny…. Har ett helt fantastiskt psyke, lär sig snabbt och är kolugn inför alla "faror"…
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Korsnäs Brådis-Regitze Ernst / Golda Apache-Daizy II

e Korsnäs Brådis
u Aida Roll
en sånn skulle jag gääärna köpa.
även
e Korsnäs Brådis
u Cesita

Aida Rolls avkomma efter Darius ;)
#20 En riktig Drömponny är väl Aida Roll/ Korsnäs Brådis, men funkar det ? Blir det inte lite för mycket av det goda ? Båda hästarna efter Munter, och Munter själv hade ju Dröm som både morfar och farfar. Vad säger ni som håller på med avel ?
Min egen Drömponny skulle nog vara Iva Roll, och Gumino , Tyson eller Korsnäs Brådis. Spelar inte så stor roll vilken , det kan ju knappast bli dåligt.

Hanna, vad sägs om Gumino- Mareld ? :D
Förresten , skönt med Nitro :) Ni tar nog hand om honom prima :)

Gumino är ganska grov, ser ut som ett litet kallblod medans Mareld ser ut som ett litet varmblod:P Skulle vara intressant det med:)

#23 egentligen håller jag med dig!Men det finns numera en flertal avelskunniga som har börjat avla på extrem linjeavel-dvs betäckt halvsyskon med varandra.Vet en del som använt Micklas på sina Niklas ston. Alltså är både stoet och hingsten E.Niklas.
Jag är inte någon hejjare på avel-el vilken hingst man använder-är bara ett stort fan av Korsnäs Brådis och gillar även Aida Roll skarpt.
Trodde mest detta handlade om en "fantasi skapelse".

# 27 Ja, jag vet att det bara är en "fantasiskapelse ", jag gillar oxå Korsnäs Brådis, och Aida Roll är ju ett supersto. Jag är bara nyfiken om det är lämpligt att använda "Brådis "till ett Muntersto eller om det blir för mycket inavel. En riktig Drömponny blir det iallafall, med en väldig massa Dröm i stamtavlan.

Gumino och Snäckan :)

#27 Skall det vara på detta viset (linjeavel) så finns det bara en drömponny (av dagens aktiva): Tyson II - Iva Roll.
Annars skulle helsyskonracet
Tyson II - Varette
mot
Darius Roll - Iva Roll
vara intressant att se…

jeg vil gjerne ha en etter Julle. Bare fordi Zuper Less (radet opp seire i Norge, se på han på www.hesteguiden.com på bildebase)
var etter han. Jeg har jo nå Raskens Victor, som jeg i begynnelsen falt veldig for nettopp fordi han lignet litt på Zuper Less.
Hvem avler disse Less hestene? vi har hatt 2 i Norge, begge meget bra. (Nätack Less er den andre)

ja min dröm ponny som jag skrev är sismba som är min egna och så äger jag ju tuffing!!!

#36 fortfarande till salu?
Själv skulle jag vilja ha en häst som är e.Ernst Ronaldo(Han e snabb o har Regatta stam.) Och u. ett sto med Vagabond stam
Jag vet en efter Ernst Ronaldo och ett vagabond sto…(vaquila) fölet går hemma hos oss fast vi äger inte honom.. han e jättesnygg :D brun..me stjärn..om du vet hur vaquila ser ut så e han lik henne fast brun.. :) hon e vit :P
kan ta en bild på honom..