e. Skärmnäs Pigall

Ja, vi har en efter skärmnäa pigall och u.Melinda ue. munter….. han är 4 år och har ett rekord på 2.08.8 på 8 starter och han gör sin nionde imorron på Romme….

Fråga, Hur är löphuvudet på "pigge"-avkommorna??
"Pigge" har ju det absolut bästa löphuvudet jag kan tänka mig. Vill Alltid vara först, full av självförtroende, hittar egna luckor osv. Har tom upplevt honom som ledsen då han inte vunnit och hyllats.. 
Dessutom så har han sån macho-attityd att han skrämmer en del konkurrenter när han kommer ångandes bredvid/förbi.
Härligt att få ha upplevt en sådan springare!

# 0 Mycket snygg förresten!

Beskrivningen av "pigge" låter precis som Gemini.. Han är het och vill alltid vara först. När jag rider honom står han ofta på tvären och vill bara springa.. Men han är en helt underbar häst att hålla på med men ibland kan han bli lite bortskämd i beteendet:P
Gemini har startat 9 ggr och har resultat: 7-0-1 och en diskning..

Jag måste säga att Gemini är super fin! Jag såg honom på Valla, i derby testet! Tyvärr vart han diskad där men han var verkligen en häftig häst! Kommer bli kanon!

#5 tack, ja han är mkt vacker att se på :)
Jag tycker att dom har bra huvud, dom VILL vara först. Däremot upplever jag att dom är ngt år senare i utvecklingen.
Det bästa dom vet är att mysa, hur mysiga och trevliga som heslt är dom.
Det där med "ledsenheten" har jag upplevt med Zamir också, enda gången hans står still i en seger defilering är när han står först med täcke på sig!
Däremot älskar han att retas med konkurrenterna om han ligger i ledningen, låter dom komma upp jämte för att sedan gasa ifrån dom igen.

#9 Oj vad fin! Läcker färg

Vad kul att Pigges löphuvud verkar nedärva sig, det är ju hans absolut bästa egenskap.
Men någon kelgris är han inte! hihi, han står still i stallet, så länge man gör iordning för att han ska få springa… Mysa och fixa med annat är överflödigt, det vill han inte veta av. Han vill bara springa!
Det var inte populärt när vi var på Generalmönstringen på Eskilstuna travbana, och så skulle jag leda runt honom. Hm, då var han mycket sur!
Delta har visat fint löphuvud men i början var det för mycket vilja så det kunde sluta i galopper men jag har dock upplevt att pigge avkommorna verkar vara lite senare i utvecklingen då min häst är 5 år nu och har först i år kommit igång och gått riktigt snabbt ner i tiderna..Hon är snäll att hantera men på tävlingsbanorna vill hon inte stå still för länge på gången utan hon visar bestämt med frambenen att hon ska ut och springa, kan inte heller stå still på banan..Men annars hur snäll och go som hellst att hantera..I loppen så gör hon alltid sitt bästa..

Jag vet ju inte hur Pigge var som ung. Men jag tycker personligen inte att de ska vara snabba alltför tidigt, risken är stor att de springer sönder sig. Bättre att de är sena och håller länge 
#13 hålle med dej jag, hellre har jag en häst i flera säsonger istället för att den är slutkörd efter 3 och 4 års säsongen, Min som är 5 år har gjort 20 starter och det tycker jag räcker och hon får ta det rätts så lungt med startandet i år då hon har sänkt från 2.33 till 2.13 på 10 starter i år..

Såg honom mkt när han var ung, gillade han redan då :).
Som ni säger gillar våra heller inte att vara stilla på banan, speciellt inte när käken ska på (en ponny på 129 blir lite större när han står upp ;) )…men utanför banan går det utmärkt.

De verkar vara lite ivriga, Piggebarnen. De lugnar sig säkert. Pigge hade inget emot att jogga lååångsamt, tvärtom, han visste vad uppvärmning innebar. Han var nöjd bara han fick röra sig, även om själva tävlandet och full fart var favoriten.
Kul att höra iaf att barnen gillar travarlivet!

Gemini var väldigt klurig att ha å göra med det första veckorna och nkörningen var ännu värre…men nu går han att köra som en normal häst nästan…väldigt hispig så när vi selar på måste alltid en stå framför så att han inte bara rusar men sen när man tar tömmarna måste man hoppa upp i farten för att då går det undan. men han gör inget för att vara dum utan för att han tycker det är så himla kul att få sprionga.. När han har segerdefilerat har han älskat publik och applåder då sänner han upp sej å tror att han är vackrast på denna jord :P

Jag har en ettåring e. pigall. Han är bror till min andra ponny. HAn ä rfödd p åGervide gård på Gotland. Intressant att läsa om andras pigall avkommor. Lite tidigt att säga hur han är ännu, men drag i honom det är det verkligen.

#19 Grattis Mia :D

Fast det va ju självklart Syrran som körde Anna :) Och vår kompis.

Ja, men kan väl gratta dig ändån (A) Men hälsa syrran å gratta :)

va kul att läsa om Pigalls avkommor =) Jag har ju inte haft han nå länge men han verkar ju vara en riktig kelgris =)
När man ska borsta och så, när han tror att han ska få komma ut och springa står han däremot inte gärna still och gosar. Men i hagen är han jättemysig.
Synd att det blir ett avbrott i aveln nu då, för några ston tror jag inte vi ska ta emot iaf :(

#24 Avelssidan går säkert att lösa om ni vill…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

ja, det tror jag med ;)