Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1679 ggr
ebba93
0

klippA:)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej brukar ni klippa i örorna på hästarna eller nackan hov skägget säg i sonna fall vart ni brukar klippa:) kul och veta:P

joooossan
0

Klipper aldrig hovskägget eller i ögonen på hästen!

Däremot kan jag slippa bort en bit av manen i nacken, precis där huvudlagret sitter för bättre passform. :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

thilda-
0

Jag klipper bara bak i nacken :)

divansson
0

Skulle Aldrig klippa nått annat än i nacken.

Klipper bara nacken och det är endast en Liten bit, fult när man klipper så långt. :P

Millaaann
0

Jag klipper i nacken och svansen, annars trampar hästarna på sin egen svans. Klipper i öronen,  men enbart om det sticker ut lite utanför öronen, klipper aldrig i utan bara så att det blir jämt.

muskot
0

Jag klipper i nacken, men bara precis en liten bit.. sen klipper jag tofsar som hänger ut från öronen, aldrig i..

Katitzi
0

jag brukar klippa min ponnys svans någon gång ibland då den börjar bli för lång, sedan klipper jag honom alltid i nacken så jobbigt om det ska vara långt där att behöva sära på man och pannlugg ;)

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

hannabrink
0

Klipper i nacken och tofsar som hänger ut från öronen. Svansen klipper jag också om den börjar bli för lång men allt annat låter jag vara ifred ;)

Teja-Bea
0

Jag klipper liten bit i nacken, och tofsar i öronen. Svansen skär jag när den blir för lång. Jag klipper inte för jag tycker inte det är fint när den är rakt klippt.

Klipper inte hovskägg eller kronrand!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Emmy_O
0

Klipper lite i nacken, där huvudlaget ligger, trimmar o öronen och vid svansroten på sidorna. sen längden ibland på svansen när den är för lång. Sen trimmar jag skägget när de är för mkt och trasligt och sen trimmar manen..

mallan-nog
0

Klipper en kort snutt i nacken, toffsar som sticker ut ur öronen. Svansen kan jag klippa, men då klipper jag uppåt istället för rakt av och bara om den släpar i marken… Rör inte hövskägget lr kronranden. Tycker att ponnyerna ska få ha sitt kurv där, det hör till!

Colt
0

Ja klipper inte alls faktiskt, inte ens i nacken.

SandraErikssonn
0

Mina ponnysar är klippt i nacken och öronen, inte i öronen! Och en av dom är klippt vid hovskägget oxå för det var så trsligt och för att jag lättare ska kunna smörja hans karleder.

ginher
0

Svartkrut klipper jag i örona och i nacken å i svansen.

Gimili klipper jag kronrand å hovskägg,svans och nacken :)

marika-J
0

Jag klipper en liten bit i nacken under tävlingssäsongen. Nu har det växt ut 10 cm(!)sedan i oktober så får se om jag kommer att kippa eller ej.

öronen låter jag vara, för det hår som finns där behövs iaf för att döva det ena russet lite så han blir lite lungnare på banan ;)

Svansen vill jag inte kippa alls, förutom om den släpar i backen så kan jag ta bort några strån. Men det brukar vara mamma som tjuvklipper lite på svansen eftersom hon tycker att den ser så tunn och stripig ut annars. Men jag försöker få henne att förstå att russen ska ha sådanna svansar..

crazycattiz
0

Klipper nacke och öron. Trimmar hovskägg och kronrand vid behov.

Att klippa i öronen om hästen går med bomull eller proppar är för mig en självklarhet. Betydligt med skonsamt för hästen är att det sliter i öronhåren varje gång propparna ska ut.

Belindaa
0

På hästarna jag har haft har jag klippt i nacken på en, på den andra inte. Sen svansen har jag klippt så dom inte trampar på den, och i öronen om det är tofsar/tjorvar :)

SofieStrindlund
0

Jag klipper ena hästen i nacken! Men han med mkt maan får vara :) Öronen klipper jag under tävlings säsongen, då jag alltid har bomull i!

Jennie_A
0

Klipper hästarna i nacken, och svansen om den blir för lång. Ibland klipper jag även toffsar som hänger ut ur öronen.

SLennartsson
0

Jag brukar faktiskt raka i öronen (med en liten rakmaskin) och i nacken.
Anledningen till att jag rakar öronen är enbart om de behöver bomull. Annars klipper jag bara "jämnt". Asså, tar väck toffsarna.

Klipper svansen så att den inte släpar i marken.

Dock är jag väldigt försiktig med att klippa min 3-åriga hingst Tejas Morian, eftersom att han ska visas i sommarn. Klipper enbart där det verkligen behövs. :)

Hovskägget och kronranden klipper jag nästan alltid!

ebba93
0

själv klipper jag örorna,nacken,hovskägget,svansen om den släpar i marken,och under hackan eller vad man ska säga:P

Pinto_4ever
0

klipper min shettis i nacken där huvudlaget ska sitta, och klipper svansen om det behövs. Plus att vi har klippt bort hela hans man så att han har "tuppkam" men det är bara på sommaren för att han brukar klia bort manen och då har han en tuss här och var och det var inte så fint. Men jag har sluppit det förra sommaren och det var skönt! :) Klipper ingen annan stans annars ;)

Ammiii
0

Jag klipper bara skägget inför utställningarna, annars är allt orört. Svansen brukar slitas ut ändå när den blir lång, så den lämnar jag som den är.

Mandah
0

Jag brukar bara klippa i nacken så jobbigt att sätta på huvudlag, träns m.m när allt toffsar sej x), och svansen när den blir för lång ;)

Stallmima
0

Till tävlinsäsongen rakas hela hästen, endast huvudet blir pälsen kvar. Öronen klippes eller rakas, bra om man använder bomull. På vintern lämnas allt orakat/oklippt. Klipper bara till bakom öronen för huvudlagets skull på vintern. Svansen jämnas till när den blir för lång Glad

carsbo
0

klipper i öronen för det ser snyggare ut så, svansen om den e för lång, bakom nacken för huvudlaget, sen klipper ja de översta på manen så conrad får en tuppkam längs hela manen för utseendets skull, brukar klippa lite av hovskägget men det är ytterst lite mest för utseendets skull.

man kan tycka att det låter jättemkt men det beror ju på HURmkt man klipper

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

agnes_S
0

Klipper i nacken, för bekvämlighetens och enkelhetens skull. Blir så mycket smidigare då. Dessutom så klipper jag svansen så den är ungefär jämns med marken, utan att något hänger ner och släpar.

Sparar allt annat tofsigt hår för det är ju så gulligt! Skrattande

Mixie
0

Klipper svansen lite grann när den blir lång.. ibland i öronen och i nacken..

//Mickan

Emmma
0

Klipper bara svansen om den börjar släpa i marken ;) 

Skulle personligen aldrig få för mig att klippa hovskägg och aldrig i öronen. De är där för att skydda. De är ju ett h-vette på sommarn för knott mm och de blir ju kyligt på vintern ;P

Mixie
0

#28 Håller med du men min förra ponny blev så äcklig i öronen så jag valde att "toppa" så gott jag kunde då och då för att hålla rent ;)

//Mickan