Nu har pappa lärt sig köra!
Pappa tycker det är väldigt kul med hästar och trav och nu när jag har två hästar att träna tänkte jag låta honom prova köra det äldre russet..
Så efter att vi körde tillsammans i rockarden i fredags fick han i går köra Grann helt själv medans jag körde Dumle och det kunde inte gått bättre!
Pappa tyckte det var superkul och Grann skötte sig bra, förutom att han som ni kan se på bilderna var lite för pigg i bland. Men pappa fick stopp på honom efter ett tag.
jag är så stolt över min lilla pappa! 
Jättekul när barn och föräldrar kan träna tillsammans, det är inte särskilt vanligt…..dina russ ser jättefina ut, väntar med spänning på när du skall ta Dumle till banan…..
Vad roligt för dig, nu väntar Gum och Gubbloppen för honom då 

Jätte kul!
Nu kommer han säkert bli lika biten som jag är :-). Jag har tränat hästar tillsammans med mina barn i sex år nu. Det är himla kul och givande att få möjlifgheten att dela ett sådant intresse med sina barn. Sedan vill jag ha fler Gubb o Gum lopp :-)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
va kul marika =D tur att han fick stopp på grann har ju sett hur stark han kan va i munnen =P
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
I vår familj tränar vi tillsammans med vår dotter…
Det är superkul att kunna köra tillsammans =)
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Nä, vad roligt att ni har så kul tillsammas när ni tränar.
Min mamma brukar vara med o köra nån gång i bland, och man ser i lång väg hur det lyser i hennes ögon
hon tycker det är jätte roligt. Fast som sagt, de kan gå lite för fort i bland oxå !
Men roligt har vi…..
Haha ja i år måste jag få honom att köra åtminstone ett Gum och Gubblopp! 
Man märker ju hur hästarna, iaf Dumle utvecklas när han har sällskap. Det är ju både roligare för kuskarna och hästarna att träna med sällskap.

aha är det du som har dumle:) jag höll på med han när han var 1 år när han stod på inkörning hoss singne håkansson:) jag var en vecka där och tränade min ena häst och då borstade jag och så på han :P han var ganska stor som ett åring är han stor nu??:)
#9 jaha va kul :)
jo han är rätt stor, är väl nästan 127 nu tror jag 

okej:) ska du tävla han i år??:)

Åhh vad roligt.. Tänk om mina föräldrar hade varit intresserade…
//Mickan

Vad kul!
Gick inte riktigt lika bra när mina föräldrar skulle lära sig köra. Mamma förstod aldrig vitsen med att styra hästen! Pappa var uthålligare antingen körde han för fort eller så körde han för långsamt, han har körförbud (sedan några år tillbaka av mig) men jag ska visa honom dem här bilderna så han förstår hur det ska gå till, kanske jag får ompröva det där beslutet.
//Cecilia

Va kul
Mina föraldrar kör sina varmblod när jag kör mitt russ. Och vi har jätte roligt. Va fina russ du har :)
#11 det är tänkt att han ska kvalas senare i år, om han är mogen och han utvecklas som han ska. Det kan även bli tidigare el senare..
#13 det tycker jag verkligen du ska göra Cissi! 
I morgon ska vi köra dem tillsammans igen är det tänkt. Körde Grann lite längre idag så han blir lite lungnare för pappa i morgon :)

Vad roligt!! Supergulliga bilder :-)
Min pappa har kört lite. Lyckades i alla fall köra Rosalie rek. 2.02 på 2.55 i ett gum- och gubblopp 
#13, haha, körförbud, stackars KG!

Kul att få sällskap på turerna :)
Pappa har också hjälp mig att träna sedan något år tillbaka :) Paraisa va en perfekt läromämstare för honom. Vi får se nu om han kan ta över och köra Thyra lite när jag kör treåringen. Men det har en tendens att gå lite fort ibland :P men det är verkligen guld värt att kunna komma ut med två hästar åt gången :)

Va kul! :)
Ja kan nog räkna gångerna mina föräldrar kört med mig på en hand, då har vi kört tsm de få gångerna hehe.
Storhästar körde de jämt förr, men ponnys no way.
Jag kör alltid själv, vilket är väldigt tråkigt på ett sätt. Ska försöka få tag på nån att köra ilag med.
Har också trimmat in min pappa på det här med körningen. Förutom att det är bra att ha någon att köra tillsammans med, vilket var guld värt när jag körde in unghästen, så är det bra att ha en backup som kan köra enklare jobb med hästen om jag är borta.
Förr om åren skötte han en stor del av vinterns snöpulsnings pass, både med Tubbe och shettisen. Eftersom jag på den tiden både gick i skolan den ljusa delen av dagen och red på ridskola x antal mil bort så var det perfekt. Tur att dessa hästar i grunden är snälla, även om de haft sina duster med honom 

#19 Han ser ju riktigt road ut när han står där och värmer betten ;)
//Mickan

Här är det ju jag som haft hästintresset och tävlandet från början. Och nu tävlar sonen sin tredje säsong!
Det är riktigt skoj att träna tillsammans! :)
Jag får faktiskt med mig mina föräldrar att köra ibland också, de är hästvana båda två, liksom min morfar som kört trav och kör fortfarande, 85 år gammal!
Så det kan vara tre generationer ute i skogen ibland.

Det är bra att kunna få hjälp av sina föräldrar :o) När Primusa tidigare tränade så fick mamma köra henne med mig när jag körde Primavara. Hästarna tyckte det var mycket roligare att springa tillsammans, och jag behövde bara köra en tur. Jag har t.o.m. tagit med pappa en gång som då fick köra Primavara.
Jag har ofta tagit med mig nybörjare på körturer. När jag träffade min pojkvän, för många år sedan, så tog jag med honom till stallet. Han fick hjälpa mig med det ena och andra. Bla inkörning av Lasius, samt att vi senare (när Lasius var inkörd) körde han och jag ut med Lexius och Lasius. Lexius är också en väldigt snäll häst hemma…

#23 Det ser alltid så mysigt ut när ni kommer hela familjen ibland med hästarna här längst gatan… =)
//Mickan

#24 Ja, det är det
. Utan mina föräldrar (och syskon) hade jag aldrig kunnat hålla på med hästarna. Det är skönt att de ställer upp så mycket som de gör!

åh, vad roligt för dig att få pappsen din med ut i stallet. Själv har jag försökt, köpte till och med en hjälm (med hopp om han skulle vilja följa med ut och köra) till han i födelsedags present, vilket var ca ett år sen men den har inte ens kommit ut i stallet.

Vad roligt Marika! Så tycker nog även hästarna när dom får springa tillsammans
#26 det skulle jag se som en grooov förolämpning mot mig själv och den present som jag noga valt ut och köpt bara för att han skulle skulle få precis det han ville ha och bli glad

Som tur är så har jag ju föräldrar som håller på med hästar, annars så hade nog jag aldrig börjat med det. Fast pappa kör aldrig ponnyerna, dom gånger han har gjort de går att räkna på en hand!
Mamma brukar hjälpa till å köra ponnyerna, men hon har ju alltid varit intresserad. En som snabbt blev hästbiten är min sambo! När vi blev tillsamans för snart ett år sedan var har ganska rädd för hästarna och tyckte det var lite obehagligt… Men envis som han är bestämde han sig för att lära sig köra. Först Triztan, som var väldigt enkel, sedan gick han över till shettisen madicken som är rätt tuff å köra, trots att hon är så liten. Sen så har han bara byggt på med att köra både Monita & Montró och runt jul körde han till och med varmblodet! I somras när vi var nere i kalmar hos Viking Ponnycenter fick han även testa på att rida lite! Nu är han med mig nästan varje dag till stallet, hjälper till att höa, vattna, mocka och köra… Jättekul!

Mamma och pappa följde med någrra gånger i sommras. Nu har detr inte blivit av fast iaf mamma säkert skulle vilja förlja med. Men min eger pålle Fuxan är för svår och de är även shettisen jag tränar. Sedan brukar min lillasyster rida Fuxan och har försökt få henne att rida indy men hon vill inte. Försöker även få hon att börja köra hästarna men de har inte gått lika bra ;)
Nämen vad härligt, Marika! ;D och så glad han ser ut! Jag blir lite stolt ju ;)
Va söta bilder!;)