Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 1735 ggr
joooossan
0

Börjes "Eco" montésadel

Blev lite intresserad av Börjes montésadel Eco, ungefär samma stil som Zilco men betydligt billigare :)

Är det någon som har provat den eller vet någon som använder den?
Såg inget direkt ställe man kunde fästa uppkäket i, någon som har någon fundering? :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

joooossan
0

putt putt.. :)

Nameless
0

Jag har en sådan montésadel, det finns inget bra fäste för varken käken eller ryggstycket.. Jag har satt på en automatkäk på den, borrat fast den fram på sadeln. Sedan har jag även borrat dit ett stadigare fäste för ryggstycket. Funkar jättebra:) Har den både till russ och storhäst.

vilma-jessi
0

#1 Jossan vet du hur mkt sadeln kostar? :D

joooossan
0

Ja det vet jag ;) Den kostar 1375 kr för att vara exakt :) Synd att det inte finns riktiga fästen bara :/

Polenta
0

#2 Har du samma bakstycke på automatkäken till både russ och storhäst?

Mandah
0

Jag har en sån sadel, tycker själv att den är jätte bra, fungerar utmärkt. Lite stel i början oså.. Men tycker den är skön att sitta i :)

joooossan
0

#6 Hur har du löst uppkäket då? :)

C-Ainerud
0

finns jätte fina montésadlar på http://www.swartlingmonte.se/ 

500g sadeln passar både russ och storhäst och har fästen både fram och bak.

Skojar
0

#8 Passar den även på litet russ?

MarcusJohansson
0

Stora problemet med Zilco är att det inte finns några säkerhetsuttlösare till stiglädren. Tänk på det innan ni köper.

C-Ainerud
0

#9 vi har haft sadeln på ett russ som är ca 120 inga problem, jag kan fota sadeln på ett russ så får du se, men idag hinner jag inte.

LjungensPirat
0

7# Det går ju att lämna in sadeln till en sadelmakare och fått påsytt öglor till käk och svanskappa. Kostar kanske nån hundralapp, men det blir ju fortfarande billigare än att köpa en Zilco. :)

Mandah
0

6# Det finns ju en sak framme på sadeln till uppkäket, men man måste ha snabbknäppe för att kunna fästa.. ;)

joooossan
0

Jasså det finns det? Jag trodde inte det gjorde det, snabbknäppe går ju att ordna Flört

Mandah
0

Och de finns även en sak där bak som man kan fästa svanskappan i. ;)