Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 1159 ggr
divansson
0

Huvudlag?

Heey

Är det någon som vet var det går att köpa bruna läderhuvudlag?  Jag hittar bara vanliga ridträns men inget huvudlag, måste ju kunna ha käken.

Väldigt tacksam för svar!

[Emma123]
0

Jag har heller aldrig sett bruna huvudlag=/ lite tråkigt eftersom det är snyggt!!

FridaMariedahl
0

Jag har ett brunt huvudlag, var ljus från början. Ingen aning var det är köpt, men det är snyggt!

joooossan
0

Hittade en så sjukt snygg brun travsele, helt komplett på Gtb horse show. Fanns självklart bara i storlek full. Men OJ va snygg den var!!

Josefinejumpforjoy.blogg.se

divansson
0

åh..

vi fick ett handsytt förut, komplett med travsele och allt man kan tänka sig höra till, men det var liksom -93 så det enda som är kvar av huvudlaget är nackstycket.  :/  lite trist.

skulle verkligen vilja ha ett, så himla snyggt!

Polenta
0

Jag har sett en vrålsnygg brun travsele med käk, huvudlag och hela faderullan på Grafströms i Bergsåker .. men det var så klart storhäst! Men riktigt snyggt var de :D

gotlandsruss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 du kan ha varmblods saker på en ponny har ett storhäst huvudlag på min + att jag lånade en storhäst sele en gång och min är inte så stor/grov

Polenta
0

#6 Ja kanske deet, jag har faktiskt aldrig provat. Men det där med att selen skulle passa är jag lite skeptisk mot då små blodingar (dom små jag har träffat på, som är lika i omfånget som mitt russ), har inte kunnat haft storhästselar, dom KAN ha dom .. men selarna sitter väldigt dåligt. Ryggstycket lär bli för långt med?

#0 Kom på en sak, du tror inte att du kan specialbeställa från t.ex Tärnsjö?

divansson
0

#7 Just ja, det tänkte jag inte alls på. Tack för tipset!Glad

gotlandsruss
0

#7 man kan ju göra nya hål på ryggstycket eller sätta på ett annat ryggstycke

divansson
0

min ponny har "storhästsele" hemma. Fick göra extra hål vid ryggstycket bara, fast iofs så är han väldigt rund och kraftig ;)  men på banan och i tävlingar har han en ponnysele som även den sitter perfekt.

johanna9
0

jag vet att walsh sålde brun sele innan.. borde göra de nu oxå. kolla med dom. man borde ju kunna beställa ett huvudlag.:)