e Ripadals Jinnic

Ojoj vilka raketer till syskon han har! :D kul att se!! :)

någon som har bild på Jinnic? har bara några stycken.

putt
Jinnic stod hos oss en betäckningssäsong, han fick jättebra avkommor! Linella Ess, Laser Ess, Lonnic Ess, Pulvret, bl.a. Han var en jättetrevlig häst, lugn och sansad, ytterligare en russhingst som använts för lite, och inte har någon godkänd hingst efter sig! Han tävlade här på Gotland samtidigt som han betäckte. Med tanke på att han var ganska gammal, hade tävlat mycket i sina dagar(både trav och hoppning!), och dessutom betäckte, så gick han den sommaren 1.50 i SM:et! På bilden Jinnic och hans kusk här, Jenny Smedberg.

#9 :) vad kul att höra!! Ja det är synd att det inte finns fler avkommor efter honom :(
Kul att höra lite om hans temprament med! :) Har du någon mer bild? den där har jag sett. :)

honom har jag hört talas om! :) jätte fin kille!
På Vivekas (ägaren) hemsida finns en del bilder av honom, adressen är:http://medlem.spray.se/stalllando/
Viveka har skrivit så jättefint om Jinnic!

aaa :) dem har ja med sett! :) skulle vilja se lite bilder på honom framför vagn (A) har bara sett typ en. Han var ju ruskigt vacker! vet någon vad han fick på premeringen?

GPTK har en skolponny efter honom, Hults Jamira, f-02 rek 2.27.0 på 4 starter eller nått sånt…Liten men fin dam! Jag ska försöka komma ihåg att lägga in en bild på henne sen när jag har någon av dom andra datorerna…För på denna så har jag inga tyvärr..
Väldigt snygg var han iaf! Han är morbror till en av mina oxå;P

#15 :D ja gör det! :) skulle va kul att se!
Ja hans skönhet verkar gå i arv! Nästan alla hans avkommor är ruskigt vackra! :)
Tyvärr har jag inte fler bilder på Jinnic, men mala till Viveka och be att hon lägger in en här på Ponnytrav i Fokus! Hon har säkert många…..
Jo Jinnic var jättevacker, såg ut som en stor travare i miniatyr. Han hade specialla öron också, dom stod väldigt rakt upp! När man kom in i stallet på morgonen så såg man hans öron ovanför boxdörren, och så hade han ett speciellt gnäggskri!

Fina hästar allihopa! :D nån som vet vem som är hans snabbaste avkomma? och hur många han har under 2.00? :)
Laser Ess är snabbast, om jag inte är helt ute o cyklar. Han finns i Norge. Sen kommer nog Linella Ess, och hon bor i Finland. Dom båda har gått långt under två minuter. Om det finns fler som gjort det har jag ej koll på , men det har säkert någon annan.
Ripadals Jinnic vann Kriteriet 1986 (2.24,4).
Han var snabbast i 3-årskullen, tvåa som 4-åring 2.05,4 (efter Cesita) och likaledes tvåa som 5-åring 1.56,2 (denna Cesita…).
Hans rekord var 1.45,4 auto och 1.50,3 volt. På det är han det 26:e snabbaste russet genom tiderna.
Har två med Ripadals Jinnic som far.
Maretto 6årig valack e:Ripadlas Jinnic u:Memory ue: Manfred rek 2,08,6 och Ripadlas Janco 3årig hingst e:Ripadals Jinnic u:Ripadals Cilla ue: Brunte som jag har lånat av Per Nilsson rek: 2,35,1 4starter…
Maretto på bilden

Maretto e. Ripadals Jinnic - u. Memory
Mazetti e. Trofé - u. Memory

#23 oj! ingen dålig mamma heller ;) hur många starter har han gjort? :)
vi har också en efter jinnic ; Ripadals Ramona rek 2,40 på 3 starter hon är fö diplomsto o utställd med 41p!
ojsan, dumma mej Janco morfar är ju inte brunte hahah utan Göta, ursäkta
dålig koll på min häst haha

någon som har bild på jinnic framför vagn?? :)

Här finns resultat från samtliga starter som Jinnic gjorde!
Det börjar på sida 3.

dem har jag sett;)
# 19 Alfa Dar?! Vet du någonting om henne nu?
Memory är riktigt fin ..
Här kommer två