Fodervärdsavtal
Vet någon vart man får tag i blanketter för fodervärdsavtal (ej leasing) helst nånstans på internet så man kan dra ut det..

#1 Sådana kopior är iof brott mot upphovsrätten….
#0 Jag har tillsammans med två jurister skrivit ihop ett avtal som jag tycker funkar. PMa mig så kan jag maila över det till dig.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Okej tack för upplysn.

Jag är inte någon expert alls på upphovsrättslagen, men jag tror inte att den gäller när man skriver samma sak som det står i ett avtal och skriver vem upphovsrättsmannen är… Så länge man "citerar" och inte ändrar det som står tror jag inte det är någon fara… Men jag är inte säker:/

Hej 0#. Jag skriver mina egna avtal i Microsoft Excel.
Får jag din mail så skickar jag ett exempel.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Man kan köpa fodervärdsavtal på Granngården
Har också "citerat" det köpta avtal som finns t.ex i Ridsport- tidningen. Har gjort några egna ändringar och tillägg.
Det är inget brott mot upphovsrättslagen.
Jag har gjort precis som "Inger_Torgersson" och citerat delar av Lars Deckemans fodervärdsavtal.

Tack alla för svaren men jag har redan fått ett jättebra avtal från ryttarn så tack änn en gång 
Jag skulle behöva ett fodervärdsavtal, har någon lust att mejla mig ett?
travhastar@hotmail.com

Jag behöver också ett fodervärdsavtal, någon som har lust att mejla, linn-j@hotmail.com
Men hörrni, är det verkligen en så stor utgift att lägga några tior på att köpa ett färdigt fodervärdsavtal?

#12 Jag tror att många vill se vad andra har skrivit in i sina avtal, och sen att man själv vill lägga till och kanske ändra lite så att det passar just en själv eller en viss häst. Mina fodervärdsavtal ser i grunden likadana ut men dom är alltid formade efter hästen.
Jag behöver också ett fodervärdskontrakt… någon som kan maila mig? Har ingen affär i närheten som jag kan köpa kontrakt.

#15 saknas en hel del i de kontraktet tycker jag, Sedan går det ju inte att redigera efterssom det är i pdf format.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#16 För mig duger det alldeles utmärkt och det är fritt att välja att avstå. I all välmening en länk till ett kostnadsfritt alternativ som i grunden är STC's leasingkontrakt…

Mitt fodervärdsavtal hittade jag på
http://www.noltorp.se/pdf-filer/fodervardsavtal.pdf
Om länken ej funkar sök på google "Fodervärdsavtal häst" :)