Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2129 ggr
murkel
0

Patrons Murkel

Är det någon som tävlar med en Murkelavkomma nu? Vi har en ostartad treåring.

AnnaLundin
0

Er avkomma måste vara från hans sista årgång, va? Det finns nog inte så många avkommor kvar efter honom. *kollar webstamboken* Det finns totalt 11 avkommor efter Murkel som är i startbar ålder. Patrons Trott är väl igång, är det någon mer?

Jag har haft Murkel själv på station för 9 år sen, det blev ett föl av 4 betäcka ston… (varav ett avlivades akut - ej dräktig - och betäckningsrapporten makulerades på uppmaning av dåvarande registratorn) Och hon växte tyvärr över shettismåttet, annars hade hon säkert varit ett ponnytravämne, med tanke på att hennes ett år yngre syster Blimunda är hyfsat snabb och deras mamma hade raketmotor…

murkel
0

Ja, vår Brumma (Sol-Brumma) är hans sista årgång. Vi hade honom under hans sista år. 1998-2002. Vi har fått tre avkommor efter honom.

iiirma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi ju kommit in lite på "Patrons". Min förra ponny Vetaprinsen trodde ju inte jag hade ngn ponnytravstam över huvudtaget, han var liksom ett "misstag" (inte i mina ögon alltså) Hans pappa var ju ett russ som rymde till hans mamma. Men mamman är ju efter Patrons Vivol. Kan han allstå ha travstam i sig ändå? Är det flesta Patronhästarna ponnytravare?

Becca_jansson
0

Bild på Patrons Murkel

murkel
0

Vad roligt att se Murkel på kortet!

Tyfon
0

# 1 Patrons Trott har inte statad något iår kanske i början men tror inte det!

murkel
0

Vad roligt att se Murkel på kortet! Vi körde Murkel en hel del medans vi hade honom. Det var full fart när han hade selen på sig! Han hade liksom en egen motor, behövdes inte smacka mycket!  

Patrons Vivol och Murkels pappa har väl samma far tror jag.

Nitro
0

Ponnytravskolan på Färjestad har Patrons Pompe & Pax. De är lika som bär och båda efter Murkel tror jag. De brukar starta lite då och då med travskoleelever.

Johansson
0

Vi tävlar med Patrons Trott med rekord 2,34,0 helbror med Patrons Pompe & Pax.. Dessutom fanns en hel syster till dessa vid namn Patrons Ester med rekord 2,42,?  hon är mamma till Dolores 3 år med rekord 2,29,8.. Här en bild efter andra platsen i Kriteriet för Dolores

Johansson
0

Här kommer en bild på Patrons Trott och det blir vinst..

murkel
0

Vad roligt att se och höra att Murkel fortfarande är "med i svängen".

Vi köpte Murkel 1998 av Brita Rosengren i samband med att vårt äldsta barn blev intresserad av ponnytrav. Köpte samtidigt ett körsto åt honom som han körde några lopp med och faktiskt fick vinna ett också med. Vår första avkomma efter Murkel kom vi så långt med att han sågott som var kvalklar. Han var som sin pappa, hade motor och ville springa! Tyvärr kom sjukdom in i familjen så vi var tvugna att lägga detta på hyllan. Därför är det så roligt att se bilder och höra lite information om Murkelavkommor. Vi har nu ett treårssto efter Murkel och vårt travarsto. Synd nog har hon inte fått chansen att tävla.

Johansson
0

Patrons Trott är också uppväxt hos Britta liksom sina helsyskon.

Kommer  3 åringen att komma till start, finns det en bild?? Det skulle var kul att se om de påminner om pappa.. Älskar att springa.. Dessa ponnisar har ett underbart psyke efter Murkel. Patrons Ester var SM vinnare i brukskörning en gång itiden samt elitloppstvåa..

murkel
0

Jag skulle ju vilja att hon fick en chans att prova, men tyvärr tror jag inte vi har möjlighet till detta. Hälsan och tid. Det är synd att det inte finns någon runt oss som är intresserad att ta hand om henne och ge henne en chans.

murkel
0

Glömde skriva att det är den mörkare hästen. Inte det bästa kortet.

Det är roligt att höra att ni tycker att han hade ett trevligt psyke, för det hade han minsann. Jag har fler än en gång hört motsatsen.

Johansson
0

Liknar lite Patrons Pax som nu finns i Färjestads ponnytravskola.. Hur stor är hon? Visste ni att farfarsfar var cirkushäst och blev kvar här i Sverige..

murkel
0

Tycker att Dolores har samma huvud som Murkel. Jo jag har hört något om cirkushästen Diebitch. Det är en gammal stam i Murkel. Tänk, Vår treårings farfars far är född 1942. Fyra generationer på 61 år.

Johansson
0

Ja det kanske är så för hon är lik sin mamma Patrons Ester som var en lite nättare häst än vad Patrons Trott är han har igentligen inget trav steg men stor motor och gott hjärta, medan Dolores påminner om mamma med ett längre naturligt travsteg men ett underbar fart i (detta hade mamma med men hon var paradtravare)..  Vi är allafall stormförtjusta i Murkel avkommer fast nu finns ej väl så många kvar.. och då ej inom travet. Vad gör eran andra avkommer efter Murkel?

murkel
0

De andra två avkommorna sålde vi då när vi slutade med travet. Tyvärr hamnade de inte till travintresserade, men de har det bra i allafall.

murkel
0

Kort på Murkel, 27 år gammal.Inga bra . Har ingen scanner så jag fotade av vanliga kort med digitalkameran.

murkel
0

Murkel igen. Jag lyckades inte få två kort på samma inlägg!

Johansson
0

Ser nu att Dolores har nästan samma huvud som Murkel..

Millaaann
0

Murkel va riktigt fin alltså :)