u. Hults Axmira?
Hej tänkte höra om det finns någon avkomma u. Hults Axmira?
Skulle jätte gärna vilja att ni berätta lite hur dom är osv :)
Tack på förhand!

Hults Axmira har lämnat Hults Diva, Hults Plexus, Hults Etna och Hults Raptor!
Hults Plexus har väl gått omkring 2.06 om jag inte minns fel.
Hults Axmira har även fått Xerxes Dar 2007 och Zenita Dar 2008

Ingen som kan berätta lite mer om hennes avkommor?
känner till vilka hon lämnat men skulle gärna vilja veta hur dom är att hantera o köra osv :)

#5 Får man nyfiket veta varför du är intresserad? =)
//Mickan
Jag har Hults Plexus, och han har gått som nämnts 2.06,5a och 2.06,8v. Gjorde han förra året som 5åring.
Han är väldigt snäll att hantera, sällan rädd för saker man kör förbi, så han är väldigt säker i sej själv så. Väldigt envis dock, men är väl typsikt för russ eller? :) Envisheten i kombination med att han kan bli lat ibland gör väl att han inte tar i allt vad han kan. För säger som alla andra troligen säger om sina ponnyer - han kan så mkt mer än han visat! Jag hoppas poletten ska trilla ner nu i år, så han får visa vad han går för!
Men han är en underbar ponny, väldigt social och kommer alltid galopperandes i hagen när jag ropar på honom (finns ju undantag när han travar el. skrittar också). Jag är väldigt glad över att jag fick tag i honom iaf :)
Ska bara lägga till att han är problemfri att lasta och sko med :)

#7 Han är bara såå fin! :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

#6 Det är inte så att jag ska skaffa en ny ponny ;) Men jag kör Hults Etna på banan åt ägaren och ska kvala henne nu i början på april.
#7 det låter lite som Etna då, riktigt fin ponny, som kan springa så mkt fortare än vad hon gör (det har hon bevisat på skogen)
Men det är hennes lathet som sätter stopp för henne.

Är etna där uppe nu? Bodde i Sunne förut, var med på ett bygdetrav och segare ponny har jag nog aldrig sett :)
Gick runt 2.45 tror jag.
#10 Ja, okej :) Vad kul, då måste jag följa hur det går för henne! Lat har han alltid varit, men visat många gånger att han kan va väldans framåt också, känns som de blir bättre o bättre iaf :)

jag har Hults Diva, hon har rekord på 2.27 tror jag men hon är triangelmärkt nu för en skada på korsbandet. Diva är dräktig med Allgunnens Opal G.

#11 japp det är hon, och i rättvik har hon då gått betydligt fortare än 2.45 iaf fast det var förra sommaren ;) men sjukt seg är hon
#12 ok vad roligt att han visar den sidan också ;) den visar etna bara någon gång ibland när hon få rlust ;)