Söka resultat på nätet
På Gotlandsruss i fokus pågår en debatt om varför inte SPTF kan "plocka fram" ett system där vi kan kolla resultat, kuskar och tränare precis som man kan på "stortravet".
Både Norge och Finland har sådana system så frågan är verkligen berättigad tycker jag.
Blanda er gärna i debatten på:
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Det ska ju bli så även för ponnyerna, men det ligger visst längst ner på STC:s prioriteringslista, ponnyerna har ju samma system som storhästarna så tekniken finns ju. Fast allt som ska ordnas kostar ju massa pengar, och STC ser väl i första hand till sina egna behov.
# 1 Det har legat där nere sen 1985, Bisse, det var då vi fick in alla ponnyerna i STC:s system! Nu är det verkligen på tiden! Det skulle vara bra för alla oss som har med ponnytrav att göra från uppfödare till tränare/kuskar! Ponnytrav vill dom ha, men det skall helst inte kosta för mycket pengar…….
Håller med. Nu är det väl ändå dags!

Om jag förstått det hela rätt så handlar det om prioriteringar…..
Men frågan är vem som priotiterar och vad som prioriteras före detta?
Rent tekniskt är det inte speciellt avancerat att göra en sådan funktion men det är givetvis inte gratis.
Jerker Klang,

Visst förstår man väl att det handlar om prioteringar, men är inte detta en ganska viktig grej ändå? Skulle vi ha allt samlat på ett ställe tror jag den sidan skulle vara väldigt välbesökt. Blir den välbesökt, så måste det väl ändå visa att detta var ett viktigt steg.

#5 Håller med dig till 100%. Jag ser ju hur mycket jag är inne på Norges motsvarande sida för att kolla hur det går med hästar som vi sålt dit. Som uppfödare är det en oerhört viktig funktion och som aktiv ponnytravtränare ett väldigt bra hjälpmedel…..
Jerker Klang,