OT Sommarjobb
Hejsan ^^
undrar bara hur ni gör med eran sommar :)
kommer ni skaffa sommarjobb, och "lägga" undan hästarna åt sidan, eller fixa med både sommarjobb och hästar, eller helt enkelt bara satsa på era hästar ^^
själv kommer jag fixa med både sommarjobb och hästar, men komemr fixa hästanra på kvällar och helger :)

Jag ska sommar jobba och absolut inte lägga hästarna åt sidan :)
Men då jobbar jag bara 2 ggr i veckan oxå men ändå (A)

Det är väl inte så svårt att fixa sommarjobb+häst, hade folk inte orkat jobba+ha häst så hade man bara kunnat ha häst fem veckor om året…

Det är inte så svårt att hinna med båda tycker jag :) Om jag skaffar en ny häst så tänker jag köra kvällar medans jag sommarjobbar.
blir och jobba på sommaren å ska även lägga ner tiden på hästarna:P

Sommarjobb och träna/tävla som vanligt.
Ska på prao vecka 14, trivs jag där och tycker dom det går bra så tänker jag fråga efter sommarjobb där. Ett fint travstall med trevliga människor och flera hästar på cykel/moppeavstånd, kan inte bli bättre? ;) Får se hur det blir med det efter praoen. Men jag hoppas såklart! Annars blir det sommarjobb annanstanns.

Jag ska på anställningsintervju imorgon för ett jobb. Hoppas att jag får det, kommer ha hästarna endå..
Josefinejumpforjoy.blogg.se
jag kommer ha både sommarjobb och träna min häst så gott det går, med planering funkar det ;)
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com
Det blir både jobb och träna/tävla hästarna i sommar :) det ser jag fram emot :)
Det är bara att man planerar dagarna så man hinner allt :P men natten är lång :P

har en fundering, kan man ta "ledigt" från sommarjobbet för att tex åka och tävla ??
första året jag ska sommarjobba nu, så vet inte riktigt ^^ :)

#9 Det beror väl på var man är.. När jag jobbade på restaurang förra sommaren så tog jag ledigt några timmar för att jobba på travet och fick ta igen dessa timmar en annan dag.
Vad har du sökt du sökt för jobb Ellen? :)

#9 Jag tog ledigt förra året pga av tävling och det var inte några problem.. (:

Jag har sökt 2 sommarjobb så om jag får nått så blir de både jobba och hästarna såklart:) På dom jobb jag sökt jobbar man iprincip bara förmiddagana typ 7-12 tror jag, och då är ju hela eftermddagarna lediga för hästarna:)

var letar ni efter jommarjobb ni som hittar? jag är desprat o fixaett sommarjobb och kanske ett helgjobb nu under skltid :P vill bara veta XD

#13 Jag sökte sommarjobb hos kommunen :) Jobbar när det är trav i Boden och det är bra att ha samtidigt som man går i skola :)

vad kan man gå då? när man ska söka hos kommunen?

Har ingen häst den här säsongen så, ska sommarjobba lite gran, och bara ta det lugnt på lovet!

#15 Det beror på vilka företag som erbjudit sig att ta emot sommarjobbare :) Du kan ju kontakta din kommun och fråga!

#10 funderar på western farm, men får se, kanske blir på travet annars :P

jag har ett väldigt bra sommarjobb då jag jobbar 10-16 eller 16-21 så jag hinner med hästarna på antingen förmiddagen eller eftermiddagen :D

Har just nu en unghingst som ska gå på hingstbete till sommaren så man kan väl säga att jag lägger undan hästarna under sommaren. och sommarjobba ska jag annars blir det svårt att betala hyran och äta. hehe

#19 haha vilken bild ;P

Hoppas på sommarjobb, annars får jag ju inga pengar eftersom man inte får studiebidrag på sommaren. Har sökt minst 10 st och gjort en bra CV tycker jag :P så hoppas att jag får nåt, fast det är skitsvårt att få här.
Men jag ska fixa hästarna också såklart =) Det blir väl ändå bara typ vanligt 8 timmarsjobb/dag så då är det inte värre än vad skolan tar tid nu…^^
Ska sommarjobba på en djurklinik, men är ju ljust så länge, så inga problem att hinna med o träna pållen också :)

Har sökt kommun iår igen, jobbar 13-19 och jag är en såndär som gillar att sova länge på morgonen, är helt väck innan 10 och tar 2 timmar innan jag ens kan äta frukost. (tack mamma o pappa för ni fixar hästarna på morgonen). Sen så kör jag rocky o ville när jag kommer hem och ridtränar ronja. jätte skönt att vara ute på kvällen och träna, inga bromsar alls och lagom temperatur.
jag satsar på hästen på sommaren