e: Niklas II?

Jo, såklart man gillar sin egen bäst! Men måste ju få skryta lite med att han faktiskt fått 42p och blivit BIS på utställning! Extra kul med en trav-ponny ju. 
Manicken har gjort 1.52 nånting. Han har inte så många starter i år, eftersom han var på Gotland under avelssäsongen.

Oj, alla mycket fina ! :)

Hihi, Vera har jag ridit monté på =)! Skulle starta henne med, men det blev tyvärr aldrig av =(. Men det var verkligen en jättefin häst, ville ge järnet hela tiden ;P!

#9 Hihi, tack och lov att Manicken ärvt sin exteriör från mamma! (Och lite Nepturn)
#4, 1.56 är väl inte så jättefort? Man är van att Regattas hingstar är under 1.50 ;)
Manicken ligger steget före! 

#11. Han har 1,56 i rekord för att han enbart tävlat i 4 säsonger! Han var avställd som både 4 och 5 åring. Men jag slår vad om att ingan av dina hästar ens gått 1.56? Så, snälla. Slutta gnälla!
Jo men många av regattas hingsar har gått sedan dom var 3år utan uppehåll?

Vi har haft en hel del problem med Manicken, under de första 2-3 åren! Det visade sig, att han varit sned från början, men att vi bara noterat det som "unghästfasoner". Inte anade vi onda ben och hälta, det syntes ju aldrig…
Men hallå alla hästar kan väll inte springa fort med en gång. Russen blir ju oftast bättre och bättre ju äldre dom blir. Jag tycker iallafall att Ernst Romeos tid är en bra tid. Sen är han snyg också

#16 Vad har han haft för skada, om man får fråga..?

#17 han rymde och sprang in i en annan hage. Då vart han sparkad av ett varmblod på bakknät. Sen vart det massa strul pga det. Bäckenbener flyttade sig och så vart det dålig blodgenonströmning i knät. Men nu är dett bättre och förhopningsvis kan han vara med i snabbloppen nästa år och visa vad han kan

Oj, det lät inge vidare. Usch! Vilken tur att han är bra nu då. Hoppas han går bra nästa år!

#20 Så är det med Niklas-hästarna. De allra flesta iaf, det är ju så snacket går ute på banorna. "Efter Niklas, jaha, ge henne/honom några år. De behöver mer tid. Men sen springer de utav bara den"
Hopp och skutt, spark och gnägg. Så är det bara, de är som bebisar flera år. Manicken har inte börjat använda bakbenen förrän nu… ta i när han springer. Det började han med förra året, efter en massa galoppträning.
Så, jag vet hur det är med Niklas-avkommorna.

)X
I ponnyrondens senaste nummer stod det att Niklas II inte skulle syssla med avel, eftersom han hade anlag för någon sjukdom och brister på exteriören. Varför blev han senare godkänd ändå?

#23 Tänk, det undrar jag med. Men inga defekter har väl dykt upp efter honom, eller? Gällande exteriören så kan man ju inte gnälla, eftersom han fått flera godkända soner efter sig, på ganska få avkommor. Det är ju viktigare att avelshingstar nedärver sig bra än att de själva får bra poäng.
! Vad har Manicken för travrekord nu?