SPTF's prisutdelning
Någon som vet hur det gick på SPTF's stora prisutdelningen? Vilka som fick de olika titlarna?
Skulle vara kul att veta!
jag vet några iallafall årets kuskar Nathalie Elofsson och Janina Sepällä och Jonathan Gustavsson
rätta mig om jag har fel
Årets 3 åring Kat a Tuffa Tider
årets 4 åring Kat a Angel
Årets 5 åring kat a Smedens attack
Årets äldre Hingst och valack Kat a Luffsen
Årets 3 åring Kat B Släthans Tinny
Årets 4 åring Kat B Zlatan Nick
Årets 5 åring Kat B Ramona Ernst
Årets Äldre Hingst och Valack Kat B Gumino

Grattis till alla pristagare!!!
STORT GRATTIS till Julia och Johanna för kungens pris!!!

Grattis till alla pristagare!:)
Grattis till alla pristagare :D
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com
Grattis alla :D

årets monté? =)

Grattis alla!
#9 Årets monté Häst Kat A DANIELLE
Årets monté Häst Kat B GUMINO

#9 Årets montéryttare Kat A blev Moa Thörngren och Kat B Isabelle Orsimo

Grattis alla :D

Grattis till alla som fick priser och även övriga som var nominerade :-)

Grattis alla! 

GRATTIS

GRATTIS BELLA. de vart du värd:)
Grattis alla!

Hörde at Lufsen blev årets HÄST kat A men vem blev årets häst kat B? =)

#19 Gumino…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#20 Okej! Varför alla dessa punkter? Fel häst?

#21 Absolut inte fel häst, snarare tvärtom. Finns väll ingen häst i ponnysverige som ens konkurerade om titeln anser jag.
Jerker Klang,
Iva blev så ledsen när jag kom hem så jag var tvungen att ge henne en påse morötter! =D

#23 Hehe blev hon gladare av morötterna i alla fall? =)
//Mickan
#23 Hon måste legat bra till att bli årets äldre sto 

Ett stort grattis till allla pristagare, och alla nominerade också.
Mvh Hasse

Grattis till alla duktiga ponnytravare som kämpar och står i!!!
Speciellt grattis till Nathalie Elofsson och till Johanna och Julia, Zlatan är bäst!
1:a i Guldstoet, 3:a i SM (Bästa sto), 4:a i monte SM (Bästa sto) och nästan 15.000:- insprunget. 1.41,5 i rekord.
Var en het kandidat!
Ja, hon blev på gott humör igen!

Grattis Bella

Grattis och stor kram till Jannie o Benny - ni är bästa!!
Speciellt grattis också till Jimmy & Smedens Attack, Jonathan Gustavsson, Micklos broder Zlatan Nick och Olofssons, Ramona Ernst & Jannie & Anna M, Hults Chikita & Erika!

grattis :)

Grattis till alla, både nominerade och vinnare.

GRATTIS ALLA! :D
http://carolineforsner.blogg.se/

Grattis alla pristagare!
#28 Trodde Iva var given, dock inget illa ment till "Chikkan". Men om inte Iva blev årets äldre sto vad skall hon prestera för att bli det då kan man undra… Fast å andra sidan hjälpte det inte att vinna SM och gå svenskt rekord heller. 

Grattis allihopa! :)
Kanninte förstå varför inte Iva blev årets sto? Undrar vad dom går efter för kriterier? Hoppas att ni kommer igen i år
GRATTIS allihopa och Lycka till i år 
Är det sant som ryktet säger att varken ägare, uppfödare eller hästarna blev presenterade på prisutdelningen med annat än foto och namn på hästarna i ett bildspel?

#38 Ja, tyvärr var det så. Styrelsen beklagade detta och bad alla om ursäkt på lördagen. Varför det blev så här vet jag inte men troligen någon miss i kommunikationen och tänket.
Jerker Klang,
#12 Där ser man, kul :)

#40 Var inte du där på plats och tog emot priset? :S
#39# Med andra ord någon som tagit på sig ett uppdrag utan att fullfölja det. Synd att hela styrelsen får bära hundhuvudet. Den som missat borde väl ha så mycket självkritik så att han/hon står upp för vad man INTE gjort.
GRATTIS TILL ALLA!:D hoppas man får va me där , och kanske vinna nån gång xD:P
#42 Jag tror inte det är någon som anklagar styrelsen.
Det är någon som tagit på sig ett uppdrag, missat uppfödarna i presentationer, en ursäkt är framförd. Varför ska då någon speciell nu gå ut och ta på sig detta? Misstag sker.
Däremot kan man ifrågasätta varför inte bildspelet på SPTFs hemsida är uppdaterat med uppfördarna? Det kan ändå inte vara en miss, det är rent dåligt.
Mvh Hasse
Grattis till alla =)
#44 Så fort de saknade uppgifterna kom till min e-postlåda, fixade jag bildspelet och överlämnade en ny fil till webbmaster.
Ber än en gång om ursäkt från styrelsen för att inte dessa presenterades vid priscermonien.
Arne Florqvist
Ordf.
Grattis till alla pristagarna och uppfödarna! Vi var i alla fall nominerade!

STORT GRATTIS till Isabella Orsimo :D även om inte montékungen blev nominerad så vann ju du iallafall.
*25 Vad sägs om Gransjöns Kinder då som segrade i 5-årsmästerskapet, har under året gått nytt svenskt rekord i auto, även nytt svenskt rekord i monté både volt och auto. Vad mer skall man göra för att uppnå för att bli årets 5-åring.
Det var inte bara ägare, uppfödare och kusk man "missade" att presentera, utan man skulle ha presenterat alla nominerade och refererat om vad de gjort under året för att bli nominerade. Även en bild på de nominerade hade varit intressant att se. Det fanns en hel del både ägare, uppfödare, ryttare och körsven som åkt långt, och sedan inte ens bli omnämnd.
När man gör en röstning på Sptf:s hemsida så bör man även presentera hästarna och tala om vad de presterat under året. Det finns många som bara röstar på välkända namn.

#49 Instämmer helt med dig faktistk, bra skrivet.
Jag brydde mig inte om att åka dit även om vi hade häst nominerad, man blir inbjuden men du får stå för hela kalaset själv , mat , resa , hotel osv. När man vet att ändå att man inte har chans att vinna (tycker att det var rätt häst som vann i vårans hästs ådlersgrupp) , men dottern var där uppe ändå och det hade kanske varit kul för de som var där att få höra att deras hästar var bland de nominerade och varför tex.

Hade även varit roligt att se resultatet av folkets röster och se hur det stämmer överens av utgången 

#49, #50 Kan bara hålla med…..
#51 En samanställning av rösterna från SPTFs hemsida finns utlagda på hemsidan….
Jerker Klang,
Jag håller med föregående talare om att SPTF borde presentera hästarna bättre. Allt kan bli bättre till nästa år.
Sen tycker jag också att SPTF ska utse årets häst i alla kategorier. Det är alldeles för mycket "kompis" röstande..
#41 Nej, tyvärr inte.
Såg i bildspelet att det stog 7 starter 7 segrar. Har dom inte kollat upp riktigt eller tänkt på nåt annat sätt? Tror jag red iallafall 15 lopp förra året och vann 9 :)
#49 Ja vi kan väl konstatera att det är hård konkurrens, och att svenska ponnytravet håller en hög klass. Många mycket duktiga ponnyer har vi.
Mvh Hasse

#49 Instämmer med dig i "När man gör en röstning på Sptf:s hemsida så bör man även presentera hästarna och tala om vad de presterat under året. Det finns många som bara röstar på välkända namn". Ytterligare ett exempel på en häst, Ramona Mustang, som vann Guldstoet och sprang Svenskt rekord i volt som inte blev årets sto.

#52 Vart ligger den jag har tittat innan och inte sett den , den har kanske kommit dit efter att jag har varit och kollat då

Jerker Klang,

#58 Hittade det men när jag kollade första gången var det inte där.