Russ från Lojsta?
Hej alla ponnyälskare!
Finns det någon som har en eller flera russ ifrån Lojstahed? Jag har lovat hushållssällskapet att hitta så mkt reultat som möjligt från hästarna som sålts därifrån. Det vore bra om infon kom med i katalogen då stona kan ev få en höjning av sin bokstav på premieringen. Det är det bästa resultat som ska vara med, travrek, utställningspoäng (med datum) och stamboksnummer (gäller endast ston).
Ett stort tack till alla som kan hjälpa mig. Det underlättar
Svara på tråden eller maila till mig rebeccajan89@hotmail.com

Ja har =).. Men de vet du ju.. Min kära Klipping.. Men han får utställningsresultat nästa år..
Han kommer nog att få 38-39p syskonen är inga höjdare när det gäller utställning.

38-39 är väl bra.. eller? Det tycker iaf jag.
Exakt, 38-39p ÄR bra

Ligist f-00
u. Ira e. Juventus
arbetar som travskoleponny,
har kvalat för några år sen men ska ut på banorna i vår igen
#3 ja räknar inte med några höjdarpoäng han är ju liten å grov.. Men ja tycker han har hemskt fins steg.. men 38-39 de duger.. Kalle balle fick ju bra poäng..
Du ja undrar bara om han kommer visa hingst fasoner som han gör när mamma går med han inne på travet.. han är valack =)

Vi har en på våran ponnyskola på Åby. Lojsta hector, tre år nykastrerad ej startad eller kvalad.

Vi hadde en for noen år siden. Lojsta Gotland født 1989. E: Inter U Marickan (tror det staves slik).
Han gikk en del løp i Norge med ok resultat. Vant blant annet Norges første rene russløp. Senere ble han solgt til Bergen hvor han dominerte i flere år, vant en del løp og satte banerekorder mange ganger. Han ble ikke stilt ut i Norge.
Hej!
Våran avkomma från heden heter Lojstas Blondie e:John Russ U: Liana.
Hon fick 41 poäng på guldruss.

Jaritza 3873
e Kanel u Maritza
Rekord 2.14,1
Diplom 2000
Harmonisk av god rastyp. Vackert huvud, lång hals, bra bog, stark överlinje, välformat kors. Något tåvid fram. Avspänd vägvinnande skritt. Lätt vägvinnande trav. 9-8-7-9-8=41p
BIM Nordruss 2003
Är nu konstaterat dräktig med Tejas Monljus
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
min Fd sköthäst va från lojsta =)
lojstahedens Rustibus =)
han har gått på trav i sina unga dar men jag minns inte hur snabbt han sprang =/

Ingenting 123 född 01 u: Ira e: Junisorken.
Rek 2.28.3
Hejsan ! :)
Jag har en russ hingst född 2005 från Lojsta Hed. Han är e: John Russ u: Sippan ue: Junisorken.