Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 5073 ggr
Midlingur
0

Sulky

Skulle gärna vilja ha tips på en sulky av bra kvalité passande shettis (EJ shettis/russ). Gärna bilder och prisuppgifter också!

Nitro
0

Royal är ju helt överlägsna tycker jag!
jag har själv en royal super light till russ och en skönare och bättre vagn har då jag aldrig suttit i.
Kostar 12.000:- + moms tror jag.
Hemsida www.royalsulky.se

Midlingur
0

För dyr! Tack ändå.

Nitro
0

Okej. Annars är Kumlavagnen den bästa till lågt pris isf. En ganska enkel vagn men jätteskön :)  Finns både till shettis & russ och jag tror de kostar runt 3-3500 kronor.
Bättre prisklass kanske?

Midlingur
0

#3 Det lät bättre ;)

jessssica
0

Japp Kumlavagnarna är jättebra ;)

Millaaann
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sen finns ju då champion. tror den kostar 3000 plus moms.. :)

linnri
0

Finns ju Desperado, en snygg och rätt billig vagn. kostar 5500kr.
(Inte så bra bild)

~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

proffset
0

hur får man tag på desperado?

proffset
0

hur får man tag på desperado?

muskot
0

Kumlavagnarna kostar 5000kr, och championvagnarna kostar runt 4-5000 plus moms. Camilla ;) Du är dåligt uppdaterad.. hehe

stallnysater
0

Skulle gärna vilja veta VART man kan få tag på en Championvagn (ny alltså)…

Någon som vet?????

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Millaaann
0

Men på min på tid…. ;)..dom säljs i skåne men kan säkert leverars uppåt… :P Nilla kanske har bättre koll på d :)

linnri
0

Om man ringer till Seppo Halunen, han finns i Sala. Man kan nog antingen maila honom på; ashtro@tiscali.se 
eller ringa honom på tel. 073 - 94 83 108 
Där kan man få tag på Desperado vagnarna. Det finns även russ sulkyer.

CarolaCarro
0

Desperado.. Oj där såg ja min nya vagn =).. Den va ju snygg.. Dags å börja spara..

linnri
0

# 14
Jag vet, den är otroligt snygg. Och den är ju ändå rätt hyffsat billig. Med tanke på hur det ser ut på sulky marknaden. Ska köpa en nu i vinter. :)

Nitro
0

Hehe när jag köpte kumlavagn för 4 år sen kosta den 3000 iaf ;P

FridaSimonsson
0

Gör som mig här med Dagobert kör jag Royal ; )

(bilden)

FridaSimonsson
0

justja, de finns begangnade royal ponny vagnar

så jag tkr du ringer micke för royal

kan fixa nr om du vill ?

[cancan]
0

Jag tycker bäst om chevisulkyerna..!

_caroline_
0

Håller med #19!

proffset
0

#17, hon skrev ju att hon inte ville ha Royal? :P

johannafl
0

jag tycker att sprinter sulkyn är jätte bra! tror att den kostar typ 5000kr. och så är den ju snygg också.

FridaSimonsson
0

ja, inte en ny för 10.000 ja?

Men de finns begangnade inne på royal shoppen i skeå

där köpte jag min shettis royal

Midlingur
0

#6 Var hittar man Championsulkyn då?

Millaaann
0

#24 Det skrev jag i #12 :P…den görs i skåne, klippan, men den kan säkert levereras uppåt landet. :)

Midlingur
0

#25 Behövs inte, bor nära Klippan ;)

Millaaann
0

Hehe okii då kanske du känner Kurt Pålsson, nämligen han som gör dom :P.. Han som ägde Regatta o alla bra stona :)

_JonnaRoos_
0

Jag har en custom, lätt skönast och SNYGGAST;)

thilda-
0

jag har en championsulky tillsalu ;)

DubbelE
0

#28, håller med dig helt!…vi har sånna till varmbloden o dom e helt super….sköna att sitta i o snygga ;)

_JonnaRoos_
0

ja:)

iiirma
0

#28 Det visste jag inte ens att det fanns till ponny :S men det har vi till varmbloden :)

_JonnaRoos_
0

nej det är väll typ jag och Lähdekorpi som har det?!

Mollberg
0

Nää Jonna, Mackan har också en ny Custom!! :P

FridaSimonsson
0

Jag tkr inte att Custom är så snyggt, de är för lite detaljer annat äre me Royal

Sen har Svanstedt åsso en custom

jag skulle ha fått köpa en för jag känner han som håller på med Custom han är ofta i Jespers stall och han sade att jag hade fått köpa en väldigt billigt.

_JonnaRoos_
0

okej sorry, ah viktor viste jag ju hade en;) glömde bara det! jaja markus har ju skafffat en nu isf, haha !

jessssica
0

VAR KAN MAN KÖPA SPRINTESULKYERNA????? De är såå fina #22 kostar de bara 5000:- Gu va bra måste få reda på var de finns :)

DubbelE
0
LindaBlomberg
0

Jag hade en sprinter sulky men kan säga att det var usel kvalitet! HAr en champion sulky också, den har varit med om allt möjligt men är fortfarande hel och bra. Sprintervagnen höll inte för något, en tjej på banan hennes häst gjorde något så skakkeln vek sig, en annan häst galopperade och då lossnade skakkeln, så den vågar jag inte köra i.

_JonnaRoos_
0

Jag lånade en spriner vagn i varettes första start för mej, den satt man jätte oskönt i + att den lät som fan:( jag gillar den verkligen inte!

jaegeer
0

Har aldrig suttit i en sprinter men dom är iaf snygga;)

Nån som har någon sådan beg, tillsalu? Glad

proffset
0

Sprinter är himla tunga också! Har sett mååånga exempel där skacklarna har vikt sig direkt… uachh..

FridaNyberg
0

Jag har en sprinter, men jag gillar den inte så värst mycket. Min häst slog i våras och träffade fotstödet så det gick sönder. Tycker dom borde hålla för mer än så. Och dom är inte så värst sköna.

Har kört i Royal och dom är överlägnsa =)! Även Custom, men har bara kört i Custom till stor häst.

jessssica
0

#39 #40 #42 #43 Låter verkligen inte bra,  tror att ja har ångrat mej taha :P såg på nån mer sida där de sålde sprinter och royal och sprintervagnarna till ponnyerna kostade 9700:- !!!!!!! de vill inte jag betala om det är sånt skräp ;P

LindaBlomberg
0

sprintervagnarna kanske är snygga men jag skulle satsa på kvalitet före. Inte så kul att ha en skenande häst för att skakkeln brister i galoppen!

LindaBlomberg
0

champion vagnarna kostar 4500 + moms! Vi har en ganska så gammal, en del av hästarna har stuckit halva gotland runt men det har bara varit att räta till skaklarna lite så fungerar den hur bra som helst! Det är vad jag kommer att köpa för dom vagnarna litar jag på. Är det någon som haft problem med sin champion sulky?

muskot
0

Jag har sett och varit med om jätte många champion sulkyer där skalmarna har vikt sig hur lätt som helst, till och med delats mitt av utan att hästen gjort ett piss! Så jag litar inte på dom alls, och skalmarna är jättetunna.

LindaBlomberg
0

Ok är det dom nyare? Vi Har en lite äldre men den har hållit riktigt bra.

Hanne
0

Jag hade en royal med träskalmar, superskön, men kanske lite dyr, men de var den värd…

Cherriese
0

de äldre campion håller för allt, kankse inte riktigt men ni fattar.. :) men de nya är mycket vekare, spec de med rörskalmar, jag minns hur de gick när grafit börja bocka med pekka på kalmar för några år sen, skalmarna vek sig totalt pekka satt på banan som tur va hände det inget mer..

_JonnaRoos_
0

#50 Haha bamse är en riktig liten lus han;) haha, viste du att han är i rättvik Erika?

Hannna
0

Jag har den championvagnen nu som bamse hade sönder;) Nya skalmar bara:P

LindaBlomberg
0

TILL HANNA. Hände det inte något i finalen till 5årsbaggen på visby, såg ngt där men har ingen aning om vad som hände, höll din vagn, för det var en champion du hade?

Hannna
0

Hej, jo Nemos och min vagn hakade ihop kort efter start så svårt att mitt hjul blev så förstört att det slutade rulla, därför hände den här olyckan då, hjulet blev ju trasigt men det har ju ingenting med vagnen att göra direkt:P