Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettavel
Läst 3339 ggr
giffan
0

Shettis föl.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur många här har shettis föl, födda i år??

Kan ni inte lägga in lite bilder på era fölisar, och tala om hur stora de är och vid villken ålder.

Har själv ett föl som jag tycker ser hemskt stor ut…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

maggan
0

Leia två månader

AnnaLundin
0

KUL idé!

Hippotekets Hia-Hia
född i maj, e. Zeb RS 438 u. Hippotekets Esska RS 5585 (2.58 som treåring)
Hur stor hon är? Inte särskilt stor… nånstans mellan 80-90 cm skulle jag gissa.

maggan
0

Hiawatha fyra månader

AnnaLundin
0

fortsätter med

**Hippotekets HocusPocus
**född i april, e. Röding RS 405 u. Hippotekets Cocos RS 5586
Pytteliten…. Är väl cirkus 10 cm mindre än Hia-Hia, så nån stor ponny blir han INTE! :D

AnnaLundin
0

#0 Det är väldigt olika hur de växer, vissa föl är nästan lika stora som sina mödrar vid den här tiden, andra är småååå…

Hannna
0

Har något kort, Sinderella e. Gläntans Domino u. Lady u.u Loffa Desirée. Här är hon ca 7-8 månader, en riktig minishettis, en kopia av sin mamma som bara mäter 96cm över manken.

Hannna
0

Sinderella för övrigt född 2005. Årets föl, alldeles nyfött här, bara ett par dagar gammalt på kortet:) Helbror med Sinderella, kommer nog inte heller bli någon stor-typ, men större än sin syster i alla fall:)

Kris_J
0

Här är Expensive, han är på bilden 3 månader och 80cm hög. Bilden är tagen 22 oktober. Han är e Jolly Rogerof Marshwood som är 102 cm , U Roshems Elsa som är 98 cm. Skulle tippa att han blir runt metern.

#0 Vad är det för stam på fölet? Av den kan man ju sia lite om förväntad mankhöjd. Hur stor är den nu?

Veritas odium paretFörvånad

VeronicaP
0

Ja här kommer ett kort på Slättens Mowgli han är 5 månader på bilden och ja hur hög kan han vara då , hans mamma är nog ca 98 cm och han är nog 90-95 cm tror jag faktiskt att han är .

VeronicaP
0

Sen har vi våran lilla köttbulle *S* han är ca 1 månad på bilden och han är inte alls stor , han var 54 cm när han föddes och nu vid ca 6 månaders ålder så är han nog kanptt 80 cm han ser ut som en pygmee mot de andra.

VeronicaP
0

Slättens Ajax är ungefär lika hög som Mowgli

VeronicaP
0

Slättens James Bond lika så samma höjd

VeronicaP
0

Slättens Magica de Hex är också lika hög som de övriga fölen , men hon lär nog inte bli så mycket högre än 102 cm , det har jag kommit fram till att jämföra hennes skenben med hennes mamma och de är nästan lika långa och på det viset kan man ungefär räkan ut hur höga de blir som färdiga då deras skenben är de som växer minst eller vad man ska säga

Kris_J
0

#13 De där med skenan brukar ju stämma.

Veritas odium paretFörvånad

giffan
0

#8 han är en egentillverkad liten goding. E: Nordman II U: Loranga II UE:Käringehults Max.

Jag har inte mätt honom, men han är minst lika stor som sin mamma som mäter 105cm Förvånad  Pappan är oxå 105cm….

Ska mäta skenbenen och se hur det kan stämma….

Fina fölungar alla har…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annette
0

Under rubriken Fölboxen på Shetland iFokus har vi massor av bilder på Shetlandsföl.

Välkomna! www.shetlandsponny.ifokus.se