Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2885 ggr
ryttarn
0

Startlista till Påskbomben

Startlistan till VPTS Påskbomben finns nu utlagd på VPTS hemsida.

www.vpts.se

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tittar man på hur hästarna står handipappade jämfört med om det skulle vara rekordhcp på samma distanser så är det Tojaker ML, Lillsnyggen och Hults Bonito som tjänar mest, alla över 100m!

Det är ett lopp över medeldistans så jag tvivlar inte på att tilläggshästarna kommer hinna ikapp de övriga.

Jag tror att Tojaker ML snart är i täten, med Lillsnyggen spressandes och att dessa två fightas om ledningen. På upploppet kommer Bonito i full fart och tar segern före Tojaker ML och jag tror Lillsnyggens galopper kommer sätta honom på en tredjeplats.

Mitt tips: 9 - 6 - 8

Lycka till allihopa!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

MartinaFrick
0

Tror på Tokajer ML, men även Lill Snyggen och Hults Bonito har en chans att ta hem detta lopp! Intressant!

Jennie_A
0

Få hästar för ett lopp med så mycket prispengar! Hur kommer det sig, tro?

ahlblom
0

Enligt min åsikt är det en dålig proposition..

divansson
0

Sen kanske de inte är alla som är klara för start än heller.

Blir nog inte mycket till lopp enligt mig, men ändå kul att se såklart :)  Kommer vi me med varmblodet o vädret inte är förjävligt så ska ja ta lite bilder :P

johannaolofsson
0

#1 måste bara få säga att jag inte tyckte det var särskilt schysst skrivet att Lill-Snyggens galopper kommer kommer sätta honom på en 3:e plats, loppet har väl inte gått änFörvånad? Jag tror och hoppas att han håller sig i trav!

Jag tror precis som #2 att detta lopp kommer att stå mellan Lill-Snyggen, Hults Bonito och Tokajer ML.

#3 Vi hade gärna åkt dit i år igen, men Pralinus saknar form och Zlatan får inte vara med.

ryttarn
0

#6 När man skriver ett tipps så tar man med de faktorer som man anser är adekvata för påverkan av resultatet. Givetvis har inte loppet gått ännu, det är ju det ett tipps går ut på. att försöka förutsäga loppet.

Sedan tror jag att Sandra har varit med tillräckligt länge i detta geamet för att inte ta ill upp om någon tror att lillsnyggen, som har fyra g i de fem senaste starterna, kanske förlorar lite pga det. Tipps är tipps, inte något annat.

Jerker Klang,

www.isil.se

Teja-Bea
0

Självklart hoppas även jag att Lillsnyggen kommer trava hela loppet! Jag håller tummarna för Sandra och Snyggen!

Men som #7 sa, min tipps (min tro) är att Lillsnyggens galopp eller inte galopp kan avgöra hans 2:a eller 3:eplats!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

hannabrink
0

Tror också att det står mellan Tokajer ML, Lill Snyggen och Hults Bonito :)

ebba93
0

hejja lillis och sandra:D

morrfar
0

Läs startlistorna lite bättre. Det är faktiskt fler som har många G-n i loppen. Avser påskbomben på Färjestad.

ryttarn
0

#11 men snälla nån, häng inte upp dig på detaljer. Gör man ett tipps är det många faktorer som spelar in, framförallt tipparens tankar runt hur olika hästar har sett ut i lopp man sett.

Sedan tycker jag att du skall läsa sista punkten under tänk på i skrivreglerna…

Jerker Klang,

www.isil.se

ruter
0

Varför är loppet stängt för yngre hästar?

ryttarn
0

#13 Svaret på den frågan vet du säkerligen från tidigare diskussioner.

Uppmanar även dig till att läsa sista punkten under tänk på i skrivreglerna…

Jerker Klang,

www.isil.se

Tusen
0

#3 Alla tävlar inte om pengar. Efter att ha tävlat med peninghandicap under några år har t.ex. vi beslutat oss för att inte ställa upp i lopp med mycket pengar i. Det kostar mer än det smakar.  Tycker vi.Flört

Fast har man, som ni, en häst som går så fort som Iva gör och dessutom redan har rätt mycket pengar på sig spelar det kanske inte lika stor roll som för oss.

ruter
0

"14

Nej, vet faktiskt inte det. Förklara gärna.

Tusen
0

#16 På den här länken står det lite mer om varför.Glad

Diskriminering

ruter
0

"17

Får man stänga för yngre, men inte för äldre är det rätt uppfattat?

Jennie_A
0

#15 Nej det är uppenbart det. Fast när det är så här mycket borde det locka långväga gäster kan man tycka. Inte bara hästar från mellansverige…

Tusen
0

#18 Nu är inte jag expert på ämnet men vad jag har förstått så kan man ibland även få stänga för äldre i vissa enstaka fall om det finns en motivering som håller. Men att utestänga hästar oavsett ålder under en hel tävlingsdag, som någon klubb hade gjort propförslag på, är dock inte tillåtet.

Nitro
0

Tänkte bara dela med mig av lite resultat.
Pulvret vann på 52,5.

Lill-Snyggen tvåa några längder bakom

Pannans Linus trea.

Kristina-
0
  1. Pulvret           1.52,5
  2. Lill Snyggen    1.52 9
  3. Pannans Linus 1.53,6
  4. Tokajer ML      1.53,8
  5. Winst              1.58,4

Arnold 2.14,6

Löndalas Vilde Bill och Hults Bonito dg. Chivas struken.

johannaolofsson
0

Grattis!

PFWZJJ
0

Grattis! :)

ThereseE
0

Grattis Karin!

Johansson
0

Grattis Karin och Pulvret alltid lika fina som alltid när det är vår!!!

Fam Olsson APTK

marika-J
0

Grattis till segraren och övriga placerade!