Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 865 ggr
Cnox
0

Dagar mellan start

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har kollat upp lite lopp för min ponny som passar utmärkt. men jag har glömt hur man får göra med dagar emellan loppen.

om jag startar 4 maj och 9 maj. Får jag då starta 13 maj också?

StuteriSolo
0

om man startar i dubbeltrav ska hästen ha en vecka ledigt därefter, så i ditt exempel är det ju fem dagar emellan, så det ska gå utmärkt

Tusen
0

Så här är det. Om man startar med endast en vilodag emellan skall hästen ha minst 5 hela vilodagar till nästa start oavsett antal starter de andra dagarna. I ditt fall är det 4 dagar mellan dina två första starter och då finns inga restriktioner för när nästa start kan ske mer än att man inte får starta två dagar efter varandra.

Så du får alltså starta alla tre dagarna. Inga problem.Flört

Mer att läsa på SPTF´s hemsida i reglementet.

Cnox
0

Tusen tack!!

CarinaO
0

Visst kan man anm till två tävlingar samma dag? Det är tre dagar mellan tävlingarna..

Tusen
0

#4 Om jag förstått dig rätt så går anmälningstiden ut samma dag men tävlingsdagarna skiljer det tre dagar emellan. I så fall är det bara att anmäla på. Anmälningsdatum är mer till för att arrangörerna ska hinna lägga loppen. Har inget med hästen, direkt att göra.

CarinaO
0

#4 Jo precis anm är samma dag för bägge loppen,men tre dar mellan

Tack för ditt svar :)

Scillajsa
0

#6 när ska ni ut och starta? Måste hålla mig underrättad är jätte nyfiken på hur det går för pärlan i år :)

CarinaO
0

#7 Vi tänkte anm till Skellefteå den 22:e och så har Ume heldag den 26:e.. sen har han inget förrän i Juni i Boden :)

madde89
0

har ni lite lopp där uppe i norr??

CarinaO
0

#9 Jo just nu iallfall,i Maj finns det bara för A ponny..men blir nog bättre till sommaren.