Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 2477 ggr
iiirma
0

Vilka har stora travare?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det många inom ponntravet som även har stora travare hemma?

Vi har ett sto som vi tävlade med, nu är hon mamma till våra andra (5 st, en var tyvärr med i en olycka som 3åring och dog :/) En är dock skadad, tränas lite lugnt, en föddes i år, men de andra två tävlar nu! ^^ Så vi har 5 varmblod med andra ord ;)

Bifogar bild på fölet, Excessive Suit

Anna_
0

Min styvpappa äger 2 st. I stallet där jag hjälper till och jobbar ibland står det runt 25 travare.

Hannna
0

jag äger en själv:) Eller halva rättare sagt. Hon var ute på förra årets kriterie auktion men ropades tillbaka, strax därefter fick jag henne. Har kört in henne och tränat henne själv sedan hon kom. En bild på henne:)

Oskar Florhed
0

Jaa.. självklart

Boode
0

Japp, har ingen egen just nu utan hjälper till i ett stall med 5 st. Varav den ena av dom väntar "mitt" föl som ska födas i maj nästa år. Så först då får jag min egen stortravare.

SofiaLindh
0

=)

SofiaLindh
0

Vi har 2 och 1 "halv" stora stravare, 2 kallblod och ett varmblod.

_JonnaRoos_
0

Hallå;) Jag är hos Leif Witasp, där har jag 2 egna passhästar, Turbo Sund & Sara Nobell! Dom är ju riktigt bra:D Turbo har jag tatt hand om sedan han var 1,5 och kom till oss Sara sedan hon var 2! Sedan kör jag och tar hand om 3 till, 2st 2åringar å en 1,5 åring:)

Spicy Knight e. Scarlet Night -04

Yahaa Brodda e.Varenne -04

Yurrae Boko e. Muscle Yankee u. Rae Boko - 05

Fint stammade åså:) Kan säga att det är relativt lovande, iaf Spicy!

Cecilia_
0

vi har ett varmblod Solöns Electra hon är 3 år e; giant chill, startad 3 gånger..

FridaNyberg
0

Har ingen egen ännu, men det kommer nog snart ;)! men jag har mitt russ i ett amatör stall med 20 hästar. Hjälper till där varje dag och har två passhästar sär nu för tilfället. Men ha haft hand om en travare, Just Try(*1999 e:Somatic u:Gabriella Queen) sen han var 4 och han är nästan som min egen. är tyvärr skadad nu, så han är på bete. Men som sagt, jag kör varmblod varje dag, ska ju gå över från ponny till varmblod snart ändå =)! Det är Just Try på bilden =)!

[lufsen]
0

vi har 5 stora travare hemma praivet ås digital imitch jakpot ås ming dynasty,oblitch ås men har massor av stora förmärrar hemma

Hannna
0

Förutom Rozzie då så står det ett 80-talet travare hemma på gården:)

Är det många som ska ta licens/tar licens/har licens för stor häst med?

iiirma
0

#11 Jag ska nog inte satsa på travet på heltid, men jag ska nog ha en eller två travare och bli amatörtränare, sen lämnar jag kuskdelen åt proffsen ;)

På bilden är det 3åringen Exquisite Suit

giffan
0

Vi har varmblod, men jag skulle så gärna ha ett eller två kallblod oxå, men då blir det så långa resor för att starta, så det får nog vara ett tag.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

jessssica
0

Vi har två 4-åriga kallblod och så deras mammor hemma som är 12 och 16 år!=)

Cecilia_
0

Jag ska ta min licens till våren…

narra
1

I min familj så har vi runt 8st hästar och bara en av dom är ett russ men hon har sälskapp av syrrans ponny hagge!!Glad

Impulz
0

Ja! Har 3 varmblod hemma på gården, och 3 ponnyer (just nu)

RussPower
0

Mai Betzy. Nu betäckt med Steinsvad Eld.

FridaNyberg
0

#11 jag har min licens så gott som klar, bara inte åldern att ta ut den =(. Men vid årsskiftet så ska jag ta ut den =)! Bara läkarintyg och dressregistrering kvar.

Becca_jansson
0

Vi har ett travarsto hemma hon tävlade som tvååring tror jag Flapper heter hon född 1996 e. Piper Cub u. Blazing Harriet ue. Speed In Action. Hon har travrek 1.20,8 5.600kr.

Svartkrut
0

Jag har 2 varmblod.. Resten är russ och shettisar. (D.v.s. 10 ponnier)  På bilden är det Energy.  e. Meadowbranch Lucky   u. Aurora Ness   /ue. Pay Ribb

divansson
0

jag har en ponnytravare och sen har vi tre varmblod hemma också. två tvååringar, som båda två tävlar och båda köptes på kriterieauktionen förra året så har vi en ettåring som vi köpte på kriterieauktionen i år..   

det är Yang Scoop (han vi köpte i år) på bilden..

johanna9
0

jag har en stor. Farong. sen har jag amtörlicens och monte licens, håller på och tar kör licens. bilden är på Farong.

Mickan
0

I det stallet ja står har vi en stor travare..en treåring kallblodsvalack=) Rasken!=)

Universum
0

Har ingea egna varmblod nu men har haft. Men jag har just nu fyra pass hästar (1,5 åringar) får väl se om det blir fler som kommer in på inkörning. Har två utav mycket bra stamm vad sägs om Pine chip- Oki princess och muscles yankee- Princess ride.

Sedan har jag tre gotlandsruss hemma.

Ogge
0

Vi har nyss köpt en starthäst Nordsvensk förståss,kommer från Norge och heter JONAS JO, så har vi en shettis och ett russ Glad

Mollberg
0

Jag har igen egen stor häst men jag har två passhästar som Mickis (lufsen) tidigare nämnt; Jackpot Ås och Ming Dynasty. Ska ta licens i vår :)

_JonnaRoos_
0

Jag håller på att ta både Monté Och Kör licens nu!

ryttarn
0

Nej, fullt tillräckligt med 11 ponnyer…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Impulz
0

#11 Jag hade tänkt att jag skulle ta montélicens i vår, men körningen tror jag att jag lämnar till andra, mycket roligare med russ!

juliapettersson
0

Jag kör lite då å då åt grannarna, stall Thiger, hästar med samma stallnamn. Meen ponnyerna är grymt mkt roligare, varmisarna springer ju bara rakt fram utan problem ;D

Mollberg
0

Jag tycker att ponnysar och varmblod är roliga på olika sätt.

Varmbloden går mycket snabbare, det är liksom mer på allvar, men med ponnysarna så kan man "pyssla" lite mer, kanske ändra utrustning, lite boots där och korta några hål på käken där och så. Ponnysarna är också mycket mer svårkörda än varmbloden.

Hannna
0

Ja en del varmblod är säkert mycket lättare att köra än ponnier, men det är ju inte det som är det svåra med de stora:P Utan det är ju själva loppkörningen, finns inte så mycket taktik/loppupplägg inom ponnytravet precis:P Och sen att disponera sin häst krafter, så man har krut kvar när mållinjen närmar sig:)

Mareld var dock en ponny som inte pallade att dra i spets i den allra högsta klassen, var tvungen att få lite draghjälp för att kämpa ända in i mål, men sen när man vred ut henne så gick hon ju förbi "allt".

Man kan väl ändra lika mycket på utrustingen på en ponny som på ett varmblod?:P Mycket sko-ryck hit och dit:P

Mollberg
0

Vi trixar i alla fall mer med ponnysarna än med varmbloden. Visst, man kan ändra saker på alla hästar men vi gör det mer på ponnysarna.

Hannna
0

Okej:) kanske har svårbalanserade ponnier:P Men tycker inte det spelar någon roll om man ändrar mer på utrustning eller ej. :P

När man kör de stora har man helt enkelt mer häst mellan skalmarna, härlig känsla:):)

ozzkan
0

Men kommer ihåg en gång när Mareld verkligen drog i ledningen, femårsmästerskapet som han vann på 1,46 tror jag. Men jag tycker nästan det är synd att man kör så fort man kan med ponnyer hela tiden, hade varit roligt att köra lopp me stor häst.

Hannna
0

#36 Ja men det var ju inte i högsta klassen.:) Med högsta klassen menar jag när ponnierna går ner mot 1.42-43 i alla fall.

Jag tror inte en ponny ens KAN springa sitt fortaste ett helt lopp, de tar inte alls ut sig på samma sätt som varmbloden gör. och jag förtstår inte riktigt varför man inte ska köra fullt på sin ponny i ett lopp? Är inte det det hela går ut på? För man måste ju köra för bästa möjliga placering. Följer dig inte alls:P

EllaMarine
0

Hm .. Ella, medryttarhästen min .. :) Hon är ju stortravare. Fast hon gjorde bara 2 starter .. FundersamFlört

Ella Marine heter hon .. kallblodssto, e. Marine Svarten u. Stjärnpella f.1997 .. och svart ;) Fast, hon har lite tecken också :P

Nu är hon dräktig med Järvsöfaks .. och nästa år runt maj-juni hoppas vi att en snygg blivande världsstjärna dimper ner i hagen någon solig dag SkrattandeFlört

linnrisedal
0

Jajamensa.. eller a min mamma har 1,5 varmblod, en 14 årig travare som hon rider på, sen en nu 2 åring H.B.Party efter Victory Party och Vienna Gallant, bra stamm asså :) gått premie Hingst e han.. trevlig men naffsig lite sak. ! fin att titta på och köra :) hon e delägare  med en annan "gubbe"  haha

På Bilden "Hobbe" i Januari med en av hans ägare Ronny

_caroline_
0

Vi har 2 stora hemma, Alvena Leela och Barbei. Jag tycker det är roligare med varmbloden en med ponnytravarna, tycker som #35 mer häst liksom. Ska ta F-licens till våren:)

equuleus
0

Vi har en storhäst hemma vid namn Mr pop, dock är han slut som trav häst nu så han går bara i hagen som sällskap åt min lilla ponny =)  Sen har vi köpt en 1åring efter victory abroad som heter Quito Bay, är nere hos Ulf Stenströmmer nu och blir inkörd och upptränad.

ozzkan
0

#37 Jo men ja tyckte bara de va häftigt att se den gången! =P

Nene, men ja mena inte att de va synd på det sättet eller så utan de skulle vara roligt att köra mer taktik, då gäller det som sagt att ha så mycke krut som möjligt kvar när mållinjen närmar sig! =P
Jag kör självklart så fort ja kan genom hela loppet, ändå är ju hästen inte trött när den kommer i mål, så därför kör man ju så fort man kan hela vägen!

williemarrone
0

Vi har 4 varmblodstravare !!

F_aanyy
0

Jag har ett eget varmlod e. General November och u. Classique Freline så det är superstam på honom, han är 3 år och är i träning uppe hos några amatörtränare.

Florett
0

Jag har ingen egen travare, men jag lånar en som jag tar motélicens med. Försöker även att åka över till fastlandet på loven där jag hjälper en travränare. Men i framtiden vill jag ha ett eget varmblod.

divansson
0

Nu för tillfället har vi Fyra varmblodiga travare :D vi har alltså inte tre ;) köpte nyss en ny.. :D  han heter Cleveland Cobra, E: American Winner..  sen är han typ "syskon" med Travel ås, Partner ås å de hstarna.. men han va "typ" vanvårdan när vi fick han.. men nu är de nästan bra så.. :)

thilda-
0

jag har ingen egen.. men jag ridtränar ett Kallblod=)

_JonnaRoos_
0

#46 vilken snygging camilla :D

DubbelE
0

jag har ingen egen men är och hjälper till hos Anders Hultberg (uppfödaren) med hans tränings ev. starthästar och med avelsston.

johannafl
0

vi har en stor travare, han heter Ridge victory och har ett rekord på typ 1.19,3 och har sprungit in typ 15.000.

evelinaandriainen
0

vi har 6 varmblod hemma, den bästa heter Manero's Nic(832000:-) som vi har fött upp självGlad

FridaSimonsson
0

vi har tvåå

Gigant Rollax 6år

Akta 3 år

rollax vänster akta höger

divansson
0

#48 tackar ;)  eller hur man kan säga.. :P

Millaaann
0

Nepp, inga varmblod….bara 14 små lurviga Gotlandsruss… :)

linnri
0

Har haft 3 st varmblod .. Count Storm, Hangin On och Loffe Boy.
Loffe är den som vi hade längst, i 8 år .. tog bort honom i januari - 06 .. = / ( på bilden är det loffe )

~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

FridaSimonsson
0

Eller jag brukar också hålla på med ungefär humm 32 stortravare

hos Jesper R Nilsson

linnri
0

Här är även en bild på "Stormen"

~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

Bumbi
0

Vi har ett varmblod nu, Gemini Mi. henne tävlingsliv e dock över och hon är nu betäckt. Tidigare hade vi även en 4 årig valack, Viktor Hawk. Men som det aldrig blev något avGråter R.I.P.

(Viktor på bilden)

Emmma
0

Min familj har haft några travara men sen inte haft på några år, fast nu har jag lånat ett 3-årigt varmblodssto.
Svall Cockie. Hon slår på sig så mkt så jag ska ridträna henne och musla uupp henne så får vi se om hon kan gå trav sen :)