Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 849 ggr
MEriksson
0

Hitta kuskar

Vart kan man hítta kuskar att anlita…?

Har en shettis på 5 år som vi vill prova inom trav då han gillar att dra vagnen….Min dotter är bara 6 år så hon får bara köra hemma än så länge….

Måste ju registrera han först……och köpa annan utrustning….bröstsele och rokard nu….

Närmaste travbarna är bergsåker

Cnox
0

hör med närmaste travskola. de känner till kuskar:)

Tusen
0

Varför inte vänta med att starta ponnyn tills dottern får köra själv. Det är alltid tufft att ta över en rutinerad tävlingsponny som någon annan har kört, för en nybörjare. Ponnyn får både på sig pengar och går ner sig itider innan din dotter får börja tävla den och då får hon det tufft i loppen. Jag skulle ha väntat. Hon får ju köra om endast två år. Träna går det ju att göra i alla fall och få en riktigt vältränad ponny till första start.Glad

madde89
0

jag tycker det skulle vara bättre om  din dotter får ta över ponnyn när den start lite gran. Ring travskolan eller lägg ut en annons på internet eller här på sidan . /Glad

soderbergg
0

jag kan :D jag har ett russ och tycker att det är roligt att köra shettis, min närmaste travbana är också bergsåker :D

kimmoberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag skulle kunna om de bara är att köra i tävling!:D jag har en shettis som jag tävlar för fullt med och jag bor inte nå långt ifrån bergsåker alls:D!

Tusen
0

#3 Av vilken anledning skulle det vara bättre?

aamaandaahh
0

vart står han ? :)

thilda-
0

#6 Rutin kanske

maiijjha
0

Letar man kusk så rekommenderar jag att man vänder sig till Ponnytravklubben då Travskolan på bergsåker inte har några kuskar med licens.